Jaguar Racing představuje nový vůz |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Ladislav Lála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Text: Tomáš Richtr Dnes představil Jaguar veřejnosti, novinářům a hostům nový R5, se kterým očekává, že dosáhne znatelného pokroku. Není však ještě připraven bojovat s top týmy, jak řekl šéf oddělení aerodynamiky Ben Agathangelou. "Vím, že R5 bude aerodynamicky lepší auto, ale na velké hochy ještě nemáme," řekl Ben Agathangelou. "Jsem ale přesvědčen, že uděláme krok vpřed a ztrátu stáhneme." Na vývoji motory Cosworth poháněného monopostu Jaguar R5 se začalo dřív než tomu bylo u loňského auta. Tým si je jist, že tato skutečnost bude na výkonech auta znát. Narozdíl od loňského auta, letošní R5 bylo hotové v polovině prosince," řekl výkonný ředitel týmu David Pitchforth. "Nicméně kola se roztočila až v polovině ledna, což nám dalo měsíc času, než jsme jej posadili na dráhu." Auto bude poháněné motorem Cosworth CR6-V10. Ten již byl navržen s ohledem na nové regule. "Vývoj motoru vzešel z loňského typu, to znamená, že úhel válců je 90°, ale pro letošek máme požadavek na delší životnost," řekl technický ředitel Cosworthu Nick Hayes. "Musí vydržet až 800 km, takže jsme se soustředili na to, abychom z nej dostali maximum a současně, aby motor přežil. Mnoho komponent motoru nepřežije déle než jeden závod, natož víkend, takže jsme se soustředili na prodloužení životnosti jednotlivých komponent, aniž bychom ztratili na výkonu. Rozhodně to bude pro všechny motory na startovním roštu letos výzva!" Závodit za Jaguar letos budou Australan Mark Webber a Rakušan Christian Klien.
Zdroj: Jaguar, Foto: Ford Komentáře ke článku
|
Reklama