clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Přežijí staříci závod v horké Jižní Africe?

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 13.11.2005, 10:35

počet komentářů: 0


Nebyla to jenom jména slavných jezdců formule 1, která byla příčinou zvláštního vzrušujícího pocitu při sledování kvalifikace na úvodní závod Grand Prix Masters, ale také vozy samotné.

Konstrukce vychází z šasi Reynard používaných v IndyCar ve druhé polovině devadesátých let a nezaslouží si jiné označení než sexy. Se jmény jako Mansell, Fittipaldi, Arnoux či Johansson na krytech motoru a při pohledu na rychlou práci rukou při výjezdu ze zatáček, když jezdci bez kontroly trakce krotí výkon svých vozů (tedy něco co už v dnešní formuli 1 není vidět) jde skutečně o jistý návrat do minulosti, kdy bylo běžné děkovat za to, že pomalejší jezdec uhnul tomu rychlejšímu.

Na straně druhé při pohledu do boxů na bříškaté pány s šedivými vlasy, kterak jejich výrazy hovoří o tom, že jsou na dně svých sil a jeden má starost o jejich srdeční aktivitu, vyvstávají obavy, zda na to v tomto věku ještě vůbec mají. Když se Nigel Mansell opírá o zadní křídlo není to proto, že zkoumá stav difuzoru, ale proto, že má co dělat, aby pár kvalifikačních kol, které má za sebou, rozdýchal.

"Myslím, že celá Brazílie je nadšená z toho, že jsem se rozhodl nakonec startovat," řekl osmapadesátiletý Emerson Fittipaldi. "Tedy kromě mé matky a ženy," dodal. "A děti na to: hele, tati, dělej si co chceš, ale nezapomeň, že už jsi trochu křehčí."

Světový šampion z roku 1980 Alan Jones nejenže se pohyboval ve všech trénincích na dně výsledkové listiny s odstupem několika vteřin na prvního, ale pořádně cítil krk již po šesti kolech. To jej nakonec donutilo účast v kvalifikaci a závodě vzdát. Příští rok se ale hodlá vrátit.

"První a třetí zatáčka je pěkně náročná, chtělo by je to narovnat," vtipkoval vítěz včerejší kvalifikace Nigel Mansell a v podobném duchu se nesou komentáře tisku a rozhovory mezi účastníky po celý víkend. Současně vzdal poklonu Fittipaldimu za jeho rozhodnutí startovat přes jeho vážnou havárii v roce 1996, která ukončila jeho kariéru.

"Je to ten největší hrdina tady, jak to řekl Riccardo [Patrese], dostat se skrz mentální blok je hodně náročné po těch nárazech co kdy absolvoval. Myslím, že z kopce jedou všichni na šestku a na plný plyn, pěkná ptákovina teda!"

"Užil jsem si každou minutu," řekl Fittipaldi. "V kvalifikaci jsem se pokusil jet za Nigelem a on zpomalil. Pak zase zrychlil, tak jsem se jej snažil následovat a on zase zrychlil. Při závodě ChampCars v Clevelandu jsme si vyměnili místa snad sedmkrát během dvou kol. Zítra buď připraven, Nigele!"

Postavení na startu pro dnešní závod ve 13:00: (Můžete živě sledovat na internetu)

p.
Jezdec
Čas
Kol
Odstup
1.
Mansell
1:33.428
9
2.
Fittipaldi
1:33.998
14
+ 0.570
3.
Patrese
1:34.048
12
+ 0.620
4.
Lammers
1:34.082
14
+ 0.654
5.
De Cesaris
1:34.086
13
+ 0.658
6.
Warwick
1:34.087
13
+ 0.659
7.
Danner
1:34.132
9
+ 0.704
8.
Cheever
1:34.602
13
+ 1.174
9.
Stuck
1:34.755
7
+ 1.327
10.
Johansson
1:34.841
12
+ 1.413
11.
Arnoux
1:35.453
8
+ 2.025
12.
Salazar
1:36.852
14
+ 3.424
13.
Tambay
1:36.948
9
+ 3.520
14.
Laffite
1:36.958
7
+ 3.530

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
GPM zveřejnila termíny kalendáře - 19.1.2006
Mansell ve strhující bitvě porazil Fittipaldiho - 13.11.2005
Mansell si vybojoval první pole position - 12.11.2005
Třetí trénink v Kyalami vyhrál Emerson Fittipaldi - 12.11.2005

Reklama