Série Champ Cars představila šasi a motor pro rok 2007 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Michal Beran počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Na tiskové konferenci dnes vedoucí činitelé série Champ Cars představili nové šasi, které bude série používat od roku 2007. Dodavatelem vozu Panoz DP01 bude americká společnost Elan Motorsports Technologies, která v současné době vyrábí monoposty pro sérii IRL původně produkované firmou G-Force a sportovní prototypy Panoz pro závody sportovních vozů.
Nové šasi bude kratší i užší než současné šasi Lola a bude rovněž o 75 kilogramů lehčí. Pohonnou jednotkou bude i nadále motor Cosworth XFE V8 o objemu 2,65 litru vybavený turbodmychadlem, jehož nová vývojová verze by měla od roku 2007 dosahovat většího výkonu. Nemělo by to však být na úkor spolehlivosti motoru, jehož životnost je v současné době počítána na 1 200 mil v závodních podmínkách.
Nové šasi by mělo rovněž pomoci přilákat do série nové týmy díky nižší pořizovací ceně, která by měla být o 35 procent nižší než u současného typu.
Pamatováno bylo rovněž na zvýšení bezpečnosti jezdců a to s přihlédnutím ke zvláštnostem vyplývajícím z různých charakteristik tratí, na nichž Champ Cars závodí (přírodní a městské okruhy a ovály).
Kombinace menších křídel a větších bočnicových tunelů by měla při zachování stejného celkového přítlaku snížit vířivé proudění za vozem a tak přispět ke zlepšení podmínek pro předjíždění.
Zdroj: Champ Cars Komentáře ke článku
|
Reklama