Přežijí staříci závod v horké Jižní Africe? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nebyla to jenom jména slavných jezdců formule 1, která byla příčinou zvláštního vzrušujícího pocitu při sledování kvalifikace na úvodní závod Grand Prix Masters, ale také vozy samotné. Konstrukce vychází z šasi Reynard používaných v IndyCar ve druhé polovině devadesátých let a nezaslouží si jiné označení než sexy. Se jmény jako Mansell, Fittipaldi, Arnoux či Johansson na krytech motoru a při pohledu na rychlou práci rukou při výjezdu ze zatáček, když jezdci bez kontroly trakce krotí výkon svých vozů (tedy něco co už v dnešní formuli 1 není vidět) jde skutečně o jistý návrat do minulosti, kdy bylo běžné děkovat za to, že pomalejší jezdec uhnul tomu rychlejšímu. Na straně druhé při pohledu do boxů na bříškaté pány s šedivými vlasy, kterak jejich výrazy hovoří o tom, že jsou na dně svých sil a jeden má starost o jejich srdeční aktivitu, vyvstávají obavy, zda na to v tomto věku ještě vůbec mají. Když se Nigel Mansell opírá o zadní křídlo není to proto, že zkoumá stav difuzoru, ale proto, že má co dělat, aby pár kvalifikačních kol, které má za sebou, rozdýchal. "Myslím, že celá Brazílie je nadšená z toho, že jsem se rozhodl nakonec startovat," řekl osmapadesátiletý Emerson Fittipaldi. "Tedy kromě mé matky a ženy," dodal. "A děti na to: hele, tati, dělej si co chceš, ale nezapomeň, že už jsi trochu křehčí." Světový šampion z roku 1980 Alan Jones nejenže se pohyboval ve všech trénincích na dně výsledkové listiny s odstupem několika vteřin na prvního, ale pořádně cítil krk již po šesti kolech. To jej nakonec donutilo účast v kvalifikaci a závodě vzdát. Příští rok se ale hodlá vrátit. "První a třetí zatáčka je pěkně náročná, chtělo by je to narovnat," vtipkoval vítěz včerejší kvalifikace Nigel Mansell a v podobném duchu se nesou komentáře tisku a rozhovory mezi účastníky po celý víkend. Současně vzdal poklonu Fittipaldimu za jeho rozhodnutí startovat přes jeho vážnou havárii v roce 1996, která ukončila jeho kariéru. "Je to ten největší hrdina tady, jak to řekl Riccardo [Patrese], dostat se skrz mentální blok je hodně náročné po těch nárazech co kdy absolvoval. Myslím, že z kopce jedou všichni na šestku a na plný plyn, pěkná ptákovina teda!" "Užil jsem si každou minutu," řekl Fittipaldi. "V kvalifikaci jsem se pokusil jet za Nigelem a on zpomalil. Pak zase zrychlil, tak jsem se jej snažil následovat a on zase zrychlil. Při závodě ChampCars v Clevelandu jsme si vyměnili místa snad sedmkrát během dvou kol. Zítra buď připraven, Nigele!" Postavení na startu pro dnešní závod ve 13:00: (Můžete živě sledovat na internetu)
Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama