clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Lucky Strike BAR Honda představuje nový vůz

vydal: Ladislav Lála
zveřejněno: 1.2.2004, 20:00

počet komentářů: 0


Odhalení nového vozu BAR-Honda 006 se uskutečnilo 1.února 2004 na Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony. Před novináři ho představili jezdci týmu pro sezónu 2004 Jenson Button a Takuma Sato.

BAR doposud testoval s hybridní verzí loňského monopostu a Jenson Button s tímto vozem dokázal dokonce pokořit rekord okruhu v Barceloně.

Nové šasi, které bylo předvedeno v Barceloně, má podle dostupných informací nízko položené těžiště. BAR však za největší úspěch z vlastní vývojové kanceláře považuje převodovku. Ta je uložena v pouzdře z kompozitních materiálů. Nový motor a šasi umožnilo zmenšení rozvoru kol a celkovou aerodynamickou optimalizaci vozu. Tým použil výsledky z loňských testů pro identifikaci nové strategie v oblasti aerodynamiky. Honda přišla se zcela přepracovaným designem, který se vyznačuje menšími rozměry, sníženou váhou a nižším těžištěm.

BAR bude v sezóně 2004 používat pneumatiky Michelin. Dochází tak k výraznému oslabení testovacího potenciálu těch týmů, které obouvají pneumatiky Bridgestone. BAR totiž jako jediný z týmů změnil dodavatele pneumatik.

Šéf stáje David Richards předpovídá, že v pátém roce spojenectví Hondy a BARu začne tým představovat skutečnou hrozbu. „Letošek by měl být rokem, kdy musíme začít představovat skutečnou hrozbu pro tři přední týmy a začít se pravidelně objevovat na stupních vítězů. To je jednoznačný cíl.“

Nový vůz byl navržen týmem vedeným technickým ředitelem Geoffem Willisem. Podle jeho slov učinil tým velký krok vpřed. Motor bude již pátý rok v řadě dodávat Honda. Podle Willise je nové auto je z devadesáti pěti procent nové. "Byli jsme odvážnější a na autě najdete množství inovací. Letošek představuje z technického pohledu velký krok vpřed.“

„Byla to pro nás velká výzva, především z důvodu nových nařízení ohledně motoru. Nad návrhem jsme strávili deset měsíců, které reprezentují další milník v naší dlouhodobé strategii. Naším největším cílem v roce 2003 bylo sestavit spolehlivou základnu vývojářů, která nám v roce 2004 umožní přijít s novátorským designem. Nyní máme navíc k dispozici tým vývojářů Hondy a začínají se ukazovat výhody integrované a stabilní základny.“

„Testování s pneumatikami Michelin nás přesvědčilo, že jsme přes zimu zaznamenali nezanedbatelný pokrok. Do prvního závodu plánujeme třikrát více testů, než za srovnatelné období minulý rok. Toto úsilí je již nyní znát a projevuje se výrazně zvýšenou spolehlivostí.“

Monopost má rovněž menší nádrž, což je reakce na nová pravidla týkající se kvalifikace, která vstoupila v platnost minulý rok a letos.

Takeo Kiuchi z Hondy je spokojený s výkonem nového agregátu určeného pro sezónu 2004, stejně jako s vlivem Hondy při návrhu nového monopostu. „Především jsem spokojený s novým motorem RA004E. Zvýšili jsme jeho životnost a současně jej učinili menším a lehčím s níže položeným těžištěm. Co se výkonu týče, jsem přesvědčen o tom, že překonáme úroveň dosaženou v Suzuce. Jsem rovněž spokojený s prací odvedenou našimi inženýry při konstrukci šasi.“

Jenson Button hodnotí vyhlídky stáje slovy: "Pořád ještě přesně nevíme co od nového vozu můžeme čekat, ale vypadá nadějně a dobrou zprávou je jeho stabilita.“

Jenson Button, pro kterého je letošní sezóna již pátým rokem ve formuli 1 věří, že by letos mohl konečně vystoupit na stupně vítězů.

"K tomu, aby člověk získal první pódium, potřebuje také trochu štěstí. Pokud ale budeme pracovat tak jako přes zimu… pak nevidím důvod proč bychom nemohli být na stupních vítězů hned po prvním závodě v Melbourne."

Stájovým kolegou Angličana je Japonec Takuma Sato, který nahradil Jacquese Villeneuva. Pro Sata by měla být sezóna 2004 druhým kompletním rokem ve formuli 1, poté co jezdil v roce 2002 za Jordan. BAR má jednu z nejmladších jezdeckých dvojic v šampionátu.

Sato má velikou radost z návratu do formule 1 a očekává dobrou sezónu. "Jsem nadšený, že mohu letos usednout do monopostu BAR. Jenson a já jsme silný tým, auta vypadají velmi nadějně a myslím, si že mám mnoho důvodů pro to být pozitivní. V roli třetího jezdce jsem měl možnost se na letošní sezónu dobře připravit. Moje role při naplňování ambicí týmu bude nezanedbatelná.“

Zdroj: BAR, Foto: BAT

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Nové auto, nová éra - 18.1.2005
Lucky Strike B.A.R Honda představil B•A•R Honda 007 - 16.1.2005
BAR Honda představí svou 007 16. ledna 2005 - 3.12.2004

Reklama