Tomáš Kostka před startem v Misanu |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Letošní seriál Světové série formule Renault, v němž startuje také český reprezentant Tomáš Kostka, zrychluje své tempo. Po jeho čtvrtém pokračování tento víkend v Misanu následují v krátkém časovém rozestupu závody v belgickém Spa-Francorchamps a na německém Nürburgringu. Tím šampionát vstoupí do své druhé poloviny a bude již mnohem zřejmější, kdo bude patřit mezi hlavní kandidáty celkového prvenství. K nejvážnějším uchazečům o tento ceněný primát patří také Kostkova stáj Draco Multiracing USA, vedená manželi Adrianem a Nadiou Moriniovými. Adrian Morini vstoupil do formulového dění již v roce 1971, kdy pomáhal svému příteli P. G. Provolovi v italské formuli 3. Rychle zjistil, že to je přesně taková práce, která ho zajímá a baví. V průběhu následujících let působil v domácím mistrovství formule Ford, jako pracovník továrního týmu Loly v anglické formuli 3 a roku 1979 založil vlastní organizaci Team Morini F3, s níž nastupoval v italské a evropské formuli 3 (jezdil za něj tehdy i budoucí pilot formule 1 Mauro Baldi). Od roku 1983 byl společníkem v týmu Arno, zaměřeném na účast v italské F3 a později také nově vzniklé formuli 3000. Po rozchodu s Arnem se vydal, s velkou pomocí své manželky, vlastní cestou. Draco Multiracing USA, jak nazvali svůj společný projekt, byl zpočátku orientován na oblíbenou formuli Opel Lotus Euroseries. Úvodní sezónu 1989 absolvovali s Brazilcem Eduardem Merym Netem a protože se osvědčil, vybrali si pro příští rok dalšího Jihoameričana, šestnáctiletého chlapce jménem Rubens Barrichello. Ten na Apeninském poloostrově začal svoji mezinárodní kariéru a hned přesvědčil o výjimečném talentu, když celou Euroserii vyhrál. Také v dalších letech se v týmu, který se později soustředil na F3000, objevovali vynikající piloti: Pedro Lamy, Ricardo Zonta, Bruno Junqueira, Felipe Massa a také Markus Winkelhock a Christian Montanari, kteří úspěšně hájili jeho barvy při loňském premiérovém účinkování ve Světové sérii Renault. Právě misanský závod, v tomto roce jediný na italské půdě, má pro Draco mimořádný sportovní i společenský význam. Předvést se před početnými hosty týmu se bude chtít i Tomáš Kostka. „Po Istanbulu je mým hlavním cílem dojet na body a případně se pokusit zaútočit na stupně vítězů. Mám ale určitý hendikep v neznalosti tratě, během pátku se pokusím tohle manko co nejvíce smazat.“ Na rozdíl od něj je jeho stájový kolega Pastor Maldonado v Misanu jako doma, protože tu testoval F1 a závodil ve dvoulitrové formuli Renault. Využít jeho zkušeností se však dá jen částečně: „Samozřejmě převezmu po dohodě s Pastorovým inženýrem některé prvky nastavení jeho vozu. Nejde to ale udělat automaticky. Každý pilot má svůj odlišný jezdecký styl, a i když ten můj je Maldonadovu hodně podobný, na řadu věcí musím přijít sám.“ Samotný okruh Kostku zatím příliš nenadchl: „Je to taková skoro motokárová dráha, všechny zatáčky za roh. Pro monoposty se moc nehodí. Ale podmínky jsou pro všechny stejné a je třeba se s tím nějak vypořádat.“ Zdroj: CDT and Partners Komentáře ke článku
|
Reklama