Singapur zahalila tma a do čela se posunul McLaren. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Norris před Leclercem a Sainzem. Russell v závěru havaroval a postaral se o červené vlajky.
V Singapuru bylo 21:00 hodin a v ulicích města Marina Bay začal druhý volný trénink. Na jezdce a týmy tentokrát čekaly takové podmínky, které jim umožňovaly vyzkoušet toho před kvalifikací a závodem mnohem více. Jezdilo se totiž po setmění a za chladnějších teplot, což znamenalo situaci mnohem více podobnou té, která budou panovat při kvalifikaci a závodě. Asfalt měl před startem 33 stupňů, vzduch 30.
Hned po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky vyjížděly do akce první monoposty. Piloti obouvali buďto tvrdou nebo střední směs pneumatik, přičemž nejměkčí sada měla vstoupit do hry zhruba v polovině tréninku.
Úvodní tlačenice dostala do úzkých Péreze. Mexičan se na výjezdu z boxové uličky vyhýbal vozu před sebou, což vyústilo v přejetí bílé čáry. Za to mu sportovní komisaři udělili varování v podobě bílo-černé vlajky.
Piloti zajížděli své první časy a pořadí se měnilo každou chvíli. Spokojenost nepanovala u Verstappena. Lídr šampionátu si stěžoval na to, že se mu zaseklo tlačítko pro zapnutí rádiové komunikace. Nemohl ji proto vypnout. Také ho trápila přilnavost zadních pneumatik.
266796
Franco Colapinto si popletl mechaniky. Foto: Williams
Jak už bývá v trénincích zvykem, sem tam někdo prozkoumal únikovou zónu a v některých případech se monoposty dostaly ke zdi velmi blízko. O úsměvný moment se postaral Colapinto. Argentinský jezdec si spletl boxové stání a omylem zamířil k mechanikům stáje Alpine.
Pérez řešil podobné potíže jako Verstappen a stěžoval si na nestabilitu svého vozu. Ke spokojenosti měl daleko také Hamilton, podle kterého bylo jeho auto nedotáčivé. Zanedlouho přichystal Mercedesu dramatickou chvilku Russell, který zpomalil a zdálo se, že má technický problém. Nakonec se ale znovu dostal do tempa bez návštěvy boxů.
Po zhruba 20 minutách opět kralovalo Ferrari. První byl Leclerc, druhý Sainz. Měkké pneumatiky ale v tu dobu teprve přicházely ke slovu a bylo jasné, že pořadí ještě dozná změn. Jako první přezul na tuto sadu Albon a zanedlouho se dostal do čela.
Netrvalo dlouho a na měkké pneumatiky přezuli i všichni ostatní. Po skončení kvalifikačních simulací se usadil na první pozici Norris s časem 1:30,727. Druhý Leclerc zaostával o 58 tisícin sekundy.
Gaslyho naštval Pérez. Mexičan se pilotovi Alpine připletl do cesty. Několikrát bylo blízko k nehodě. Kontakt se zdí potkal Albona v sedmé zatáčce, Colapinta v sedmnácté a Norrise ve třetí. Pilot McLarenu dokonce raději zajel k mechanikům. Hamilton nadále dával najevo svou nespokojenost. Sedminásobný mistr světa se nacházel až na 11. pozici. Sainz si stěžoval na potíže s brzdami.
Trápení Mercedesu dovršil 2,5 minuty před koncem Russell. Brit nedobrzdil do osmé zatáčky a narazil čelně do bariéry. Na místě incidentu po sobě zanechal trosky, nakonec se ale zvládl ze svízelné situace vymotat, znovu se rozjet a vrátit se k mechanikům vlastními silami. Červené vlajky proto nebyly zapotřebí.
266794
George Russell poslal v závěru svůj vůz do bariéry. Foto: Mercedes
Vítězem tréninku se stal Norris před Leclercem a Sainzem. Znovu zapůsobili piloti stáje VCARB. Cunoda obsadil čtvrté místo a Ricciardo, pro kterého jde podle spekulací o dost možná poslední závod ve F1, zajel šestý čas. Pérez skončil osmý a úřadující šampion Verstappen dokonce až patnáctý.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:30,727
27
2.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:30,785
+ 0.058
28
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:31,356
+ 0.629
27
4.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:31,468
+ 0.741
28
5.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:31,474
+ 0.747
27
6.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:31,478
+ 0.751
26
7.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:31,488
+ 0.761
25
8.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:31,598
+ 0.871
25
9.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:31,650
+ 0.923
26
10.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:31,667
+ 0.940
26
11.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:31,709
+ 0.982
24
12.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:31,750
+ 1.023
25
13.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:31,793
+ 1.066
26
14.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:31,957
+ 1.230
25
15.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:32,021
+ 1.294
24
16.
Franco Colapinto
Williams
Mercedes
1:32,057
+ 1.330
26
17.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:32,119
+ 1.392
27
18.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:32,222
+ 1.495
27
19.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:32,359
+ 1.632
26
20.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:32,786
+ 2.059
26
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.