Erik Janiš nadále ve formuli International Masters |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Když Erik Janiš před třemi týdny v Portu jel poprvé v mistrovství International Formula Master, přičemž to byla jeho první jízda s monopostem po pěti letech, všechny šokoval. V první jízdě bodoval sedmým místem, ve druhé vedl a všem ujížděl, než jej zastavila technika. Na parádní premiéru může olomoucký pilot navázat o víkendu ve švédském Anderstorpu, kde série IFM pokračuje. Jako obvykle ve společnosti MS cestovních automobilů WTCC. Devatenáctiletý závodník letos prožívá úspěšnou sezonu – s Lamborghini Gallardo září v evropském mistrovství FIA GT3, je na čele průběžného pořadí české populární série Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, stihl odmaturovat i složit zkoušky na vysokou školu. K tomu úspěšná premiéra v IFM za pražskou stáj I.S.R. Antonína Charouze a Igora Salaquardy. Po dvojzávodě v Anderstorpu čeká Janiše testování na německém Oscherslebenu, kde se o posledním srpnovém víkendu uskuteční další podnik mistrovství. Anderstorp, jinak též Scandinavian Raceway, patřil do kalendáře formule 1 sice jen v letech 1973 až 1978, nicméně zaznamenal řadu pozoruhodností, které ční v historii světa Grand Prix dodnes. V roce 1976 tam na prvních dvou místech skončily legendární šestikolky Tyrrell P34, vyhrál Jody Scheckter před Patrickem Depaillerem. O dvě sezony později tam zvítězil jiný revoluční stroj, Brabham BT 46B, pro speciální ventilátor pod zadním křídlem zvaný „vysavač“. Jeho pilot Niki Lauda dodnes drží rekord trati. V obou případech jde o jediná vítězství příslušných formulí, přičemž brabham byl ihned po triumfu zakázán. Stejně jako všechna ostatní závody IFM, i švédské jízdy poběží přímo v televizi. Sobotní závod pustí stanice Eurosport v pravé poledne, nedělní přenos Eurosportu 2 začne v 10.15. Erik Janiš: „Jsem moc rád, že po mé premiéře v Portu pojedu v šampionátu IFM i ve švédském Anderstorpu. Pokud bych uspěl, mám šanci získat místo v české reprezentaci ve formuli A1 Grand Prix, to je velká výzva. Navíc jsem řízení vozu IFM okamžitě oblíbil. Závodí se s ním prostě bezvadně. Že jsem se s autem docela sžil, bylo snad poznat i v Portu. Ze suverénního vedení v závodě mě ale srazila dolů technická závada. Snad se to nebude ve Švédsku opakovat. Na Anderstorp se těším, jen doufám, že na klasickém autodromu budu v monopostu ve stejné pohodě jako v portugalských ulicích. Švédská trať má historii formule 1, ve Skandinávii je to nejslavnější dráha, věřím, že tam bude dobrá atmosféra a divácká kulisa.“ Igor Salaguarda, šéf týmu I.S.R.: „Erik v Portu předčil má očekávání, je proto logické, že ho ve svém týmu opět rád vidím. Doufám, že se nám vyhnou technické trable z minula. Pro Erika to bude vlastně další premiéra, protože městský okruh a klasická trať jsou zcela odlišná prostředí. Náš jezdec z počátku mistrovství Max Götz nepokračuje, protože se mu nedaří zajisti sponzorský rozpočet. Vedle Erika tak stejně jako v Portu nastoupí Nick de Bruijn.“ Antonín Charouz: „Výkon Erika v Portu mě velmi zaujal. A nejen mne. Po závodech se mi ozvali zástupci několika týmů z různých šampionátů včetně MS cestovních vozů WTCC. I proto dostal Erik další šanci. Zopakuji hlavní důvod – máme ho v úzkém výběru jezdců pro naši stáj v A1 Grand Prix. Pokud Erik v Anderstorpu nezklame, bude mít sedačku v ájedničce zase o něco blíže.“ Harmonogram IFM v Anderstorpu Zdroj: Tisková zpráva I.S.R. Komentáře ke článku
|
Reklama