clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Po setmění kraloval McLaren

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 20.9.2024, 16:20

počet komentářů: 0


Singapur zahalila tma a do čela se posunul McLaren. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Norris před Leclercem a Sainzem. Russell v závěru havaroval a postaral se o červené vlajky.

V Singapuru bylo 21:00 hodin a v ulicích města Marina Bay začal druhý volný trénink. Na jezdce a týmy tentokrát čekaly takové podmínky, které jim umožňovaly vyzkoušet toho před kvalifikací a závodem mnohem více. Jezdilo se totiž po setmění a za chladnějších teplot, což znamenalo situaci mnohem více podobnou té, která budou panovat při kvalifikaci a závodě. Asfalt měl před startem 33 stupňů, vzduch 30.

Hned po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky vyjížděly do akce první monoposty. Piloti obouvali buďto tvrdou nebo střední směs pneumatik, přičemž nejměkčí sada měla vstoupit do hry zhruba v polovině tréninku.

Úvodní tlačenice dostala do úzkých Péreze. Mexičan se na výjezdu z boxové uličky vyhýbal vozu před sebou, což vyústilo v přejetí bílé čáry. Za to mu sportovní komisaři udělili varování v podobě bílo-černé vlajky.

Piloti zajížděli své první časy a pořadí se měnilo každou chvíli. Spokojenost nepanovala u Verstappena. Lídr šampionátu si stěžoval na to, že se mu zaseklo tlačítko pro zapnutí rádiové komunikace. Nemohl ji proto vypnout. Také ho trápila přilnavost zadních pneumatik.

Franco Colapinto si popletl mechaniky. Foto: Williams



Jak už bývá v trénincích zvykem, sem tam někdo prozkoumal únikovou zónu a v některých případech se monoposty dostaly ke zdi velmi blízko. O úsměvný moment se postaral Colapinto. Argentinský jezdec si spletl boxové stání a omylem zamířil k mechanikům stáje Alpine.

Pérez řešil podobné potíže jako Verstappen a stěžoval si na nestabilitu svého vozu. Ke spokojenosti měl daleko také Hamilton, podle kterého bylo jeho auto nedotáčivé. Zanedlouho přichystal Mercedesu dramatickou chvilku Russell, který zpomalil a zdálo se, že má technický problém. Nakonec se ale znovu dostal do tempa bez návštěvy boxů.

Po zhruba 20 minutách opět kralovalo Ferrari. První byl Leclerc, druhý Sainz. Měkké pneumatiky ale v tu dobu teprve přicházely ke slovu a bylo jasné, že pořadí ještě dozná změn. Jako první přezul na tuto sadu Albon a zanedlouho se dostal do čela.

Netrvalo dlouho a na měkké pneumatiky přezuli i všichni ostatní. Po skončení kvalifikačních simulací se usadil na první pozici Norris s časem 1:30,727. Druhý Leclerc zaostával o 58 tisícin sekundy.

Gaslyho naštval Pérez. Mexičan se pilotovi Alpine připletl do cesty. Několikrát bylo blízko k nehodě. Kontakt se zdí potkal Albona v sedmé zatáčce, Colapinta v sedmnácté a Norrise ve třetí. Pilot McLarenu dokonce raději zajel k mechanikům. Hamilton nadále dával najevo svou nespokojenost. Sedminásobný mistr světa se nacházel až na 11. pozici. Sainz si stěžoval na potíže s brzdami.

Trápení Mercedesu dovršil 2,5 minuty před koncem Russell. Brit nedobrzdil do osmé zatáčky a narazil čelně do bariéry. Na místě incidentu po sobě zanechal trosky, nakonec se ale zvládl ze svízelné situace vymotat, znovu se rozjet a vrátit se k mechanikům vlastními silami. Červené vlajky proto nebyly zapotřebí.

George Russell poslal v závěru svůj vůz do bariéry. Foto: Mercedes



Vítězem tréninku se stal Norris před Leclercem a Sainzem. Znovu zapůsobili piloti stáje VCARB. Cunoda obsadil čtvrté místo a Ricciardo, pro kterého jde podle spekulací o dost možná poslední závod ve F1, zajel šestý čas. Pérez skončil osmý a úřadující šampion Verstappen dokonce až patnáctý.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lando Norris McLaren Mercedes 1:30,727   27
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:30,785 + 0.058 28
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:31,356 + 0.629 27
4. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:31,468 + 0.741 28
5. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:31,474 + 0.747 27
6. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:31,478 + 0.751 26
7. George Russell Mercedes Mercedes 1:31,488 + 0.761 25
8. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:31,598 + 0.871 25
9. Alexander Albon Williams Mercedes 1:31,650 + 0.923 26
10. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:31,667 + 0.940 26
11. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:31,709 + 0.982 24
12. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:31,750 + 1.023 25
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:31,793 + 1.066 26
14. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:31,957 + 1.230 25
15. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:32,021 + 1.294 24
16. Franco Colapinto Williams Mercedes 1:32,057 + 1.330 26
17. Esteban Ocon Alpine Renault 1:32,119 + 1.392 27
18. Pierre Gasly Alpine Renault 1:32,222 + 1.495 27
19. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:32,359 + 1.632 26
20. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:32,786 + 2.059 26


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren

 

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama