clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Na SimRacing.cz začala nová sezona formule 1

vydal: Tomáš Hillmich
zveřejněno: 28.3.2008, 19:55

počet komentářů: 0


Po minulém ročníku, jenž vyhrál ultrarychlý a téměř nepřekonatelný ZiZiN (Petr Mohapl), se vedení rozhodlo pro dramatickou změnu a tou je přechod od motorů V8 k o dost silnějším desetiválcům. Zda-li je toto rozhodnutí správné, či spíše odradí některé piloty od ježdění můžeme pouze polemizovat, nicméně se všeobecně setkalo spíše s kladným ohlasem. Takový ZiZiN si jízdu s o dost silnějším vozem vyloženě užívá a jeho stylu jízdy dokonale sedí. Letos má navíc k dispozici zbrusu nové náčiní v podobě nadupané mašiny, jenž nahradila šrot, na kterém všechny drtil skvělými výkony minulý rok.


Hlavní cíl činnosti SimRacing.cz je sdružovat virtuální piloty závodních simulátorů a poskytovat jim kvalitní herní zázemí, podporu v podobě vývoje herních módů a služby spojené s provozem herních serverů. V současné době sdružení SimRacing.cz představuje největší seskupení virtuálních pilotů a hráčů v České republice a také ve světě.SimRacing.cz si získal dobré jméno a uznání za kvalitní podporu svých pilotů a zázemí poskytované hráčům. Potvrzením je účast pilotů z řad profesionálů reálného závodění, kteří se zde připravují a měří své síly.

Tovární podpora výrobce Image Space Incorporated a zastoupení pro distribuci enginu rFactor pro Českou republiku dělá SimRacing kvalitním partnerem pro piloty a hráče z řad široké veřejnosti. Na SimRacing.cz se přiblížíte realitě.


Že to ZiZiN s obhajobou titulu myslí vážně ukázal hned v kvalifikaci, kterou nejen že vyhrál, on totiž doslova deklasoval zbytek jezdeckého pole stylem, který je na simracingu snad pouze jemu vlastním. Konkurovat mu snad mohl pouze druhý Zydar, jenž na tento rychlík Praha-Paříž ztratil něco přes 3 desetiny sekundy. Zbytek pole již na první místo ztrácelo sekundu a více.

Novinkou pro tuto sezónu je i formation lap (zahřívací kolo). Mnohým činilo problémy držet si dostatečný odstup od toho před sebou a mnohokrát hrozila kolize ještě před samotným začátkem závodu.

Start se výtečně vydařil jak ZiZiNovi, tak Zydarovi a oba se do T1 řítili téměř bok po boku. ZiZiN nechal Zydarovi dostatek místa k útoku, ten ovšem zkušeně počkal a necpal se do zbytečného souboje. Zydarova opatrnost a přehled na trati je důsledkem mnoholeté závodnické praxe a tak si ZiZiN po první zatáčce s obtížemi udržel první pozici. Jako dělová koule odstartoval Kai-Yin a podařilo se mu z 8. místa utrhnout hned tři pozice. Špatně se ale vedlo jeho týmovému kolegovi Patesovi, který po první zatáčce špatně řadil, čehož důsledkem byly hodiny a propad až na poslední pozici. To, že přes 900 koní za zády není žádná sranda předvedl Mates7777, který se po přílišném prokluzu kol poroučel do bariéry po jeho pravici. Z toho pramenila ztráta předního křídla. Po pár zatáčkách se kus za obrubník poroučel Marpro a toho ihned využil Bonox, jenž Marpra nahradil na 6. místě, později si ovšem tito dva své pozice opět vyměnili.

ZiZiN upaloval neskutečným tempem, nikdo mu nemohl sekundovat. Těžko říct, zda si před závodem zapomněl odskočit na záchod nebo chtěl jít pouze co nejdříve spát, ale hodnota a stabilita jeho časů se rovnala téměř dokonalosti.

V 6. kole předvedl nezbeda Jeremy, proč by se ho měli jiní jezdci obávat, po hodinách způsobených vlastní chybou a ztrátě přítlačného křídla se ihned začal uprostřed trati otáčet, jakoby se vůbec žádný závod nekonal a nebylo za ním dalších 15 jezdců. Ten, kdo to málem odnesl, byl Kai-Yin. Jen těsně se vyhnul Jeremyho monopostu.

V kole číslo 12 přišla pohroma pro vedoucího ZiZiNa. Problémy s jeho strojem zapříčinily výpadek ze závodu a tak nejžhavější favorit musel spolknout pilulku hořkosti v podobě nedojetí úvodního podniku seriálu. Celou situaci ovšem bral sportovně a s úsměvem, což napovídá o jeho profesionalitě. Každý ví, že sezóna bude dlouhá a jedno vypadnutí neznamená až takové neštěstí.

Vedení se tedy ujal Zydar, který ale také jel jako první do boxů a z toho pramenila opětná změna pořadí. První jezdil nestárnoucí a vždy rychlý Ranger_Zx před spolehlivě jedoucím Kai-Yinem. Ranger se ovšem také zanedlouho poroučel pro kapku benzínu ke svým mechanikům a tak Kai-Yin poprvé v závodě vedl celé startovní pole. Kai zůstával na trati poměrně dlouho a všem začínalo být jasné, že se nejspíše rozhodl ke konzervativnější strategii jediné zastávky u svých mechaniků. Časy jezdil poměrně slušné, ale hlavně vyrovnané, což pro něj bylo příslibem dobrého výsledku.

Kai zamířil k mechanikům v kole 26. a po návratu na trať se zařadil na třetí místo kousek za Rangera. První Zydar ovšem v kole číslo 32 zamířil ke svým mechanikům podruhé a očekával se těsný souboj na výjezdu z boxů mezi ním a Kai-Yinem. Kaie ovšem v tomtéž kole předjel Marpro a ten se i tak zařadil až za Zydara, na kterého začal velmi zle dotírat. Po závodě jsme se z Kaiova komentáře dozvěděli, že pustil rychlejšího Marpra záměrně, přičemž doufal, že vyvine na Zydara určitý tlak a ten by posléze mohl udělat chybu. Marpra ještě přitom čekala druhá zastávka v boxech. Chybu pod tlakem Zydar opravdu udělal a propadl se až na 4. místo za Kai-Yina.

První Ranger s druhým Marprem zanedlouho zamířili do boxů a Kai byl tak opět první. Zle na něj ovšem dotíral neúnavný Zydar, který s lepšími pneumatikami a vidinou prvního místa útočil jak jen mohl. Předjetí v Austrálii je ale velmi obtížné a ten rozhodující útok ne a ne přijít.

Poté potkala velká smůla Rangera, který důsledkem selhání brzd jeho monopostu musel odstoupit. K překvapení všech ovšem potkal podobný osud ve 45. kole i Zydara, jenž ale s vypětím všech sil závod dokončil, každým kolem se ovšem velmi propadal.

Na druhé místo se dostal velmi dobrou jízdou dosud neviditelný Krokouš a zaslouženě na této pozici dokroužil až do cíle za zvítězivším Kai-Yinem (Karlem Juránkem), který tak v kategorii F1 PRO vyhrál svou první velkou cenu a ukázal, že dokáže být opravdu konkurenceschopný. Třetí dojel marpro a další pořadí bylo: 4.Stoun, 5. Medax, 6. Zydar, 7. Proma, 8. lerak, 9. TomB a 10. MartinB.

Taková byla velká cena Austrálie, o napínavé momenty rozhodně nebyla nouze. Pokud to ZiZiN opravdu myslí s obhajobou titulu vážně, má zde hozenou rukavici a uvidíme, jak se této role zhostí. Počkat si musíme do příštího závodu, jenž se uskuteční v malajském Sepangu 31. března.

Doufám, že se Vám tento report líbil a budu se na Vás těšit i příště. S pozdravem a přáním pěkného dne, tomhill.

Zdroj: formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama