clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Antonín Charouz k fanouškům: "Teď to záleží na vás."

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 20.9.2006, 15:50

počet komentářů: 0


Na tváři Antonína Charouze jsou patrné zejména dvě věci: tou první je lítost nad nedoceněným ziskem závodu A1 GP pro Českou republiku, tou druhou upřímná touha, aby čeští fanoušci neudělali ostudu a závod podpořili.

Německo přišlo o pořádání A1 GP z důvodu nizké propagační aktivity, může se Česká republika obávat něčeho podobného?

"To záleží hlavně na vás," odpověděl Antonín Charouz při exkluzívním rozhovoru s naším magazínem a vybídl tak média k dostatečnému informování o závodu a diváky k podpoře. "Je to jedna z největších motoristických akcí, která zavítala do České republiky a získat ten závod nebylo vůbec snadné."

Jak se to tedy nakonec povedlo? "To je know-how, které neprozradím," řekl s mírným úsměvem.

Úvodní sezonu A1 GP Česká republika skončila ve ztrátě, protože se nedostavovaly výsledky a tím pádem ani peníze. Jak řekl sám Charouz, nakonec je to vše o bussinesu a penězích.

"Na odměnách jsme dostali 700 000 dolarů, rozpočet byl milion, tak si můžete sám udělat představu."

Struktura vedení série doznala změny, místo dvou lidí už sérii řídí finanční skupina podporovaná bankami. Cítí Antonín Charouz změnu k lepšímu?

"Je to nepořádek," řekl po drobné odmlce," ale stále věříme, že se to zlepší. Je to nová věc, lidé se učí, ale i tak se povedlo dosáhnout něčeho neuvěřitelného."

V krátkém čase, který se nám podařilo s Antonínem Charouzem urvat, jsme se ještě stihli zeptat na zmíněné nabídky z Ameriky.

"Jsou z Indy Car," upřesnil Charouz, ale na naši otázku, zda se jedná o týmy z horní poloviny nebo z dolní poloviny startovního pole odpověděl pouze:

"No comment."

Na tiskové konferenci představil Antonín Charouz všechny své jezdce a upřesnil:

"Akce se v úvodu sezony kryjí, takže máme velké personální i technické problémy, Tomáš Kostka a Jan Charouz budou startovat v závodě formule 3000 v Istanbulu a až potom se rozhodne, kdo pojede v Zandvoortu závod a kdo jenom kvalifikaci," řekl.

S přípravou českého týmu není Charouz úplně spokojen, ale uvědomuje si, že to vzhledem k náročnému programu všech zúčastněných zřejmě lépe nejde. Český tým navíc spolupracuje s reprezentací Brazílie:

"Bude to velký přínos. Budeme mít společná data, takže můžeme pracovat s větším množstvím informací," pochvaloval si spolupráci Janiš. Podobně fungují i další týmy v seriálu, podle nových pravidel však mohou spolupracovat vždy maximálně dva.

Antonín Charouz si postěžoval, že ještě nejsou k dispozici přesná pravidla, ale aspoň nastínil:

Před každým závodem se pojede kvalifikace nováčků - jezdců do 25 let s ne více než třemi starty - a měla by se počítat i do celkového pořadí týmů. Navíc se změní systém kvalifikace, v níž nebudou rozhodovat dva nejrychlejší časy, ale součet pořadí v jednotlivých částech (eliminuje se tak např. vliv počasí). Startovní rošt do druhého závodu určí kombinace výsledků kvalifikace a prvního závodu (aby ten, kdo odpadne v prvním závodě, nebyl nutně odsouzen ke startu z posledních míst).

Krátký závod, tzv. sprint bude o 10 minut kratší (20 minut), zatímco hlavní závod bude delší (70 minut).

Změní se i bodování v sérii, doteď bylo v každém závodě bodováno v cíli prvních deset od deseti k jednomu bodu. Nyní vítěz sprintu obdrží šest bodů (bodovat bude prvních šest). Hlavní závod zůstává beze změny.

Oba závody místo hodiny bude nyní dělit tři a půl hodiny.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
A1GP možná ovlivní program týmu Škoda Charouz v LMS - 16.8.2007
Vstupenky na závod A1 GP v Brně v prodeji - 10.8.2007
Jaký kalendář sezony 07/08 A1 GP můžeme zítra očekávat? - 31.7.2007
Pořadatelé A1 GP potvrdili druhý test v Silverstonu - 26.7.2007
Irsko překonalo rychlostní rekord monopostu A1 GP - 28.5.2007

Reklama