clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pilot SimRacing.cz bude startovat ve formuli Renault 2.0

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 21.3.2008, 07:45

počet komentářů: 0


Český závodník Martin Tlustý se tento rok účastní kromě Mistrovství Evropy motokár také evropské série Formule Renault 2.0. O těchto strojích už lze prohlásit, že nemají daleko k velkým formulím jako je GP2 nebo F1.

Monopost má výkon 196 koní, šestistupňovou sekvenční převodovku a hmotnost 490kg. Martin Tlustý na svém voze poveze reklamu portálu SimRacing.cz.


Hlavní cíl činnosti SimRacing.cz je sdružovat virtuální piloty závodních simulátorů a poskytovat jim kvalitní herní zázemí, podporu v podobě vývoje herních módů a služby spojené s provozem herních serverů. V současné době sdružení SimRacing.cz představuje největší seskupení virtuálních pilotů a hráčů v České republice a také ve světě.SimRacing.cz si získal dobré jméno a uznání za kvalitní podporu svých pilotů a zázemí poskytované hráčům. Potvrzením je účast pilotů z řad profesionálů reálného závodění, kteří se zde připravují a měří své síly.

Tovární podpora výrobce Image Space Incorporated a zastoupení pro distribuci enginu rFactor pro Českou republiku dělá SimRacing kvalitním partnerem pro piloty a hráče z řad široké veřejnosti. Na SimRacing.cz se přiblížíte realitě.


ROZHOVOR:

SimRacing: Ahoj. Nejprve několik otázek takzvaně na tělo:) Takže, kolik Ti je let? Jak dlouho už závodíš? Jaké stroje a šampionáty jsi dosud jezdil případně testoval?

M.Tlustý: Tak nejdřív bych chtěl pozdravit všechny členy mého oblíbeného serveru SimRacing.cz =) Jmenuji se Martin Tlustý, je mi 17 let a pocházím z Hradce Králové, ale SimRacingu sem známý pod přezdívkou Marx. Ohledně mé závodní kariéry se dá říct, že toto bude má pátá závodní sezóna v motokárách a premiérová ve dvoulitrové formuli Renault, na simracingu pak druhá letní =) . První rok v motokárách jsem se seznamoval v juniorské třídě s motory o obsahu 100 ccm, ale už od druhého roku dodnes jezdím s nejsilnější třídou zvanou KZ2 , která má obsah motoru 125 ccm a sekvenční 6-stupňovou převodovku. Dosud mám čtyřleté zkušenosti s motokárami, pár testování s F BMW a také už jsme s mým týmem stihli letos odjet asi tři testování s novou F Renault. Potom také stovky až tisíce najetých kol s F1 a F BMW za mým volantem Logitech na SimRacingu =)

SR: Jak náročné byly závody Mistrovství Evropy motokár, kterého jsi se úspěšně zúčastnil?

M.Tlustý: Tak loni jsme se s motokárami zúčastnili hlavně mistrovství Evropy, italského nejprestižnějšího seriálu Open Masters a zdejšího mistrovství ČR. Vezmu to odzadu. Na začátku sezóny 2007 jsme doufali, že bychom mohli dosáhnout na „bednu“ v konečném hodnocení MČR „stopětadvacítek.“ Nakonec se celý seriál MČR vyvinul úplně jinak, než jsme čekali. S přehledným náskokem 80 bodů jsme mistrák vyhráli, což nás potěšilo. V zahraničí jsme závodili v již výše zmiňovaném Open Masters. Průměrně zde jezdí tak padesát pilotů jenom v naší kategorii a do finále postupuje 34 jezdců. Je to loterie. Jednou může být člověk desátý, jednou dostane ránu a je 34, ale nejhůř tak do dvacátého místa jsem byl vždycky =) . Nejdůležitější bylo asi Mistrovství Evropy, které se skládá ze tří závodů. Loni to bylo italské Ugento, francouzké Varennes a italské Sarno. Celkově nebylo ME tak hrozné, ale pár jízd se, lidově řečeno, pos… =) takže celkově nám patřilo „až“ 18. místo z 90 lidí.

SR: Jaká v těchto závodech panuje konkurence a atmosféra? Co soupeři – může se člověk na trati spolehnout na jejich ohleduplnost a „férovost“ anebo se jedná výhradně o tvrdý boj o své místo na trati?

M.Tlustý: Konkurence je například na Open Masters nebo ME vůbec největší na světě. Atmosféra na závodech je velice dobrá. Většinu z pilotů mé kategorie znám a můžeme se normálně v klidu pobavit, přestože je každý z jiného koutu Evropy, někteří i z USA. Kdybych chtěl srovnávat férovou jízdu na SR a v reálu, tak lidem ze SimRacingu patří můj obdiv. Jak jsem již říkal, tak v parcfermé se bavíme v pohodě, ale jakmile každý z jezdců zavře hledí u své helmy, stávají se z nich bezohledná „prasata“. Incidenty na dráze se většinou řeší na váze po dojezdu. Loni jsem se jednou držel pod krkem s jedním horkokrevným Italem =)

SR: Víme, že jsi už měl možnost vyzkoušet monopost Formule BMW. Jak se Ti řídil? Jaké jsi z něj měl pocity?

M.Tlustý: Jízda ve formuli je naprosto odlišná od motokáry! Během loňské sezóny jsem s károu najezdil asi 8000 km, což mi s řízením formule pomohlo, ale přesto mi agresivita ve formuli ještě chybí. Dále se ve formuli pracuje s přítlakem. V simulátorovém závodění to není ani tak cítit, ale v reálu mám s přítlakem stále problém, protože kára s ním nepracuje.

