GP2 v Turecku nabídlo dva akcemi nabité závody |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pořadatelé nové série GP2 musí být v sedmém nebi. Nový okruh v Turecku byl v kombinaci s jeho náročností, počasím a šikovně zvolenými pravidly svědkem nejlepšího letošního dvojzávodu, navíc boj o titul zdaleka není rozhodnut. Přesto všechno z Istanbulu odjíždí vítězně Fin Heikki Kovalainen, kterému se podařilo navýšit náskok na druhého Nica Rosberga, ač by si na to v pátek nikdo nevsadil. V sobotu to byl ale Rosbergův týmový kolega Alex Prémat, který si dojel pro své první vítězství, když odolal intenzívnímu tlaku ze strany Giorgia Pantana, který v první zatáčce posledního okruhu vsadil vše na jednu kartu a boj o vítězství prohrál. Španěl Borja Garcia si dojel na stupně vítězů poté, co tři kola před cílem předjel Piquet Jr. Závod byl dramatický od začátku do konce a plný soubojů a předjížděcích manévrů. Na trať musel dvakrát safety car. Poprvé když na v poslední zatáčce u vjezdu do pitlane ztratil Neel Jani kontrolu nad vozem a vletěl do bariéry z pneumatik. Jenom Rosberg, Speed, Lopez a Mathias Lauda toho nevyužili ke své povinné zastávce v boxech. Rosberg však po kolizi se Scottem Speedem musel pro problémy na převodovce ze závodu odstoupit. Jeho největší soupeř Kovalainen startoval až třináctý. Po souboji spíše se sebou samotným na něj v sobotu žádné body nezbyly. Pomalý Mathisas Lauda tím, že nestavěl a dostal se dopředu, závod zdramatizoval, protože se za ním ostatní jezdci brzo sjeli a začali jej předjíždět. Tří najednou (Garcia, Bruni a Lapierre) to ale nejde, a došlo ke kolizi a Lapierre zůstal stát - na dráhu opět vyjel safety car. To příliš nepomohlo hlavně Speedovi a Lopezovi, kterým jejich taktika takto nevyšla. Japonec Yoshimoto byl velmi rychlý, ale udělal chyby, čímž dojel do cíle osmý - to znamenalo pole position pro nedělní závod. Před ním měl Kovalainen náskok pěti bodů na Rosberga.
Heikki Kovalainen si uhasínající naděje na titul poté, kdy Rosberg a ART tým jede ve skvělé formě, zatímco Kovalainen se poslední dobou trápí, posílil v nedělním sprintu, který ačkoli bez povinných zastávek, stavělo se. Před startem závodu se totiž na Otodrom spustil déšť a o další zábavu v seriálu GP2 bylo postaráno. Yoshimoto odstrtoval špatně a dostali se před něj jak Speed tak Lopez. Adam Carrol zůstal stát na startu do zaváděcího kola. Jezdci BCN se rozhodli závod dojet na mokrých pneumatikách a v posledních kolech se propadli pořadím dolů, zatímco Kovalainen byl jedním z prvních, který se rozhodl pro suché. Vyplatilo se. Yoshimoto a Viso měli náskok přes půl minuty, který při ztrátě mnoha vteřin na kolo nemohl stačit. Závod se vyznačoval spoustou výletů mimo trať a velmi těsných úhybných manévrů v náročných podmínkách, z nichž jeden odnesla kamera instalovaná v patníku. Zejména bylo potěšením sledovat jezdce, jak se bez kontroly trakce při rozjezdu ze zatáček vypořádají s výkonem svých vozů.
Heikki Kovalainen nyní vede šampionát o sedm bodů před Nicem Rosbergem. Do konce šampionátu ještě zbývají závody v Itálii, Belgii a Bahrajnu. Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama