clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Čechy o úspěch připravil defekt pneumatiky v závěru

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 12.2.2006, 20:35

počet komentářů: 0


Naděje na stupně vítězů český tým na okruhu Sentul připravil až defekt v závěru hlavního závodu.

Nedělní den sliboval napínavou podívanou a zaplněné tribuny viděly mnoho nádherných soubojů a nečekaných zvratů. Tomáš Enge se po startu sprintu rychle dostal do první desítky a odolal tlaku Timo Scheidera i domácího hrdiny Anandy Mikoly, ačkoliv se musel vypořádat i s přetáčivým vozem.

Jen pár set metrů po startu hlavního závodu se zastavila srdce českých fanoušků, protože český jezdec musel úplně zastavit na vnějšku první zatáčky. Vůz byl naštěstí nepoškozený a Enge se rozjel k výborné jízdě, kterou tým podpořil dobrou práci v boxech a správným načasováním zastávky.

Samotný závod byl hodně turbulentní a český tým byl ve hře o stupně vítězů, v jednu chvíli byl dokonce nejlépe postaveným vozem s již uskutečněnou zastávkou v boxech. Enge po druhém vyjetí zpomalovacího vozu přišel o pár míst, když ho trochu přibrzdil jezdec o kolo zpět, ale stále byl ve hře. Šest kol před cílem ale český tým znovu zasáhla smůla, když dostal defekt a následné vyjetí z tratě poškodilo přední křídlo. Enge byl nakonec klasifikován jako 13. a v celkovém pořadí patří českému týmu 12. příčka.

„Nevím už co říct, je neuvěřitelné, co se nám zase stalo," hořekoval po závodě Tomáš Enge. "Nemyslím, že smůla to dokáže dostatečně vystihnout.

Ve sprintu nás trápila přetáčivost, takže 10. místo nebylo až tak špatné. Pro hlavní závod jsme dokázali vůz vylepšit, ale samotný průběh byl jako na houpačce. Start byl obtížný, protože Mikola se ulil, v první zatáčce kolidoval s jiným vozem a já neměl kam jet. Vůz naštěstí nebyl poškozený a hodně času jsem získal zpět díky dobré zastávce a vyjetí safety caru.

Na nových pneumatikách se vůz choval výborně a dokázal jsem postupovat vpřed. Bohužel druhé vyjetí safety caru nám vůbec nepomohlo, protože můj vůz se už potom nechoval tak dobře, ale pořád jsme byli ve hře o stupně vítězů. Naděje ukončily trosky na trati – nejdřív přes nějaké přejel Yoong a něco přistálo na mém voze a o kolo později jsem přes něco přejel já a dostal defekt.“

„Opět jsme byli blízko dobrému výsledku, ale odjíždíme prakticky s prázdnou," doplnil šéf týmu Antonín Charouz. "Jeli jsme vpředu, po špatném začátku jsme udělali dobrá strategická rozhodnutí, ale pak nás zase zasáhla smůla.

Není příjemné, když jste rychlí a výsledky to nedokazují. V takové situaci musíte najít pozitiva a v našem případě je to potvrzená rychlost. Věřím, že se brzo dočkáme odměny.“

Zdroj: Tisková zpráva A1 Týmu Česká Republika

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Úvodní závod v Mugellu odložen - 21.8.2008
Vedení A1GP přišlo s dalším zajímavým pravidlem - 20.8.2008
Technická závada a havárie zastavily testy A1GP - 15.8.2008
Vedení A1GP představilo změny pravidel - 11.8.2008
A1GP představilo nové logo série - 28.7.2008

Reklama