Nedělní Velká cena Itálie bude mít oranžovou první řadu. Pole position totiž vybojoval Norris před týmovým kolegou Piastrim. Třetí skončil Russell. Verstappen obsadil pouze sedmé místo.
V 16:00 hodin místního času se v Monze rozhořel boj o startovní pozice pro nedělní velkou cenu. V Itálii bylo nadále teplo. Asfalt měl před startem 50 stupňů, vzduch 33.
Jako mírný favorit vstupoval do kvalifikace Mercedes. Druhý a třetí trénink totiž patřil Hamiltonovi. Naopak otazník visel nad formou Red Bullu. Verstappen sice vyhrál první volný trénink, ve zbylých dvou se ale spíše trápil a bylo otázkou, zdali vůbec bude schopen dostat se do první pětky. Ještě hůře na tom byl Pérez, který ve druhém i třetím tréninku skončil až ve druhé desítce.
Zrak se upínal mimo jiné ke Colapintovi. Argentinský nováček, který pro zbytek sezony nahrazuje u Williamsu Sargeanta, měl před sebou svou první kvalifikaci v roli pilota F1. Před ní zapůsobil devátým časem ve třetím tréninku.
Před začátkem kvalifikace bylo pilno u Haasu. Magnussen totiž musel po skončení třetího tréninku svůj vůz odstavit kvůli potížím s převodovkou. Krátce před startem kvalifikace se na Dánově voze pořád pracovalo.
266502
Chyba v závěrečném pokusu připravila Franca Colapinta o možný postup do druhé části. Foto: Williams
Od prvních minut se jezdci vydávali do akce. Mezi nimi byl i Magnussen, který si tak nakonec mohl oddechnout. Naopak se vyčkávalo u Hamiltona, Russella, Alonsa, Strolla a Bottase.
Začátek kvalifikace nevycházel Sainzovi. Španělský jezdec chyboval na výjezdu ze sedmé zatáčky a musel krotit svůj monopost. To se mu sice podařilo, na dobrý čas ale mohl pro tuto chvíli zapomenout. Problémy měl také Piastri. Pilot McLarenu se nevešel do úvodní šikany.
Pět minut před koncem první části hrozilo vyřazení šestnáctému Colapintovi. Argentinec se ale nacházel pouhé dvě tisíciny za patnáctým Ricciardem. Za sebou navíc držel Cunodu, Bottase, Péreze a Čoua. Zejména Mexičan měl zaděláno na velké fiasko.
Většina pilotů se odebrala do boxů, kde se chystali na své závěrečné pokusy. Pořádně zatrnulo Verstappenovi. Pilotovi Red Bullu totiž vyjel v boxech přímo do cesty Piastri. Australan a McLaren si tak zadělali na problémy.
Pérezovi se nakonec podařilo zachránit. To samé nemohl tvrdit Colapinto. Pilot Williamsu vycestoval při svém závěrečném pokusu mimo trať v sedmé zatáčce.
266518
Max Verstappen nevstupoval do kvalifikace jako favorit. Foto: Red Bull
Vyřazení nakonec potkalo Cunodu, Strolla, Colapinta, Bottase a Čoua. Nejrychlejší čas zajel Norris před Leclercem a Piastrim. Magnussen sice vycestoval z dráhy v poslední zatáčce, 13. čas mu ale stačil k tomu, aby se dostal do druhé části.
Start druhé části byl mírně odsunut. Mohl za to úklid trati. Během první části na ni totiž bylo kvůli výletům z dráhy naneseno hodně štěrku.
Pět minut před koncem hrozilo vyřazení Alonsovi, Magnussenovi, Gaslymu, Oconovi a Ricciardovi. Vedl Hamilton, za kterým následovali Norris a Sainz. Až sedmé místo patřilo Leclercovi, který nebyl spokojen. Stěžoval si, že jeho auto nezatáčí.
Při závěrečných pokusech se nakonec nikdo z nejpomalejší pětice nezachránil. Vyřazeni byli Alonso, Ricciardo, Magnussen, Gasly a Ocon.
Po prvních pokusech ve třetí části se mohli usmívat u McLarenu. Nejrychlejší čas totiž zajel Norris (1:19,401), který zdolal o 35 tisícin týmového kolegu Piastriho. Následovali Russell, Hamilton, Sainz, Leclerc, Pérez, Verstappen, Hülkenberg a Albon.
266493
Charles Leclerc byl v kvalifikaci rychlejším z dvojice Ferrari. Foto: Scuderia Ferrari
Pro Verstappena byl první pokus nevydařený. Nizozemce porazil dokonce i kolega Pérez, který přitom nazul použitou sadu pneumatik. S opotřebeným obutím vyjeli do prvních pokusů také Hülkenberg a Albon.
Red Bull v posledních pokusech obětoval Péreze, aby Verstappenovi poskytl větrný pytel na rovince před poslední zatáčkou. Nizozemec se přesto dokázal zlepšit jenbom o jedno místo a skončil sedmý.
Norris zrychlil o 74 tisícin sekundy a upevnil si vedení. Týmový kolega Piastri ho překonat nedokázal a poté ani nikdo jiný. Vítězem kvalifikace se proto stal Norris před Piastrim, Russellem, Leclercem, Sainzem, Hamiltonem, Verstappenem, Pérezem, Albonem a Magnussenem.
p.
jezdec
tým
motor
Q1
Q2
Q3
kol
1.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:19,911
1:19,727
1:19,327
12
2.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:20,076
1:19,808
1:19,436
19
3.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:20,169
1:19,877
1:19,440
18
4.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:20,074
1:20,007
1:19,461
21
5.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:20,149
1:19,799
1:19,467
18
6.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:20,477
1:19,641
1:19,513
18
7.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:20,226
1:19,662
1:20,022
18
8.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:20,598
1:20,216
1:20,062
17
9.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:20,542
1:20,314
1:20,299
18
10.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:20,781
1:20,411
1:20,339
18
11.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:20,617
1:20,421
11
12.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:20,901
1:20,479
12
13.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:20,856
1:20,698
11
14.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:20,748
1:20,738
16
15.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:20,764
1:20,766
16
16.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:20,945
6
17.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:21,013
6
18.
Franco Colapinto
Williams
Mercedes
1:21,061
6
19.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:21,101
6
20.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:21,445
9
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.