clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Konkurenční série má své webové stránky

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 18.11.2005, 15:05

počet komentářů: 0


Asociace automobilek pod názvem Grand Prix Manufacturers Association spustila své internetové stránky. Automobilky mají za cíl vylepšit závody Grand Prix, jednou z alternativ je spuštění konkurenční série rokem 2008.

Asociace sdružuje automobilky BMW, Daimler-Chrysler, Honda, Renault a Toyota. Zlepšení spatřuje zejména v oblastech jako jsou plán na dlouhodobou stabilitu a prosperitu, podpora nezávislých týmů a průhlednost jak z pohledu komerčního, tak i technického a sportovního.

A jakkoli je nutné kontrolovat náklady, to by nemělo být na úkor podívané či technické soutěživosti. Podívanou jako takovou lze zlepšit větší motivací k tomu, aby týmy posílaly své vozy na dráhu a většími možnostmi k předjíždění. Dalšími kroky by měly být levnější lístky a lepší přístup k vozům a jezdcům pro fanoušky.

Pravidla by se měla měnit na základě hlasovacího procesu mezi účastníky soutěže, sportovními komisaři by měli být stálí kontraktoři, pořadatel smí navrhovat opatření v zájmu bezpečnosti, ale nesmí je sám implementovat, odvolacím orgánem by měla být třetí nezávislá strana.

Pořadatelé závodů a televizní stanice by podle asociace měli více profitovat z velkých cen, tudíž budou mít větší zájem investovat do infrastruktury, větší podíly by měly mít i týmy, zatímco náklady by měly být nižší. Samozřejmostí jsou stabilní regule a možnost odběru motorů dalšími týmy.

Nižších nákladů by mělo být dosaženo snížením objemu testů, jediným dodavatelem pneumatik, lepší cenou motorů pro nezávislé týmy, omezením drahých materiálů a uvědomělým zaváděním nových technologií do formule 1.

Pokud se výše uvedeného nepovede dosáhnout diskuzí s majiteli komerčních práv a FIA, vznikne nová série na těchto principech. Ta by se měla stát novou královnou motorsportu.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama