clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

V závodu čeká český tým těžký úkol

vydal: Petr Kříž
zveřejněno: 25.11.2006, 15:45

počet komentářů: 0


Český tým se musel po obtížné kvalifikaci smířit až se 14. místem na startu krátkého závodu, i přes zklamání však neklesá na duchu. Tomáš Enge i celý tým jsou odhodláni bojovat v závodech o lepší pozice.

Druhý den jízd v Sepangu zahájil poslední volný trénink. Enge patřil mezi nejvytíženější jezdce a odjel celkem 21 kol. Nejlepším bylo čtvrté a dosažený čas ho zařadil na třetí místo. Rychlost byla slibná, tým přesto zůstával nohama na zemi s vědomím, že byl jeden z mála, který použil nové pneumatiky. Včerejší sada totiž byla poškozena a neměl tak jinou možnost.

Čtyři kvalifikační segmenty byly mezi vyrovnané se spoustou těsných soubojů mezi jednotlivými týmy. Většina špičkových týmů zajela nejlepší časy v prvních dvou jízdách a Češi nebyli výjimkou. Enge byl desátý v první kvalifikaci, ale po návratu do boxů bylo zapotřebí rychlé práce mechaniků. Český jezdec hlásil vynechávání motoru a mechanici později hlásili neobvyklé chování palivové pumpy. Vzhledem k omezenému času nebyla její výměna možná. Jediným dostupným řešením bylo nalít do nádrže více benzínu, což mělo palivovému systému pomoci. Vynechávání se ve zbytku kvalifikace neprojevilo, ale větší množství paliva mělo za následek ztrátu cenných desetin sekundy. Engeho dvě nejlepší kola zařadily český tým do sedmé řady krátkého závodu. Toto umístění nenaplnilo ambice týmu, ale bojovný duch je nezmenšen. Loňská kvalifikace byla ještě horší a neděle přinesla obrat, Enge dojel v hlavním závodu třetí. Český tým si je vědom, že na něj čeká náročný úkol, ale do konce víkendu je ještě daleko.

Tomáš Enge: "I po posledním tréninku jsme věděli, že nás nečeká jednoduchá kvalifikace. Včera jsem poškodil jednu pneumatiku a dnes ráno jsme tak museli v tréninku použít novou sadu. To byl důvod, proč jsme byli tak rychlí. Nicméně pro kvalifikaci nám zbyly už jenom dvě nové sady. První jízda byla nejlepší, ale cítil jsem vynechávání motoru. Tým našel problém s palivovou pumpou, ale nedal se v daném čase opravit. Neměli jsme jinou možnost, než natankovat do nádrže více paliva, ale těžší vůz vždy znamená ztrátu důležitých desetinek sekundy. Mohli jsme skončit o pár příček lépe, ale fakt je ten, že tak jako tak jsme nebyli dost rychlí na čelní příčky. Náš zítřejší cíl je jednoduchý. Sprint bude o vyhnutí se problémům a pokusit se trochu vylepšit pozici. Hlavní závod je dlouhý, strategie může hrát velkou roli a měli bychom bodovat."

Antonín Charouz, šéf týmu: "Co můžeme říci... Měli jsme větší očekávání, ale kvalifikace nám nevyšla. Nicméně počítá se až zítřek a v minulosti jsme už byli v horších pozicích. Budeme bojovat až do konce závodu."

Zdroj: A1 GP tým České republiky

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Úvodní závod v Mugellu odložen - 21.8.2008
Vedení A1GP přišlo s dalším zajímavým pravidlem - 20.8.2008
Technická závada a havárie zastavily testy A1GP - 15.8.2008
Vedení A1GP představilo změny pravidel - 11.8.2008
A1GP představilo nové logo série - 28.7.2008

Reklama