clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Nová pravidla DTM pro rok 2006

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 8.8.2005, 12:45

počet komentářů: 0


Ještě lepší a ještě levnější – taková by měla být DTM v roce 2006. Konkrétní sportovní a technické pravidla pro příští ročník byla představena o uplynulém víkendu na Nürburgringu.
 
DTM (poučená ze své historie) začíná postupně omezovat finance nutné pro vývoj a stavbu nových vozů, přesně tak jak si to před sezónou předsevzala. Hlavním krokem by mělo být zmražení současných technických předpisů, které má zaručit, že se budoucí sezóny obejdou bez podobných změn jako např. v roce 2004, kdy poprvé vyjely vozy ve verzi sedan.
 
Nebude se však šetřit pouze na vozech samotných, nýbrž i na spotřebě pneumatik (jejich počet klesne z 36 na 28 pro jedno auto) a lidských silách. Počet mechaniků během zastávek v boxech se výrazně sníží, jezdcům navíc ubudou technické vymoženosti jako např. displeje ukazující, která kola jsou již hotová a na kterých mechanici ještě pracují.
 
Váhy vozů zůstávají stejné jako v letošním roce: aktuální specifikace pojedou s minimální hmotností 1050 kg, loňské vozy budou opět o 15 kilo lehčí. Beze změny zůstane i systém dovažování značek na základě jejich výsledků.
 
 
Sportovní reglement 2006:
 
Zastávka v boxech: zákaz veškerých elektrických a elektronických zařízení v místě, kde se zastávka odbavuje (vyjma kabelu pro uzemnění u tankovací konve)
 
Omezení mechaniků pracujících na vozidle během zastávky v boxech: Počet mechaniků pracujících přímo na vozidle je omezen na sedm
- jeden mechanik na jedno kolo
- jeden mechanik na tankování
- jeden mechanik pro zvedání vozu
- jeden mechanik držící "lízátko"
 
Redukce počtu pneumatik na jeden víkend:
- k dispozici bude pouze 7 sad nových pneumatik
- 4 sady použitých
 
Technický reglement 2006:
 
Šasi:
Následující části vozu musí být bez konstrukčních změn použity i v roce 2006:
- všechny části hlavního rámu vozu vyrobené z materiálu 40x2
- poloha hlavního rámu ve vztahu ke karoserii na osách x,y,z
- bezpečnostní cela
- nádrž
- části předních a zadních deformačních zón
- převodovka a spojka
- hasící zařízení
- přední i zadní reflektory
- bezpečnostní střešní dvířka
- zvedací zařízení
- poloha klikového hřídele na ose z
 
Aerodynamika:
Pokračování aerodynamiky platné pro rok 2005
 
Výjimky:
- geometrie spodní části předního spoileru
- pozice zadního křídla
- přední křidélka
- postranní aerodynamické prvky

Zdroj: DTM, Foto: Martin Ševčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Schneider v dešti zariskoval a poprvé letos zvítězil - 27.7.2008
Dramatickou večerní kvalifikaci vyhrálo počasí - 26.7.2008
Audi si v Holandsku zopakovalo loňský drtivý triumf - 13.7.2008
Ekström získal pro Audi 40. pole position - 12.7.2008
Hamilton projede formuli 1 na Brands Hatch - 7.7.2008

Reklama