Šílený druhý závod formule IFM nakonec vyhrál Lopez |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Doslova v závodnickou divočinu se proměnila nedělní jízda International Formula Master na městském okruhu ve francouzském Pau. Závod byl zastaven, výrazně zkrácen, jelo se za safety carem a pokud se závodilo, pak prakticky neustále pod žlutými vlajkami. Maximilian Götz s vozem české stáje I.S.R. si připsal tři body za 6. místo. Již v prvním okruhu došlo k havárii a na trať vyjel safety car. Následně vybuchl motor monopostu švýcarské závodnice Rahel Frey, na vozovce se objevil olej a když pořadatelé při odklízení nepojízdný vůz ještě převrátili a vylili z něj olej další, musel být závod úplně zastaven. Z původně plánovaných 45 minut se tak jízda po restartu smrskla na pouhých 13 minut. (Pozn. redakce: v jedné chvíli projelo celé startovní pole boxovou uličkou, protože omylem místo safety caru následovalo medical car.) V seriálu International Formula Masters se do nedělního závodu startuje podle výsledku sobotní rozjížďky, ovšem první osmička se na rošt staví v opačném pořadí. Maximilian Götz proto dnes po včerejší druhé příčce startoval ze sedmé pozice a kvůli zmíněným zmatkům neměl mnoho příležitostí k posunu vpřed. Většinu závodu kroužil za Pierrem Raguesem a uzavíral vláček seřazený na třetí až šesté pozici. I když se německý jezdec pokusil na soupeře zaútočit, musel se nakonec spokojit s šestým místem. O další možnosti útočit Maxe připravila celá řada kolizí soupeřů, odstavených monopostů, jejich odklízení a s tím spojené vyvěšení žlutých vlajek zakazujících v inkriminovaném úseku předjíždění. Maximilian Götz: „Nebyl to jednoduchý závod, ale jsem trochu naštvaný i sám na sebe. Předjíždění tady nebylo jednoduché, jenže párkrát jsem příležitost měl, ale nevyužil jsem ji.“ Igor Salaquarda, šéf týmu: „Dnešní konstelace pro nás nebyla moc příznivá. Protože jsme startovali ze sedmého místa, měli jsme auto nastavené tak, aby se i na této trati dalo předjíždět. To znamená, aby bylo rychlé i na rovině a na jejím konci aby mohl Maxi útočit. Jenže to prakticky nešlo, protože neustále vlály žluté vlajky. V Pau se navíc opravdu těžko předjíždí, neboť mimo ideální stopu je velký nepořádek. Důležité je, že se nám celý víkend vyhnuly technické problémy, máme další body a následující závod nás čeká v Brně a to už je klasický závodní okruh.“ Seriál International Formula Master pokračuje za dva týdny (16. a 17. června) dalšími dvěma závody na Automotodromu v Brně. Pau, International Formula Master, 4. závod, neděle 3. června 2007: Průběžné pořadí IFM 2007 - jezdci (po 4. ze 16 závodů): Průběžné pořadí IFM 2007 - týmy (po 4. ze 16 závodů): Zdroj: Tisková zpráva I.S.R. Komentáře ke článku
|
Reklama