A1GP: Josef Král za Českou republiku v Durbanu! |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Káťa Macháčková počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Josef Král nastoupí za českou stáj v A1GP. Jeho premiérou bude víkendový dvojzávod v jihoafrickém Durbanu. Sedmnáctiletý pilot nahradí Tomáše Engeho, jenž v letošní sezoně společně s Erikem Janišem v týmu působil. Tomáš jako tovární jezdec Astonu Martin je stále více zaneprázdněn vývojem vozů této značky a Erik se soustředil na přípravu vstupu do Euroserie F3. Josef má za sebou úspěšné působení ve formuli BMW, v níž bojoval v posledních dvou letech. Předloni závodil v německé sérii v týmu Jiřího Mičánka a loni pak zářil na britských ostrovech ve stáji Double R Racing Kimiho Räikkönena a Steve Robertsona. V jejich barvách se stal vicemistrem Velké Británie. Pro sestavu šampiona formule 1 také v Brands Hatch úspěšně testoval monopost F3. Do A1GP vstupuje poté, co se v odborné anketě Zlatý volant umístil jako druhý nejlepší český závodník a navíc získal Cenu Jiřího Sedláře pro piloty do 23 let. Před vstupem do zahraničních sérií byl Josef 3. v MČR Národní formule (2005) a ještě dříve získal tři tituly motokárového mistra republiky. Loni také okusil kouzlo silných cestovních vozů, když v MMČR Divize 4 startoval se silným speciálem Audi A4 DTM jako host týmu BRT. Ve tříhodinovce se střídal s krajanem Milanem Maděryčem a Švédem Thedem Björkem. Okruh v Durbanu bude pro Josefa druhou městskou tratí, kterou pozná. Dosud se proháněl jen slavným Norisringem v německém Norimberku. Úzká jihoafrická dráha leží u pobřeží Indického oceánu, měří 3 280 metrů, má 11 zatáček a nejrychleji na ní jel současný pilot F1 Nelson Piquet mladší z Brazílie. Čas 1:18,178 drží od ledna 2006. Česká televize pustí závody z Durbanu na svém programu ČT4 Sport v záznamu (neděle 24. 2., 22.20 až 24.00). Josef Král: "Je to pro mě velká zpráva! Čeká mě vstup do nového formulového světa, takže se na něj moc těším. Bude to pro mě sice náročná premiéra, ale věřím, že ji zvládnu co nejlépe. Nové pro mě bude vlastně všechno. Třeba tak silnou formuli jsem nikdy neřídil, nicméně přechod na větší výkon mi dosud potíže nedělal. Třeba s formulí 3 jsem se sžil hodně rychle a po pár kolech s Audi A4 DTM jsem v Mostě zajížděl stejné časy jako švédský specialista na silné cestovní vozy Thed Björk. Z městských tratí jsem poznal jen německý Norisring, kde jsem ovšem zjistil, že to je extra adrenalin a to já mám rád. Doufám, že vše v Durbanu zvládnu a sezonu A1GP v českých barvách dokončím. Těším se i proto, že bych v Šanghaji poznal trať čínské Velké ceny F1 a také bych jel na krásné dráze Brands Hatch, kterou jsem loni velmi dobře poznal při závodění s formulí BMW i během testů F3. Samozřejmě děkuji svému managementu a Antonínu Charouzovi, že mi takovou šanci dali. Nechci je zklamat!" Antonín Charouz: "Management Josefa Krále se na mne obrátil s nabídkou a výsledkem jednání byla naše dohoda na startech v A1GP. Jednou z variant mého vstupu do jeho kariéry byla i možnost závodění v našem týmu I.S.R. v sérii International Formula Master, nicméně to se nakonec nepodařilo. Filip Salaquarda se totiž na poslední chvíli nedohodl na angažmá ve formuli Champcar Atlantic, takže to bude on, kdo pojede IFM . Příchod Josefa k naši stáji A1GP se ukázal jako ideálně načasovaný. Tomáš Enge má stále více práce s vývojem vozů GT od továrního týmu Aston Martin Racing, Erik Janiš se připravuje na Euroserii F3, aktuálně je na soustředění továrních jezdců Mercedesu Benz, jeho bratr Jarek není zdravotně v pořádku a můj syn Jan má povinnosti s vývojem a přípravou našeho nového prototypu Lola Aston Martin pro Le Mans Series a 24h Le Mans. Josef svou rychlost předvedl ve formuli BMW, věřím, že si brzy zvykne i na výrazně silnější monopost A1GP." A1GP v Durbanu našeho času Josef Král Kariéra Zdroj: A1GP Komentáře ke článku
|
Reklama