Ecclestone kritizuje Mosleyho plány |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Petr Kříž počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vlastník marketingových práv formule 1 Bernie Ecclestone zkritizoval úmysl prezidenta Mezinárodní automobilové federace Maxe Mosleyho představit od roku 2010 vrcholnému motoristickému světu hybridní pohonné jednotky. Německý magazín Auto Motor und Sport uvedl, že se tato myšlenka ocitla mezi mlýnskými kameny, které představují Max Mosley na jedné straně a automobilky působící ve formuli 1 na straně druhé. Právě výrobci vozidel resp. motorů jsou po odchodu firmy Cosworth v roce 2006 dodavateli agregátů všech týmů formule 1 a již dnes nejsou spokojeni s omezenými možnostmi vývoje motorů.
Nová formule 1 by měla údajně používat motory s osmi válci disponující silou 675 koní a systémem dodatečné energie nahromaděné po brždění. Mosley má prý dále v plánu prodloužit životnost motorů ze současných dvou závodních víkendů na čtyři, přičemž by týmy mohly jednou v sezóně motor zdokonalit. Malé týmy budou profitovat ze smluv o dodávkách motorů automobilek. Hodnota těchto smluv nepřesáhne 10 miliónů USD za rok. Ecclestone na návrh hybridních motorů a na obecnou snahu učinit sport více ekologičtějším namítl: „Věřím, že už jsme dost zelení,“ a dále pochybuje, že by „hybridy“ udělaly automobilky šťastnými. Zdroj: F1i, Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama