Tým Newman/Haas/Lanigan získal v Houstonu double |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Michal Beran počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naprostým úspěchem skončil závod v Houstonu pro tým Newman/Haas/Lanigan. Sebastien Bourdais zvítězil a nováček Graham Rahal získal druhé místo. Třetí místo na stupních vítězů získal Robert Doornbos. Řada favoritů byla stižena problémy různého druhu, a tak Power, Wilson i dlouhou dobu skvěle jedoucí Neel Jani skončili v poli poražených. Champ Cars GP of Houston První pokud o start závodu se příliš nepovedl, a tak startér poslal pole vozů vedené po sobotní penalizaci Sebastiena Bourdaise na první pozici Willem Powerem ještě jednou dokola. Při opakovaném startu Bourdais Powera přespurtoval, ale v první šikaně si musel zkrátit trať a přestože cílem prvního kola závodu projížděl na první pozici, musel jí na pokyn z boxů v dalším kole přenechat druhému v pořadí. Tím však už byl v ten okamžik Justin Wilson, který předjel Powera v druhém kole závodu. Čelo pole tedy bylo po několik následujících kol tvořeno trojicí Wilson, Bourdais a Power. A zatímco na čele Bourdais začal brzy silně, ale trpělivě tlačit na vedoucího Wilsona, v hloubi pole zahájil Robert Doornbos svou cestu vzhůru, která jak uvidíme, vedla až na stupně vítězů. Will Power a Sebastien Bourdais spolu bojují na startu závodu Team Australia si včera vybral špatný den, který zahájil Simon Pagenaud, když musel již v šestém kole zabočit do boxů s defektem pneumatiky. Ve 14. kole se Bourdais konečně přehnal před Wilsona, o dvě kola později postoupil vřed i jeho stájový kolega Rahal, když předjel Neela Janiho. Ve 28. kole se na trati potkal veterán Moreno s Hallidayem a následovala žlutá fáze, při které zajelo celé pole vozů do boxů. Na zastávkách vydělali nejvíce Oriol Servia a Graham Rahal, které skvělá práce mechaniků posunula na druhé, respektive třetí místo. Po restartu ve 33. kole se Servia jako jediný dokázal držet Bourdaise, zatímco další pronásledovatelé vedeni Rahalem a Wilsonem již začínali ztrácet. Pořadí na čele zůstalo dlouho nezměněno, a to ani když přišla další žlutá fáze, ve které měl opět prsty Roberto Moreno, který zůstal po smyku v osmé zatáčce stát se stichlým motorem na trati. Někteří z pilotů v druhé polovině startovního pole se v ten okamžik pokusili využít situace pro alternativní palivovou strategii a zabočili do boxů pro palivo. Bourdais před Serviou a Rahalem. Tři nejrychlejší piloti střední fáze závodu. Restart v 51. kole přinesl začátek problémů dvojici Wilson a Power, kteří museli hned v následujícím kole po vzájemné potyčce zajet do boxů. Vedoucí trio zůstalo na trati až do 66. kola, kdy většina týmů zahájila zastávky v boxech pod zelenou vlajkou. Tým Forsythe se tentokráte dopustil chyby, když se v boxech objevili oba jezdci týmu příliš brzy po sobě a Dominguez zablokoval Serviu ve stání. Ztráta několika sekund v této kritické fázi závodu stála Španěla další zasloužené místo na stupních vítězů. Následující okamžiky závodu přinesly jeden velký zmatek na trati, protože téměř současně došlo k několika kolizím. Will Power se srazil v zatáčce č.6 s Dominguezem a trojice Legge,Clarke a Jani kolidovala v zatáčce druhé. Tato situace nahrála Tristanu Gommendymu, jehož palivová strategie ho nyní usadila na čele pole, kde zůstal po řadu kol i po restartu závodu. Další jezdci se za ním seřadili v pořadí Bourdais, Rahal a Doornbos, kterého rychlá, ale opatrná jízda posunula mezitím až na čtvrtou pozici. Bourdais, dobře informovaný svým týmem o Gommendyho palivové situaci nikam nespěchal. Gommendy se rozhodl riskovat, ale tentokráte se risk nevyplatil, protože nakonec zůstal stát v 86. kole ve vjezdu do boxů bez paliva. Bourdais okamžitě vyrazil vpřed, ale vzhledem k tomu, že mu záda hlídal týmový kolega Rahal, bylo o výsledku závodu v podstatě rozhodnuto. Will Power se ještě pokusil zabodovat alespoň nejrychlejším kolem závodu, které zajel v 86. kole , ale Bourdais ho zbavil i této výsady, když jeho čas překonal v kole úplně posledním . Cílem projely oba vozy týmu NHL Racing na prvních dvou místech. Třetí místo získal opět Robert Doornbos, zatímco Servia skončil čtvrtý, následován Simonem Pagenaudem. Bourdais slaví své jubilejní 25. vítězství v Champ Cars Sérii Champ Cars nyní čeká dlouhá přestávka, neboť další závod na přírodním okruhu v Portlandu je na pořadu až za dlouhých 48 dní.
Všechny časy neoficiální Zdroj: Formule.cz,časy CCWS Komentáře ke článku
|
Reklama