Počínaje sezónou 2004 smí každý pilot použít pouze jeden motor po celý závodní víkend. Instalace náhradního agregátu bude mít za následek propad jezdce o deset míst na startovním roštu.
-
Počet suchých pneumatik, který je k dispozici každému pilotovi, zůstává čtyřicet (dvacet předních a dvacet zadních). Z tohoto počtu bude mít každý jezdec k dispozici tři sady suchých pneumatik pro páteční tréninky, které již nesmí být využity ani v sobotu či v neděli. Oproti tomu žádné pneumatiky ze zbývajících sedmi sad nesmí být použity v pátek.
-
Volba suchých pneumatik pro kvalifikaci a závod musí být provedena do 9:00 v sobotu (pro volné tréninky v sobotu může být použita libovolná specifikace). Pokud jsou oba páteční tréninky ředitelem závodu prohlášeny za mokré, tato volba může být odložena až do 13:00 v sobotu
-
Procedury v parc fermé zůstávají stejné jako v roce 2003. Cirkulace paliva používaná za účelem jeho chlazení je nově zakázána.
-
Každý tým smí během sezóny postupně nasadit až čtyři jezdce. Do této kvóty se nezapočítává třetí jezdec nasazený do pátečních tréninků.
-
Rychlostní limit v boxové uličce pro kvalifikaci a závod se zvyšuje na 100km/h. Na tratích, které mají obzvlášť úzkou boxovou uličku, může být tento limit snížen (např. Monako).
-
Na startu je nově zakázáno použití kontroly prokluzu (tzv. launch control). Piloti budou muset během startu spojku ovládat pouze ručně a ne elektronicky.
-
Plně automatické převodovky jsou zakázány. Řazení se bude provádět manuálně.
-
Zadní přítlačné křídlo nesmí sestávat z více než dvou vodorovných elementů, bočnice zadního křídla mohou být větší.
-
Kryt motoru musí být větší.
Zdroj: FIA, redakce
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.