clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Velká Británie doma po dramatu na pole position

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 28.4.2007, 18:05

počet komentářů: 0


Velká Británie si po napínavé kvalifikaci dojela pro pole position na domácím okruhu Brands Hatch před letošním šampionem, týmem Německa. Naši se kvalifikovali až na sedmnáctém místě.

Drama nastalo hned v první části ze čtyř, když Jonathan Summerton (USA) najel za obrubník, a to nemají mazlíčci formulových typů rádi. Američan se roztočil a přišel o čumák, načež byla kvalifikace zastavena. Během druhé části dovezli traťoví maršálové americkou formuli do vozů a vypadalo to, že je skutečně poškozený jen nos.

Navzdory tomu, že vedení závodu nahlásilo absenci transpondéru ve voze, byl Bruno Junquiera klasifikován na čtrnáctém místě. Jan Charouz byl o tři vteřiny pozadu a zůstal před Pákistánem. To ve druhé části byl Charouz téměř o dvě vteřiny rychlejší než byl jeho čas v Q1.

Příjeným překvapením Q2 byla Itálie, která zajela do té doby nejrychlejší čas dne 1:14,710, náš Jan Charouz se jedenáctým nejlepším časem v Q2 posunul na patnácté místo (Německo, Portugalsko a USA však neměly zajety alespoň dva časy).

Na špici se ale odvíjel velký souboj mezi Francií a Velkou Británií - první jmenovaný po Q1 a Q2 zatím vedl, zatímco Němec Nicko Hülkenberg udělal chybu a měřené kolo nedokončil - třetí místo tak půjčil právě v Q2 nejrychlejší Itálii.

Jonathan Summerton před Q3 vynaložil veškeré úsilí, aby se před svými pouhými dvěma pokusy pořádně soustředil - téměř se to blížilo meditaci.

Itálie a Indie zajely prakticky shodné časy, nicotně pomalejší než co zajel Tocaccelo v Q2. Vzápětí je překonaly Německo, Francie a Velká Británie (1:14,381) a kvalifikace A1 se ukázala vpravdě dramatická a zajímavá, jsou-li k dispozici časomíry jednak ukazující individuální časy v jednotlivých částech a pak průběžné pořadí tak, jak jezdci prochází postupně Q1 až Q4.

Po Q3 se Velká Británie k nemalé radosti diváků na okruhu posunula na první místo o neuvěřitelných 0,087 vteřiny! Itálie zůstala třetí, před Německem a Indií, naši zůstali patnáctí.

V Q4 si Robbie Kerr (Velká Británie) zkomplikoval situaci, když v zaváděcím kole vylětel z tratě. Brit dělal vše nejen pro to, aby vůbec stihl projet do měřeného kola před šachovnicovým praporkem, ale aby také dostatečně očistil pneumatiky. Kerr situaci psychicky zvládnul a zajel čas jen o 0,088 pomaleji než Německo, které Q4 vyhrálo. Dostalo se tak do první řady vedle Velké Británie.

Ze druhé řady odstartují Francie a Itálie před Indií a Malajsií.

Naši spadli na sedmnácté místo na startu.

p.
 Tým  Jezdec
 Čas
 Odstup
1.
 Velká Británie  Robbie Kerr
2:28.899
2.
 Německo  Nico Hülkenberg
2:29.028
+ 0.129
3.
 Francie  Loic Duval
2:29.255
+ 0.356
4.
 Itálie  Enrico Toccacelo
2:29.446
+ 0.547
5.
 Indie  Narain Karthikeyan
2:29.768
+ 0.869
6.
 Malajsie  Alex Yoong
2:29.803
+ 0.904
7.
 Švýcarsko  Sebastien Buemi
2:30.119
+ 1.220
8.
 Nizozemí  Jeroen Bleekemolen
2:30.144
+ 1.245
9.
 Nový Zéland  Matt Halliday
2:30.255
+ 1.356
10.
 Jižní Afrika  Adrian Zaugg
2:30.354
+ 1.455
11.
 USA  Jonathan Summerton
2:30.508
+ 1.609
12.
 Irsko  Richard Lyons
2:30.751
+ 1.852
13.
 Čína  Congfu Cheng
2:30.822
+ 1.923
14.
 Kanada  Sean McIntosh
2:30.928
+ 2.029
15.
 Portugalsko  Alvaro Parente
2:31.436
+ 2.537
16.
 Brazílie  Bruno Junqueira
2:31.441
+ 2.542
17.
 Česká republika  Jan Charouz
2:32.000
+ 3.101
18.
 Austrálie  Ian Dyk
2:32.813
+ 3.914
19.
 Libanon  Allam Khodair
2:33.281
+ 4.382
20.
 Indonésie  Moreno Soeprapto
2:34.105
+ 5.206
21.
 Mexiko  Juan Pablo Garcia
2:34.263
+ 5.364
22.
 Pákistán  Nur Ali
2:37.480
+ 8.581

Zdroj: Formule.cz, časy A1 GP

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Úvodní závod v Mugellu odložen - 21.8.2008
Vedení A1GP přišlo s dalším zajímavým pravidlem - 20.8.2008
Technická závada a havárie zastavily testy A1GP - 15.8.2008
Vedení A1GP představilo změny pravidel - 11.8.2008
A1GP představilo nové logo série - 28.7.2008

Reklama