Schumacher vítězí v Číně a přebírá vedení, Alonso druhý! |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Michael Schumacher po napínavé zejména druhé polovině závodu získal proti veškerým očekáváním vítězství ve Velké ceně Číny jen pár vteřin před druhým Alonsem, kterého zradily zejména problémy v boxech a problémy s pneumatikami krátce před druhými zastávkami v boxech. Giancarlo Fisichella dojel na třetím místě. Michael Schumacher a Fernando Alonso mají nyní stejný počet bodů, ale Schumacher má na svém kontě o jedno vítězství víc a tak převzal vedení v šampionátu. Před samotným závodem byl zvažován start za safety carem, po hustém dešti, který předčasně ukončil závod vozů Porsche, byla trať hodně mokrá a závodníci se báli klasického startu. Když bylo rozhodnuto, že safety car nebude nasazen, nejvíce zklamaným byl Mark Webber: "Bude tam hodně vody, je to na mokré pneumatiky na první čtyři pět kol, klíčové bude, kdy dojde k výměně," řekl. Nakonec se žádná taková předpověď nepotvrdila a start byl poklidný a jako by předpověděl další průběh první poloviny závodu. Předpověď počasí tentokrát vyšla a tak vozy Renaultu neměly problém stejně jako včera v kvalifikaci, byť se po dvaceti kolech dokázal Michael Schumacher vypracovat až na třetí místo za Giancarla Fisichellu poté, co s poruchou motoru vypadl Kimi Räikkönen. K zajímavým soubojům docházelo alespoň ve středu a druhé polovině startovního pole, hondy se propadaly pořadím dolů, naopak Felipe Massa byl po dvaceti kolech v první desítce, ve stejné době zajel Schumacher ke své první zastávce v boxech, za ním i Alonso a Fisichella. Prvním odvážlivcem na suchých pneumatikách se ukázal být Robert Kubica, ale bylo to špatné rozhodnutí a byl zpátky na intermediates jen o kolo později, po třech výletech mimo trať. Ta ale přeci jen osychala a v polovině závodu byl jak Schumacher tak Fisichella nalepeni na Alonsově zadním křídle, Alonso se evidentně trápil a za chvíli jej také Fisichella předjel, byť se na první místo definitivně dostal až na druhý pokus a M. Schumacher na druhé místo jen o pár zatáček později. Při druhých zastávkách v boxech se nasazovaly definitivně suché pneumatiky, Alonso byl o poznání dříve než Fisichella se Schumacherem, ale Alonso měl problémy s pravou zadní pneu a zůstal u svých mechaniků dvacet vteřin. Fisichella měl po výjezdu větší problémy než Schumacher o kolo dříve a to se ukázalo jako klíčové, protože Schumacher na zahřátých pneumatikách neměl nejmenší problém se pod Fisichellu dostat, byť ten měl chuť se vrátit do ideální stopy a téměř jej tam nečekal. Před tím, než podle očekávání a v rozporu s článkem 147 Sportovních regulí předjel Alonso Fisichellu se střetli Massa a David Coulthard, první jmenovaný musel odstoupit s poškozeným závěšením a Barrichello svým drobným výletem mimo trať před sebe pustil de la Rosu. Alonso byl ale rychlejší než Schumacher a navíc se pět kol před koncem začal snášet déšť v době, když v závodě nepokračovala ani jedna toyota a Tiago Monteiro. V předposlední zatáčce ale nastalo ještě drama v souboji o bodovaná místa, čtvrtý byl Nick Heidfeld před Buttonem, který na Němce tlačil co síly stačily, ale Sato promluvil do tohoto souboje a navíc Barrichello se tam přiřítil jako z řetězů utržený a nabral Heidfelda, který tak spadl až na sedmé místo, Button získal místo čtvrté před de la Rosou, šestý Barrichello, za ním Heidfeld a poslední bod získal Mark Webber. Další závod se jede již příští víkend v Japonsku.
Neklasifikováni:
Zdroj: Formule.cz, časy FOM Komentáře ke článku
|
Reklama