Závodů v Evropě je podle Mosleyho pořád moc |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Michal Mikoláš počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Max Mosley zřejmě u mnoha fanoušků formule 1 vyvolá vlnu nevole. Spíše tedy u těch evropských. Podle šéfa Mezinárodní automobilové federace je v kalendáři evropských závodů stále moc a pokud se některé nevyškrtnou, budou muset týmy přijmout kalendář s dvaceti závody. "V Evropě je stále nepřiměřeně vysoký počet závodů. V posledních sto letech se například polovina Olympijských her konala v Evropě. Ve formuli 1 je to ještě horší. S vývojem trhu se ale postupně dostaneme ke správnému poměru evropských a neevropských závodů. Místa jako Indie, Čína, Rusko, Jižní Amerika, Střední Amerika a další jsou obchodně velice důležitá," řekl Max Mosley novinářům na setkání s členem představenstva BMW Burkhardem Göschlem. Příští sezona bude po vyškrtnutí závodů na Nürburgringu a v Imole a po návratu Spa čítat 17 závodů, tedy o jeden méně než letos. Devět závodů se bude konat v Evropě. "Rádi bychom měli o závod více v Severní Americe. V Evropě by se několik málo Grand Prix muselo vyškrtnout. To ale záleží na týmech, v krajním případě by se totiž mohlo jet až dvacet závodů ročně. Musí se to projednat," dodal Mosley. Bernie Ecclestone plánuje, že se v roce 2010 pojede závod v Jižní Korey. Ve stejném roce by svou Grand Prix chtěla uspořádat i Indie a na dveře formule 1 klepají i další země. Podle Burkharda Göschla nejdůležitějším trhem zůstávají Spojené státy a Evropa. Čína prý sice hospodářsky rychle roste, ale výroba aut je zaměřena spíše na levnou masovou výrobu a Indie bohatne hodně pomalu. Automobilky by se měly zaměřit spíš na trh v Americe, kde je jejich největší slabina. Zdroj: Autosport Komentáře ke článku
|
Reklama