FIA navrhuje radikální změny nařízení |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Ladislav Lála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Šéfové stájí Formule 1 a piloti byli pozváni na schůzku, která by se měla uskutečnit v sobotu večer v Suzuce. Předmětem diskuse by měl být kontroverzní návrh změny nařízení, který FIA rozeslala s předstihem elektronickou poštou. Návrhy, které by měly být za dva týdny projednány i Světovou radou, jsou podle všeho mnohem razantnější, než se doposud předpokládalo a týkají se testování, organizace závodů i systému kvalifikace. Podle některých zdrojů obsahuje návrh radikální až šílené změny, jako například zrušení třetích a náhradních vozů, zastávky v boxech s asistencí pouze dvanácti mechaniků (z toho jednoho na každou pneumatiku). Další nová kvalifikace by měla být dalším vědeckým pokusem s cílem nahradit současnou šílenost z tvůrčí dílny Bernieho Ecclestona. Deset aut by, pokud by byl návrh náhodou schválen, bylo vyřazeno po třiceti minutách kvalifikace s možností volby palivové strategie. Zbývající vozy by natankovaly pro závod a byly následně zváženy. Po odjetí kvalifikace by vozy byly dotankovány na původní úroveň. To by zcela určitě zvýšilo transparentnost pro diváky. Kontroverzní šéf Minardi Paul Stoddart se k návrhu vyjádřil kriticky. "Poslal nám nějaké návrhy [Max Mosley]," uvedl Stoddart v sobotu v Suzuce. "Raději to nebudu komentovat. Žádný komentář ode mne přitom znamená, že je to celé nesmysl." Zdroj: Autosport Komentáře ke článku
|
Reklama