Konkurenční série si navrhla první verzi pravidel |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Týmy formule 1 na svém nedávném zasedání v Mnichově [čtěte zde] dohodly na prvním návrhu pravidel pro konkurenční sérii, který by měla vzniknout po roce 2007. Není překvapením, že se v lesčem podobá návrhům zveřejněných FIA. Jedná se především o větši kola s nižším profilem, bezdrážkované pneumatiky, jediný dodavatel pneu, osmiválcové motory nejméně do roku 2010, širší auta, žádné předehřívání pneumatik, zákaz kontroly trakce a launch control. V jiných oblastech se týmy ne zcela shodly, ale je možná jen otázkou času, než najdou společný kompromis. Jedná se zejména o snížení aerodynamického přítlaku o 30 % (FIA navrhuje 90 %), nebyly by standardni ECU (elektronická kontrolní jednotka), převodovky, jezdilo by se bez nožních spojek a manuálního řazení, a zase by se během závodu měnily pneumatiky. Testy by se omezily na 12 dní se dvěma vozy mimo sezónu a na 18 dní s jedním vozem během sezóny - FIA chce omezit testy 30 000 km. V pátek by závodní jezdci nejezdili, soustředili by se na promoční akce - trať by patřila testovacím pilotům. Návrh pravidel mají automobilky předložit FIA o tomto víkendu na Hockenheimu, Zdroj: GP 2003 Komentáře ke článku
|
Reklama