clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Střípky z Indianapolis

vydal: Michal Beran
zveřejněno: 12.5.2006, 20:50

počet komentářů: 0


Rahal-Lettermann Racing, poslední z velkých týmů, který ještě nasazuje vozy Panoz, možná přejde na vozy Dallara ještě před samotným závodem. Všichni jezdci týmu si během prvního týdne tréninků stěžovali na špatnou stabilitu zádě vozu při vysokých rychlostech při jízdě po krátkých rovinkách mezi zatáčkami 1 - 2 a 3 - 4. Týmu se zatím vůbec nedaří najít optimální mechanický grip a fakt, že Jeff Simmons i Buddy Rice již havarovali, také něčemu napovídá. Přitom ještě před dvěma lety byly Panozy vozy, o kterých se tvrdilo, že lépe vyhovují právě oválu v Indy. Rahal má první tři Dallary obdržet již dnes.

Majitel závodního komplexu v Indianapolis, zakladatel a šéf Indy Racing League, Tony George byl dnes vykázán z Gasoline Alley jedním z pořadatelů, protože se nemohl prokázat patřičnou průkazkou (Gasoline Alley je technicky vzato krátká komunikace uvnitř komplexu v Indy, kterou musí projet všechny vozy, aby se dostaly z garáží na trať a zpět, jinak se jedná o místo, kde je v době závodu jedno z míst s největší hustotou výskytu amerických celebrit na území USA). Pořadatel byl buďto krátkozraký, nebo se rozhodl dělat svou práci skutečně odpovědně. Zlé jazyky však tvrdí, že to byl zapřisáhlý příznivec série CART/Champ Cars. Zdroje z Indy neuvádějí, zda ještě vykonává svou funkci.

Kevin Kalkhoven se včera sešel v budově ředitelství závodu s Tony Georgem. O možném spojení obou sérií si již měsíc šeptají i vrabci na střeše, k velkému oznámení by prý mohlo dojít právě před závodem Indy 500. "Zaručené" zprávy týkající se složení společného kalendáře, používané techniky atd., které občas uniknou k médiím jsou však natolik protichůdné, že bude nutné počkat si na oficiální prohlášení, bude-li vůbec jaké.

V Indianapolis bylo dnes dosaženo nového traťového rekordu. Na elektronické výsledkové tabuli se u Eda Carpentera objevila na dlouhou dobu výsledná průměrná rychlost na jedno kolo 1237 mil za hodinu. Jak se mu podařilo udržet vůz na trati a ještě čtyřikrát zatočit doleva je záhadou. Traduje se, že v devadesátých letech se mechanici nejmenovaného týmu z konce výsledkové listiny pobavili na účet soupeřů během tréninku následujícím způsobem. Odmontovali z vozu stojícího bez kol v garáži transpondér systému pro měření času a postavili se s ním na cílovou rovinku k detekčnímu zařízení. První máchl rukou s transpondérem kolem snímače, druhý odměřil na stopkách 39 sekund a pak máchli transpondérem ještě jednou. Jejich vůz se okamžitě ocitl na čele výsledkové tabulky a soupeři si nějakou dobu měli čím lámat hlavu. Věřte, nevěřte.

A na závěr ještě předpověď počasí pro oblast Indianapolis z dnešního rána:

12.května - dešťové přeháňky, silný vítr

13.května - dešťové přeháňky

14.května - dešťové přeháňky

15.května - dešťové přeháňky

16.května - dešťové přeháňky

17.května - oblačno

18.května - bouřky, silný vítr

Fanoušek Indy musí být letos rozhodně optimistou.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Hornish ve strhujícím závěru vítězem 90. ročníku Indy 500 - 28.5.2006
Hornish, Castroneves a Wheldon do první řady - 22.5.2006
I poslední trénink před kvalifikací pod taktovkou Hornishe - 20.5.2006
Hornish nadále nejrychlejší, Gregoire a Luyendyk ve zdi - 19.5.2006
Fotogalerie ze zázemí závodu Indy 500 - 18.5.2006

Reklama