clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Časová osa vedoucí k nastartování nové kauzy formule 1

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 4.7.2007, 17:25

počet komentářů: 0


  • 1980 – 1992 – Nigel Stepney pracuje jako šéfmechanik u týmu Benetton
  • 1993 – 1998 – Mike Coughlan odchází z vývoje Benettonu do kanceláře Ferrari v Anglii ve vývojovém oddělení
  • 1993 – Nigel Stepney odchází do Ferrari
  • 1996, 1997 – Ross Brawn, Jean Todt, Rory Byrne, Michael Schumacher se přidávají k Ferrari
  • 7. května 2000 – Michael Schumacher při pitstopu přejel Stepneyho nohu, Stepney má zlomený kotník, práci lollipop mana přenechává někomu jinému
  • 1998 – 2002 – Mike Coughlan pracuje u Arrowsu jako šéf vývoje a pak jako technický ředitel
  • Srpen 2002 – Mike Coughlan nastupuje k McLarenu jako šéf vývoje
  • Zima 2006 – Nigel Stepney s chystajícím se odchodem Rosse Brawna a Michaela Schumachera vyjadřuje obavy z toho, že tým se nemůže dostat již výše a rád by získal novou výzvu
  • Únor 2007 – Nigel Stepney jmenován šéfem oddělení Performance Development
  • Březen 2007 – Stepney chybí na Velké ceně Austrálie, objevily se spekulace o jeho přání pracovat pro Hondu, s ní je spojován i Ross Brawn
  • 2. června 2007 – italský prokurátor zahájil šetření ve věci možného trestného činu Nigela Stpeneye na impuls Ferrari, jen pár měsíců poté, co byli dva zaměstnanci odsouzeni za špionáž ve prospěch Toyoty. Stepney je na dovolené na Filipínách.
  • 23. června 2007 – objevují se informace o možných důvodech obvinění – údajný pokus o sabotáž vozů Ferrari před Velkou cenou Monaka
  • 24. června 2007 – Nigel Stepney řekl novinářce The Sunday Times, že neudělal nic špatného a že jeho jméno bude očištěno
  • 3. července 2007 – Ferrari propustilo ze svých služeb Nigela Stepneyho. Stepney je stále na dovolené na Filipínách.
  • 3. července 2007 – Je vedeno šetření ve věci možné sabotáže vozů Ferrari před Velkou cenou Monaka, hovoří se o zásazích v oblasti palivové nádrže před odletem do Monaka, kolem kterých byl nalezen bílý prášek. Policie údajně již dříve prohledala Stepneyho dům a zabavila některé věci, mezi nimi údajně kanystr a několik volantů, které tam neměly co dělat. Někteří zaměstnanci poukazují na Stepneyho podezřelé chování kolem vozů, když si myslel, že je sám, s odvoláním na záběry průmyslové kamery
  • 3. července 2007 – Policie našla v domě jednoho z inženýrů McLarenu materiály Ferrari
  • 3. července 2007 – McLaren sesadil z funkce vysoce postaveného inženýra kvůli podezření, že nelegálně získal materiály Ferrari
  • 3. července 2007 – Ferrari oznámilo legislativní kroky vůču nejmenovaným zaměstnanci McLarenu a Nigelu Stepneymu. Ferrri hrozí využitím všech právních prostředků
  • 3. července 2007 – Magazín Autosport informuje, že zmíněný senior inženýr McLarenu je šéf vývoje Mike Coughlan
  • 4. července 2007 – McLaren ujišťuje Ferrari, že žádné z materiálů Ferrari nebyly použity pro vývoj monopostů McLarenu a že tyto informace nejsou dostupné dalším členům McLarenu
  • 4. července 2007 – McLaren vyzval FIA k prozkoumání jeho vozů
  • 4. července 2007 – FIA zahájila šetření událostí ve věci možné špionáže Ferrari, to se bude soustředit čistě jen na sportovní stránku věci, zatímco té legální si nehodlá všímat

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Špionáž: McLaren a Ferrari zakopaly válečnou sekeru - 11.7.2008
Špionážní aféra F1: Časový sled událostí - 21.9.2007
Plné znění výsledku zasedání Světové rady - 13.9.2007
Verdikt WMSC: McLaren bez bodů Poháru konstruktérů! - 13.9.2007
McLaren odpovídá na prohlášení FIA - 5.9.2007

Reklama