SR: Je virtuální model Formule BMW srovnatelný po stránce jízdního projevu s reálným vozem? V čem se případně liší a v čem je naopak věrný reálné předloze?

M.Tlustý: Virtuální formule BMW je podle mě hodně srovnatelná s reálem co se týče fyzikálních vlastností vozu, jako třeba zatáčení nebo přítlak. Jediné, co se trochu nepodobá reálu, je motor. Připadá mi to, jako by do ní vložili motor z nějakého jiného monopostu. V rFactoru mi chybí módy obou formulí Renault, jak dvou tak tři a půl litr.

SR: Pro příští sezonu se plánuje Tvá účast v seriálu Formule Renault 2.0. Jak se ti tato formule řídí? V čem se liší od Formule BMW?

M.Tlustý: Jo jo, to je pravda. Tenhle rok pojedeme seriál Formule Renault 2.0 zvaný North European Cup. Je to takové severské mistrovství. V kalendáři jsou tratě jako Nuerburgring, Oschersleben, Hockenheim, Alastaro, Zolder, Spa a další. Abych řekl pravdu, na začátek si moc nadějí nedávám. Jak jsem již zmínil, styl jízdy je úplně odlišný a mám se rozhodně co učit!!! A pokud jde o Formuli Renault, tak se od F BMW liší nejvíce asi výkonem a přítlakem, protože Renault je technologicky dál a má mnohem větší přítlak jak na přední, tak na zadní nápravu. Také Renault má okolo 200 koní, kdežto FBMW pouze asi 140 a váží asi 460 kg.

SR: Teď otázka z trochu jiného soudku. Jaká je Tvá nejoblíbenější trať a proč?

M.Tlustý: Mám asi 2 nejoblíbenější tratě, na kterých jsem jel. Jako první bych zmínil Monako, které jsem jel pouze na rFactoru =). Je to prostě legenda mezi závodními tratěmi jako třeba Ayrton Senna nebo Michael Schumacher mezi jezdci. V Monaku jsem si také odjel svůj úplně první závod na SimRacingu, který nebyl moc úspěšný a replay z něj by se možná hodil do sekce Pitevna :-D Ještě teď zpytuji svědomí a musím se znovu omluvit Mirzzovi a TomBovi ;-) [kolegové - závodníci na SimRacing.cz - pozn. redakce] Moje druhá nejoblíbenější trať je bezesporu motokárová trať ve Vysokém Mýtě. Pořád ještě zde držím rekord nové trati. Když na ní jedu, mám pocit, jako že já ovládám trať a ne ona mne.

SR: Na jakém z okruhů, které jsi ještě neměl možnost vyzkoušet, by jsi se rád svezl? Proč?

M.Tlustý: Určitě se hrozně těším na Nuerburgring. Na této trati jsem ještě nejel, ale už prvního dubna zde máme první testování a v průběhu sezóny se zde jede i jeden závod.

SR: Jaké jsou Tvé závodní ambice do budoucna? Jakou závodní sérii bys chtěl v příštích letech jezdit?

M.Tlustý: No závodní ambice mít můžu, ale vše bude záležet na výsledcích a financích. Rád bych se během příštích pár let viděl ve Světové sérii Renault, kde se jede s 3,5 litrovými renaulty, které nejsou až zas tak vzdálené od F1 [závodil v ní náš Tomáš Kostka a šampionem je např. současný pilot BMW Robert Kubica - pozn. redakce]. Ale já nejsem nějak velký optimista. Spíš se soustředím na to, abych si svoje místo vydřel prací a vytrvalým tréninkem.

SR: Co si myslíš o schopnostech rFactoru resp. jiných počítačových simulátorů napodobovat reálné chování závodních vozů? Kolik toho má virtuální závodění s tím skutečným společného, a co je naopak výrazně odlišné?

M.Tlustý: No rFactor je určitě nejlepší simulátor s jakým jsem se setkal, a proto jsem u něj i zůstal. Chování některých módů je opravdu hodně podobné reálu a jako trénink je to naprosto super! Ale přeci je to o trošku jiné. Chybí mi tam pocit při brzdění, akceleraci a G-éčka v zatáčkách. To dokáže napodobit málokterý simulátor, takže všem můžu rFactor a SimRacing.cz jenom doporučit =) Mě osobně trochu mrzí, že mám málo času na trénink tratí, takže výkony podávané v šampionátu nejsou 100% =(

SR: A závěrečná otázka – měl bys pro naše čtenáře nějakou zajímavou nebo vtipnou historku nebo zážitek ze závodění?

M.Tlustý: Přímo ze závodění mě nic zajímavého bohužel nenapadá. Vlastně celé závody jsou zajímavé. Není to jenom o závodění, ale o atmosféře večer v paddocku, o bavení se s přáteli, utužování vzájemných přátelských, někdy i nepřátelských =), vztahů. Na závodech je to jako v jiném světě. Zpátky do normálního světa se vracím, když jedu na skútru v Itálii pro rohlíky a nějaký bláznivý Ital na mě troubí na křižovatce :-)

SR: Děkujeme za rozhovor a přejeme Ti mnoho úspěchů na trati i v životě.

M.Tlustý: Mockrát děkuji. Taky přeju SimRacingu všechno nejlepší. Budu se snažit si na SimRacing najít co možná nejvíc času. Také bych chtěl popřát mnoho úspěchů všem pilotům SR a doufám, že se na trati někdy potkáme. =)

Zdroj: SimRacing.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama