clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Enge čeká nejtvrdší maraton v historii

vydal: Zdenda Balcar
zveřejněno: 4.6.2007, 15:25

počet komentářů: 0


Více si Tomáš Enge nemohl snad ani přát. V oficiálním testu, jediné jízdě před kvalifikacemi pro jeho nejoblíbenější závod 24h Le Mans, si počínal výborně. Se závodnickou lehkostí sobě vlastní proháněl tovární speciál Aston Martin DBR9 tak rychle, že pro jeho zdolání musela konkurence nasadit lehčí vůz a ještě k tomu s novými koly. Enge tak zakončil den na druhém místě ve třídě LM GT1.

Svůj nejlepší čas zajel v průběhu odpolední části testu a vyvolal velký ohlas komentátora, jenž více než 20 000 platícím divákům s pokřikem sděloval, že nejrychlejší pilot velkých „gétéček“ Enge opět září. Populárnímu českému jezdci vzal prvenství až další expilot F1 Jan Magnussen. Zatímco liberecký rodák zajel svůj nejlepší výkon na opotřebovaných kolech, Dán si nechal dát nové gumy a navíc jel s téměř prázdnou nádrží.

Tomáš Enge: „Nedělní test probíhal podle plánu, který jsme si předem určili. Narušil ho jen drobný problém s motorem, který mechanici během polední přestávky preventivně vyměnili. Zraněný loket je v pořádku, bolest byla docela mírná. Odjel jsem šestadvacet kol a nejlepší čas odpovídal pneumatikám, které za sebou měly dva stinty mých kolegů. Znamená to, že výkonnost našeho Astonu Martin DBR9 je lepší než loni. Pokud bude za dva týdny, kdy se do Le Mans vrátíme, obvyklé velké horko, bude trať o něco pomalejší. Lze tak očekávat problémy s přilnavostí a tudíž i s chováním vozu, ale to bude pro všechny stejné. Se svým výkonem jsem spokojený. Byl jsem nejrychlejší ze všech vozů naší značky. Jedna Corvette se nakonec dostala přede mě jen díky tomu, že vyrazila na nových gumách a s prázdnou nádrží. Docela mě překvapila vyrovnanost startovního pole. Elitní desítka se vešla do tří vteřin. Vypadá to, že nás čeká nejnáročnějších 24 hodin Le Mans naší třídy LM GT1, ve které pojede rekordních patnáct aut. Navíc lze počítat s dalším překonáním počtu diváků při závodě. Dvacet tisíc platících v neděli všechny překvapilo. Ale je to dané stále větší popularitou sportovních vozů stejně jako větším počtem prototypů i vozů naší třídy na úkor těch nejmenších z LM GT1.“

Antonín Charouz: „Mám z Tomáše radost, opět v Le Mans nezklamal. Před startem maratonu je ovšem zřejmé, že boj v jeho třídě LM GT1 bude neuvěřitelně vyrovnaný. Bude záležet na každé drobnosti, snad se Tomášovi a jeho kolegům z týmu Aston Martin Racing konečně přikloní štěstí a porazí rivaly s továrními vozy Corvette.“

Zdroj: Tiskává zpráva BPA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Fotomozaika z 24h Le Mans II. - Peugeot - 16.6.2008
Fotomozaika z 24h Le Mans I. - Charouz Racing - 16.6.2008
Šéf McLarenu: 24 hodin Le Mans není žádný závod - 16.6.2008
Peugeot: vítěz je legendou, jako druhý jste nikdo - 15.6.2008
Stephane Ortelli: "Bál jsem se, že umřu." - 15.5.2008

Reklama