clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Bude v závodech méně předjíždění?

vydal: Michal Mikoláš
zveřejněno: 8.11.2006, 18:40

počet komentářů: 0


Na konci října měly týmy poprvé možnost vidět, které konkrétní části budou moci před definitivním zmražením motorů upravit. Týmy tak dostaly malou svobodu pro poslední jednorázové zlepšení.

Jak se vlastně situace ohledně zmrazení vývoje motorů vyvíjela? První vzorky motorů týmy předložily na základě tzv. Monacké dohody. Po změnách v pravidlech ohledně zmrazení vývoje byla konečným termínem pro homologaci Grand Prix Japonska. Výjimka byla dána motorům, které v daném termínu ještě neměly za sebou dva závodní víkendy. Tyto agregáty mohly být předloženy po Grand Prix Brazílie.

Nyní mají týmy čas do 15. prosince na to, aby mohly v určitých částech motoru provést změny. Mohou se dotknout pístů, vaček, ventilů a ojnic. Budou se také muset upravit tak, aby vyhovovaly omezení maximálních otáček motoru, tedy 19 000 ot./min. Týmy také mohou upravit připevnění pohonných jednotek tak, aby vyhovovaly novým šasi. Podmínkou ovšem je, že tato úprava nesmí zvýšit celkový výkon.

Po 15. prosinci by motory měly být už definitivně zmrazeny a bez povolení FIA nebude možné na agregátech provádět jakékoliv změny. Dodržování limitu nejvyšších otáček motoru by měly zajistit elektronické kontrolní jednotky. Možnost, že by se motory přetáčely, bude minimální.

Výrobci motorů nijak nezastírají, že se jim zmrazení nelíbí. Ještě horší dopad by však toto pravidlo mohlo mít pro fanoušky. Objevují se obavy, že se v závodech sníží počet předjíždění.

Dosud totiž mohli sami jezdci pozměnit nastavení motoru tak, aby měli k dispozici dočasně vyšší výkon k pokusu o předjetí. To od příštího roku nebude možné. Atraktivitě závodů podle některých také nepomůže fakt, že všechny vozy pojedou na stejných pneumatikách.

Zdroj: Autosport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
FIA a GPMA blízko dohodě o budoucnosti motorů - 8.8.2006
První neshoda ohledně nové Concordské dohody na světě - 15.5.2006
Motor Renault horší než Honda nebo Ferrari - 11.2.2006
V8 vs. V10: řešením může být mapování motoru - 4.2.2006

Reklama