clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Divné aktivity v F1? A co teprve Světová série Renault...

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 7.8.2006, 08:25

počet komentářů: 0


Díky absenci televizních přenosů Světové série Renault je český fanoušek ochuzen o mnohdy neuvěřitelnou podívanou, kterou tato prestižní soutěž nabízí. Ostatně loňský šampion Kubica letos debutoval ve Velké ceně Maďarska vozů formule 1, byť ve výsledkové listině nakonec nefiguruje.

Pokud by ale ta možnost byla, bylo by témat k diskuzi požehnaně. A to nejde jen o prapodivný kvalifikační formát, kdy se díky velkému počtu aut jezdí ve dvou skupinkách, jež se seřadí na startu buď vlevo nebo vpravo podle toho, jak zajel nejrychlejší v dané skupině (nejrychlejší jezdec na pole position, ostatní ve skupině na lihých pozicích za ním). Ve výsledku můžete mít absolutně druhý nejlepší čas a startovat třeba pátý.

O karamboly a divoké bouračky není nouze. Letošní adept na titul Pastor Maldonado, Kostkův týmový kolega, by mohl vyprávět. Loni jej skoro ze série vyhodili, když těžce zranil jednoho z traťových komisařů.

Minulý týden musel své účinkování pozastavit Sebastian Vettel, protože si v prvním závodě přivodil otevřenou zlomeninu ukazováčku.

Pozdvižení v paddocku závodů na Nürburgringu způsobila diskvalifikace vítěze ze Spa Borji Garcii - s týdením zpožděním! Komisaři měli problém s jeho předním křídlem, a tak jej poslali do Dallary, aby jej ověřili. Provinění bylo následující: použit šroubek s jinak tvarouvanou hlavičkou.

Nejen tým samotný je přesvědčen, že diskvalifikace je neuvěřitelně přísná, RC Motorsport se tedy odvolá. Podobná diskvalifikace hrozí Robbiemu Kerrovi.

Do závodů na Nürburgringu nakonec nemohl nastoupit tým GD Racing. Patrick Pilet a Matteo Meneghello totiž před víkendem tým opustili.

"Jakkoli mohly být jejich výsledky za očekáváním, jejich počínání vnímám jako hrubě nefér," řekl manažer týmu. "V Doningtonu nastoupíme se dvěma novými, motivovanými jezdci."

S technikou a přístupem není podle našich informací spokojen ani Tomáš Kostka ve svém týmu Draco Multiracing. Renault dodal pro jeho vůz nový motor, který ale nakonec dostal Maldonado a Kostka podědil jeho pohonnou jednotku.

O Kostkově neúspěšném počánání na Nürburgringu čtěte zde.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Tomáš Kostka nabízí závodní zkušenost veřejnosti - 13.5.2008
Tomáš Kostka bude letos závodit s vozem DTM - 15.4.2008
Tomáš Kostka dnes vyhrál v Brně - 6.10.2006
Tomáš Kostka vstoupil do F3000 jako nejrychlejší - 23.9.2006
Tomáš Kostka členem A1 GP České republiky - 20.9.2006

Reklama