clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Je pilot F1 typický sportovec?

vydal: Zdenda Balcar
zveřejněno: 10.10.2007, 10:25

počet komentářů: 0


- článek je inzerce -
 
Říká se, že Thierry Henry a Roger Federer jsou typičtí sportovci, zatímco Giancarlo Fisichella a Heikki Kovalainen se ke sportu prostě jen nachomýtli…
 
Je to už obehraná písnička… automobilové závodníky lidé považují za sportovce ne tak božsky čisté jako jsou hvězdy olympiád nebo vítězové Grand Slamu. Je to tím, že ve formuli 1 vděčí za výkony mnohem více špičkové technice, která podle mínění veřejnosti zajišťuje větší část jejich mistrovství, než přináší vývoj tenisové rakety nebo běžeckých bot.
 
Giancarlo Fisichella a Heikki Kovalainen
 
Ve skutečnosti je ale automobilový závodník vzorem fyzické zdatnosti – a to už pěknou řádku let. V sedmdesátých letech minulého století britská televize vysílala pořad nazvaný Superstars, v němž byla prověřována síla a vytrvalost tehdejších ikon světa sportu. Ne náhodou dosahovali automobiloví závodníci vedle sportovců z jiných disciplín výborných výsledků.
 
A od té doby se díky nárůstu podélných a bočních sil náročnost motoristického sportu ještě zvýšila. Piloti si sice mohou sami vybrat způsob, jak si udržet vrcholnou formu, je ale zřejmé, že bez diety, jízdy na kole a návštěv posilovny se neobejdou, zatímco na pivo a cigarety musejí zapomenout. Ale takhle to v minulosti nebylo vždycky.
Ať už pilot dře sebevíc, existuje několik věcí, které ani kolo, cvičení, činky nebo veslovací trenažéry nenahradí: mladíci, kteří vstupují jako nováčci do světa formule 1, obvykle zjistí, že se jejich krk opotřebovává rychleji než pneumatiky jejich vozu – a svalstvo, které dokáže snést tu zátěž se jim může vyvinout jen při pravidelných jízdách v monopostech formule 1.
 
Stáj ING F1 Renault si zajišťuje komplexní výcvik svých pilotů
 
Stáj ING Renault si uvědomuje nutnost řádného výcviku pilotů tak, aby byli co nejlépe připraveni na svůj debut. Výcvikový řidičský program Renault, založený v roce 2002, se nezaměřuje jen na řízení. Jedná se spíše o komplexní tréninkový program, který zahrnuje všechny aspekty současného motoristického sportu, včetně například mediálního výcviku či intenzivní sportovní přípravy.
 
Letos bylo vybráno pět jezdců – Brazilec Lucas di Grassi (22), který bude jezdit sérii GP2, Francouz Romain Grosjean (20, F3 Euroseries), Ben Hanley z Velké Británie (22, Světová série Renault), Francouz Nelson Panciatici (18, formule Renault 2.0) a Dani Clos ze Španělska (18, F3 Euroseries).
 
Účast v programu Renaultu sice není zárukou úspěchu, ale nabízí solidní start do světa vrcholného motoristického sportu. V dalším sportovním životě musí každý prokázat dostatek rozhodnosti a iniciativy, aby tuto příležitost skutečně využil. Je ale rozhodně lepší, pokud závodníci hned na začátku získají správnou představu o náročnosti a požadavcích profesionálního motoristického sportu.
 
Heikki Kovalainen
 
Mezi první absolventy tréninkového programu Renault patří i nováček týmu formule 1 ING Renault Heikki Kovalainen, jehož talent se během postupu z juniorských formulí do řad stáje F1 Renault, kde působil nejdříve jako zkušební jezdec, stále rozvíjel. Jen těžko bychom hledali lepší doklad užitečnosti a účinnosti tréninkového programu Renaultu.
 
Zajímavosti ze světa formule 1 vám přináší společnost ING, největší světový poskytovatel bankovních a pojišťovací služeb a služeb správy aktiv.
 

Zdroj: ING

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Jak funguje motor monopostu F1 - 5.10.2007

Reklama