diskuze
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU:
Vettelovy hořkosladké roky s Ferrari

Rychlé vzestupy a bolestivé pády
 

počet komentářů: 8

 

  Kolik je pětkrát dva?  

  nick:
  e-mail:
  text:   
:-) :-( ;-) :-x :-o :-E :-D :-P 8-I %-/ (GRR) 8-) ;-I (OK) (KO)
 
Reklama
 
<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 8 z 8
 
 
 aрi - apipobox.sk
02.02.2021 23:40
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
 

 Scuderia Ferrari - JJseznam.cz
02.02.2021 16:10
Kimi Raikkonen.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: tak ako veľakrát potom
 
 
 
To je právě to, že většina ostatních chyb vznikla v přímém souboji o pozici.
 

 Scuderia Ferrari - JJseznam.cz
02.02.2021 16:04
Kimi Raikkonen.gif
reagovat na příspěvek
 
Alfie píše: Ja bych v tom nehledal nejakou zavadu i kdyz mohla samozrejme byt. Proste v desti mohl ztratit tu kontrolu celkem lehce jako i kdokoli jiny. Snazil se jet na hrane, Hamilton se priblizoval o cem ho jeste informovali. Na vode staci malo aby doslo k fatalni chybe. Nekdy i jen shoda okolnosti. Ja jsem ho za to nikdy nezatracoval. Podle me on sam moc dobre vedel, ze musi jet absolutne na hrane protoze stale sedel v celkove pomalejsim voze jako Lewis. Kdyby zacal jezdit zandoura a branit pozici v sampionatu tak by to prineslo presne to same. Proste by prohral tak jako tak... Tak mohl jezdit v zaveru Rosberg, protoze mel naskok dostatecny a sedel ve stejnem voze jako Lewis. Navic Mercedes tehdy uz zjevne odbrzdil a co provadel do konce sezony neni celkem normalni vzhledem na prubeh prvni pulky.
 
 
 
Já za něj samozřejmě nemůžu mluvit, ani nedokážu "z gauče" posoudit ovladatelnost. Ale tohle mi přišlo jako zajímavá okolnost, které jinak nikdo nepřikládal pozornost. To kluzko zřejmě sehrálo podstatnou roli, ostatně jsme chvíli před ním viděli asi dva jezdce v hodinách (minimálně myslím Leclerca). A ač Vettela asi nikdo nepokládá za přeborníka v soubojích kolo na kolo, "kroužič" býval vždycky precizní, takováhle nehoda je u něj jinak takřka bezprecedentní - ale to samozřejmě taky nic nedokazuje.
Jinak s tebou vlastně souhlasím
Ono mu (obzvlášť po vzestupu Leclerca) začalo být vyčítáno, že s Ferrari zazdil dva tituly, méně však už přiznáváno, že svou zásluhou o ně vůbec bojoval. Sezónu 2017 zazdila sekvence Singapur-Malajsie-Japonsko, kde z potenciálu atakujícího 75 bodů vytěžil jen 12, přičemž jemu za vinu lze dávat nanejvýš ten Singapur - a tam je to ostatně podobný příběh, jako píšeš ty - po "motorových" tratích Spa a Monza se propadl za Hamiltona, v Singapuru tak měl vítězství jako jednoznačnou povinnost - a ne si ho nechat vyfouknout nějakým Verstappenem.
Co se týče roku 2018, tak jsem si před časem dělal letmou hypotetickou kalkulaci, jaký by byl nepříznivější bodový stav, kdyby neudělal žádnou z těch vytýkaných chyb (Baku, Francie, Německo, Itálie, Japonsko, USA). Došel jsem k výsledku, že by s Hamiltonem prohrál (sic!) o jeden bod. Takže na tom jeho tvrzení, že o titul tehdy přišli v Singapuru (pokles výkonnosti ve třech po sobě jdoucích závodech) vlastně taky něco bude.
Ještě lze závěrem konstatovat, že mu Ferrari nikdy nepřipravilo komplexně optimální balíček, a jenom spekulovat, jaký potenciál by mohlo mít šasi sezóny 2017 s (jakkoli kontroverzním) motorem z roku 2019...
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
02.02.2021 15:42
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Scuderia Ferrari píše: Tak jasně, není to blesk z čistého nebe, závada řídící elektroniky nebo tak něco. Jestli si toho všiml těžko říct, z toho kokpitu asi nebude kdovíjaký výhled, navíc na to sám nikdy neupozornil. Ale připadá mi to jako vcelku smysluplné vysvětlení, jak mohl jezdec jeho formátu takto nešťastně ztratit kontrolu nad autem.
 
 
 
tak ako veľakrát potom
 

 Alfie - alfiegmail.com
02.02.2021 14:55
Ferrari.gif
reagovat na příspěvek
 
Scuderia Ferrari píše: Tak jasně, není to blesk z čistého nebe, závada řídící elektroniky nebo tak něco. Jestli si toho všiml těžko říct, z toho kokpitu asi nebude kdovíjaký výhled, navíc na to sám nikdy neupozornil. Ale připadá mi to jako vcelku smysluplné vysvětlení, jak mohl jezdec jeho formátu takto nešťastně ztratit kontrolu nad autem.
 
 
 
Ja bych v tom nehledal nejakou zavadu i kdyz mohla samozrejme byt. Proste v desti mohl ztratit tu kontrolu celkem lehce jako i kdokoli jiny. Snazil se jet na hrane, Hamilton se priblizoval o cem ho jeste informovali. Na vode staci malo aby doslo k fatalni chybe. Nekdy i jen shoda okolnosti.
Ja jsem ho za to nikdy nezatracoval. Podle me on sam moc dobre vedel, ze musi jet absolutne na hrane protoze stale sedel v celkove pomalejsim voze jako Lewis. Kdyby zacal jezdit zandoura a branit pozici v sampionatu tak by to prineslo presne to same. Proste by prohral tak jako tak... Tak mohl jezdit v zaveru Rosberg, protoze mel naskok dostatecny a sedel ve stejnem voze jako Lewis.
Navic Mercedes tehdy uz zjevne odbrzdil a co provadel do konce sezony neni celkem normalni vzhledem na prubeh prvni pulky.
 

 Scuderia Ferrari - JJseznam.cz
01.02.2021 22:20
Kimi Raikkonen.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: zaujímavé , podľa videa čo som našiel to ale bol kus predného krídla, čo si dosť možné Vettel všimol hneď / behom 5 kôl, ale aj ak nie, tak je to stále jeho chyba, že si ten kus ulomil. Ale dík.
 
 
 
Tak jasně, není to blesk z čistého nebe, závada řídící elektroniky nebo tak něco. Jestli si toho všiml těžko říct, z toho kokpitu asi nebude kdovíjaký výhled, navíc na to sám nikdy neupozornil. Ale připadá mi to jako vcelku smysluplné vysvětlení, jak mohl jezdec jeho formátu takto nešťastně ztratit kontrolu nad autem.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
01.02.2021 16:18
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
Scuderia Ferrari píše: ...jenže se na mokré trati dopustil jezdecké chyby... To sice bývá obecně přijímáno, ale patrně jde o zjednodušení a posilování míry jeho zavinění. Také jsem to donedávna nevěděl, ale lze vygooglit záznamy, kde mu asi 5 kol před nehodou uletí deflektor nalevo, tedy na straně, na kterou je na Hockenheimu minimum zatáček...
 
 
 
zaujímavé , podľa videa čo som našiel to ale bol kus predného krídla, čo si dosť možné Vettel všimol hneď / behom 5 kôl, ale aj ak nie, tak je to stále jeho chyba, že si ten kus ulomil. Ale dík.
 

 Scuderia Ferrari - JJseznam.cz
31.01.2021 22:49
Kimi Raikkonen.gif
reagovat na příspěvek
 
...jenže se na mokré trati dopustil jezdecké chyby...
To sice bývá obecně přijímáno, ale patrně jde o zjednodušení a posilování míry jeho zavinění. Také jsem to donedávna nevěděl, ale lze vygooglit záznamy, kde mu asi 5 kol před nehodou uletí deflektor nalevo, tedy na straně, na kterou je na Hockenheimu minimum zatáček...
 

<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 8 z 8
Reklama