clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Tým BMW Sauber a jeho agregát V8 v číslech

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 18.1.2006, 12:20

počet komentářů: 0


Ačkoliv stáj BMW Sauber ještě ke své první Grand Prix nevyjela, už nyní dává možnost nahlédnout do své kuchyně. Během představení nového vozu zveřejnil tým několik zajímavých logistických a technických údajů.
 
Na jezdce týmu BMW Sauber Nicka Heidfelda a Jacquese Villeneuva letos během 19 Velkých cen čeká celkem 1182 závodních kol.
 
Na prahu sezóny 2006 pracuje v obou centrálách týmu v Hinwillu a Mnichově celkem 300 lidí. Do konce roku 2007 by měl počet zaměstnanců v hinwillském oddělení vzrůst o dalších 100.
 
Na každou Grand Prix se letecky přepraví přes 30 tun vybavení, mimo jiné alespoň 4 šasi, 6 motorů, 50 počítačů a 100 vysílaček se sluchátky.
 
Konvoj při evropských Velkých cenách čítá 5 nákladních vozů z Hinwillu, 1 tahač s motory z Mnichova stejně jako několik speciálních transportérů s motorhomy.
 
Tým spotřebuje během jediného závodního víkendu až 1200 litrů benzínu, mezi 60 a 80 litry motorového oleje a až 30 litrů oleje do převodovky.
 
Při opravdu slunečných závodech se v motorhomech týmu vypije až 3300 litrů minerálních vod a sodovek.
 
Oba piloti týmu BMW Sauber používají jiný způsob řazení. Nick Heidfeld používá pravou páčku pod volantem pro nižší a levou pro vyšší rychlostní stupně. Jacques Villeneuve naopak pohne páčkou směrem od sebe pro zařazení vyšší rychlosti a směrem k sobě pro podřazení.
 
Výroba sedačky pro jezdce (včetně vytvarování a odlití formy) trvá 24 pracovních hodin. Hotová sedačka váží mezi 2000 a 3000 gramy.
 
Nejméně 8 hodin potřebují mechanici týmu na rozložení, prozkoumání a opětovné složení vozu po nedělním závodě.
 
Motor BMW P86 se skládá z 1105 částí, celkem pak z 5000 součástek. To je jen o 200 méně než měl jeho desetiválcový předchůdce P84/5. Jeho složení trvá 120 hodin.
 
Pro závodní, testovací i zkušební účely se vyrobí 200 exemplářů osmiválce BMW P86. Před jeho prvním testem 28. listopadu 2005 bylo zhotoveno 1329 nákresů v systému CAD.
 
Maximální akcelerace pístů v motoru BMW P86 je 10 000 g. Jejich rychlost při plném výkonu je 40 m/s, což představuje zrychlení z 0 na 100km/h za 0,3 tisíciny sekundy. Na ojnici přitom působí síla téměř 3 tun.
 
Během průměrného závodu (300 km) dojde v motoru přibližně k 8 milionům zážehů.

Zdroj: BMW

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Fotomozaika z GP Evropy - 25.8.2008
Hamilton do závodu málem nestartoval - 24.8.2008
Přehled nejrychlejších kol - 24.8.2008
Přehled zastávek v boxech - 24.8.2008
Luca Filippi potrestán za kolizi s Romainem Grosjeanem - 24.8.2008

Reklama