Před patnácti lety startovalo i dvacet týmů |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tým Super Aguri má slušnou šanci postavit se na startovní rošt již v březnu příštího roku. Minulý týden totiž všechny týmy souhlasily s tím, aby se přihlásil i po termínu [více zde]. Pokud by FIA přihlášku akceptovala, což de facto závisí jen na tom, zda Super Aguri složí zálohu 48 mil. $, stoupne počet týmů na jedenáct. Současných dvacet vozů je minimum, které držitelé komerčních práv slibují televizním společnostem při nákupu vysílacích práv. Současná pravidla počítají s maximálním počtem vozů 24 (resp. 12 týmů), což ale dříve nebývalo. V roce 1989 startoval dokonce dvojnásobný počet týmů a musely se jezdit předkvalifikace. Významný nárůst počtu týmů přišel po zákazu motorů vybavených turbem na konci osmdesátých let, v posledních letech je ovšem jev opačný díky vstupu automobilek, která náklady na slušené výsledky šroubují do astronomických výšek.
Tento a jiné články najde v prosincovém vydání magazínu FORMULE. Zdroj: FORMULE Komentáře ke článku
|
Reklama