Velká cena Singapuru začíná nejlépe pro Ferrari. Při prvním volném tréninku zaznamenal nejrychlejší čas Leclerc před Norrisem a Sainzem. Verstappen obsadil čtvrtou pozici. Je ale třeba dodat, že úvodní tréninkové jízdy se konaly za denního světla, tedy v podmínkách nerelevantních pro závod i kvalifikaci.
V 17:30 hodin místního času vyrazili jezdci v Singapuru do prvního volného tréninku. Ten se stále konal za denního světla, takže v teplotních podmínkách, které nebyly relevantní pro nedělní závod. Asfalt měl 39 stupňů, vzduch 31.
Hned tři týmy nasazují v ulicích Marina Bay speciálně upravené zbarvení. Jsou jimi McLaren, Mercedes a VCARB. Speciální lakování měl v úmyslu nasadit také Red Bull. Rakouská stáj ale z tohoto záměru nakonec vycouvala, protože vzhledem ke svému výkonnostnímu propadu si nemůže dovolit mít vyšší celkovou hmotnost vozu.
Hned v úvodu se piloti vydávali na trať. Většina volila pro první jízdy tvrdou sadu pneumatik, řada závodníků ale sáhla také po střední směsi. V garáži zůstával Piastri. Na jeho monopostu se totiž po nácviku zastávek v boxech objevil problém v levé zadní části.
Jelikož se v Singapuru 12 měsíců nezávodilo, byla trať hodně špinavá. To občas piloty potrápilo, když musely krotit své vozy na výjezdech ze zatáček. Do únikové zóny vycestoval Pérez.
266785
Oscar Piastri se v úvodu zdržel v garáži. Foto: McLaren
Po 20 minutách kraloval Norris s časem 1:33,199. Pilot McLarenu zajel své maximum na střední směsi pneumatik. Za ním se nacházeli Sainz (1:33,476) a Albon (1:33,543). Na trať už konečně vyjel i Piastri. Pilot McLarenu se s tvrdou sadou pneumatik zařadil na 14. místo.
Před polovinou tréninku se dostal do čela Leclerc s časem 1:32,702. Postupně se přezouvalo na měkkou sadu pneumatik. Nazuli ji Norris, Verstappen, Hamilton, Magnussen a Bottas. Postupně se přidávali i další. Jelikož se ale kvalifikace pojede v sobotu za nižších teplot pod umělým osvětlením, nebyly kvalifikační simulace v prvním tréninku příliš směrodatné.
Norris se vrátil s měkkou sadou do čela. Na druhé místo se zařadil Verstappen, na třetí Hamilton.
V závěru kvalifikačních simulací se nakonec vrátil do čela Leclerc, a to s časem 1:31,763. Druhé místo patřilo Norrisovi (1:31,839) a třetí Sainzovi (1:31,952). Verstappen byl čtvrtý. V závěrečné čtvrthodině se piloti zbavovali měkkých pneumatik a nedalo se proto předpokládat, že ve zbytku tréninku dojde k velkým změnám pořadí.
Piastri v závěru zažil horkou chvilku. Australan se otřel o zeď v desáté zatáčce. Nicméně nezdálo se, že by tento kontakt měl vliv na chování vozu.
266769
Lando Norris nestačil v úvodu tréninku pouze na Charlese Leclerca. Foto: Ferrari
Vítězem tréninku se stal Leclerc před Norrisem a Sainzem. Verstappen obsadil na úvod víkendu čtvrtou příčku.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:31,763
25
2.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:31,839
+ 0.076
24
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:31,952
+ 0.189
26
4.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:32,097
+ 0.334
21
5.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:32,263
+ 0.500
25
6.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:32,369
+ 0.606
24
7.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:32,375
+ 0.612
20
8.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:32,451
+ 0.688
24
9.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:32,610
+ 0.847
25
10.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:32,615
+ 0.852
26
11.
Franco Colapinto
Williams
Mercedes
1:32,618
+ 0.855
24
12.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:32,679
+ 0.916
23
13.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:32,694
+ 0.931
26
14.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:32,767
+ 1.004
21
15.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:32,778
+ 1.015
20
16.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:33,334
+ 1.571
24
17.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:33,377
+ 1.614
20
18.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:33,485
+ 1.722
24
19.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:33,585
+ 1.822
23
20.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:33,797
+ 2.034
23
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.