clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Tomáš Kostka před závodem v Turecku

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 16.6.2006, 10:06

počet komentářů: 0


Již třetí letošní závodní víkend očekává 17. a 18. června českého účast níka Světové série F Renault 3.5 Tomáše Kostku. Jezdec stáje Draco Multiracing USA se tentokrát bude muset vypořádat s nástrahami okruhu v tureckém Istanbulu, otevřeného v loňském roce. Po zdařilém vystoupení a osmém místě v Monte Carlu je jeho hlavním cílem opět zisk bodovaných pozic.

Světová série Renault 3.5 (World Series by Renault 3.5) v loňském roce navázala na úspěšnou tradici Světové série formule Nissan V6 a stala se tak další součástí uceleného formulového programu francouzské automobilky. Ten začíná školní formulí Renault 1600 a vede dále přes národní šampionáty a Evropský pohár F Renault 2000 (s monoposty s dvoulitrovými motory) ke zmíněné Světové sérii. Na ni navazuje šampionát GP2, jehož partnerem a dodavatelem motorů je opět Renault, a přirozeným vyvrcholením je samozřejmě účast značky v MS F1, kde obhajuje loňské tituly jezdců i konstruktérů.

Z různých formulových sérií Renaultu vyšla řada současných pilotů F1, vzpomeňme například na Kimiho Räikkönena nebo Jensona Buttona. Mezi elitu automobilového sportu se dostal i loňský vítěz Světové série Robert Kubica z Polska, zatím jako testovací jezdec týmu BMW Sauber, a jeho soupeř Němec Markus Winkelhock, zastávající stejnou roli v týmu MF1 Racing.

Základem monopostu pro WS F Renault 3.5 je podvozek, vyráběný z uhlíkových kompozitů italskou firmou Dallara. Pohonnou jednotkou se stal šestiválcový motor Renault o objemu 3,5 litru a výkonu kolem 312 kW. Šestirychlostní převodovka Ricardo má řazení pomocí páček na volantu. Technické předpisy značně omezují možnosti individuálních úprav automobilu a zajišťují tak maximální vyrovnanost startovního pole. K tomu přispívají i jednotně používané pneumatiky Michelin.

Podnik Světové série sestává (s výjimkou Monaka a Spa) ze dvou jízd, přičemž každé vždy předchází půlhodinová kvalifikace. V sobotu je přitom na programu kratší závod, tzv. sprint, na 35 minut, v neděli se závodí o deset minut déle a vozy zajíždějí do boxů k povinné výměně pneumatik. Boduje vždy prvních deset v obou jízdách a jeden bod se přiděluje rovněž za zisk pole position a za nejrychlejší kolo v závodě.

Istanbulský Ottodrom je pro všechny piloty WS F Renault 3.5 velkou neznámou. Proto organizátoři již na čtvrtek naplánovali dvě dvouhodinové seznamovací seance. Týmy je využily především pro získání údajů pro správné nastavení vozů. Tomáš Kostka byl na úvod spokojen:

„Okruh se mi moc líbí, je velmi technický s rychlými pasážemi. Dnes jsem se hlavně učil trať. Inženýři nastavili na začátek obě naše auta stejně, během dne jsme se už propracovali k určitému základu nastavení a máme ještě další nápady. Zatím nám ale moc nepřeje počasí, je hodně pro měnlivé včetně deště, takže nám zůstalo dost práce na páteční volné tréninky.“

Rozpačitější je Tomáš z turecké reality: „Zázemí autodromu je skutečně špičkové, všechno funguje naprosto perfektně. Horší je, když se vydáte za jeho bránu. Je to zkrátka úplně jiný svět.“

Ambice stáje Draco jsou mimořádně vysoké, vždyť Kostkův kolega Venezuelan Pastor Maldonado, vítěz z Monaka, je v čele průběžného hodnocení. Také náš reprezentant doufá v další bodový zisk: „Tady si dost věřím, okruh je přesně to, co mi sedí. V obou jízdách se připravuji bojovat o umístění v první desítce.“

Zdroj: Tisková zpráva Drago Multuracing

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Tomáš Kostka nabízí závodní zkušenost veřejnosti - 13.5.2008
Tomáš Kostka bude letos závodit s vozem DTM - 15.4.2008
Tomáš Kostka dnes vyhrál v Brně - 6.10.2006
Tomáš Kostka vstoupil do F3000 jako nejrychlejší - 23.9.2006
Tomáš Kostka členem A1 GP České republiky - 20.9.2006

Reklama