Rozhovor s komisařem FIA Radovanem Novákem |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Zástupce Mezinárodní automobilové federace za Českou republiku Radovan Novák dnes poskytl rozhovor pro rádio Impuls. Novák příležitostně zastává roli sportovního komisaře formule 1 a v podstatě zastupuje Českou republiku u FIA. Právě Novák by měl být účasten hlasování o budoucnosti Maxe Mosleyho ve světle současného sexuálního skandálu.
Celý rozhovor si můžete poslechnout kliknutím zde (*.mp3, 8,77 MB). Přepis rozhovoru zde. Novák se v rozhovoru vyjádřil i na téma skandálu Maxe Mosleyho, který se nakonec neúčastnil Velké ceny Bahrajnu navdory původnímu plánu. Shodou okolností byl Novák jedním z komisařů Velké ceny Bahrajnu v letošním roce, podobně jako při premiéře v roce 2004. Novák se proslavil také nesmyslnou penalizací Juana Pabla Montoyi v roce 2002 při Velké ceně Malajsie. Radek Novák byl poprvé sportovním komisařem ve formuli 1 už v roce 1992 ve VC Austrálie v Adelaide. Od té doby absolvuje v průměru dvě velké ceny ročně. Radovan Novák zcela vpravo, foto: Zdenda Balcar V rozhovoru pro rádio Impuls také naznačil, že za skandálem může stát McLaren, jmenovitě jeho šéf Ron Dennis. "Věrím, že šlo o provokaci, protože vývoj za poslední dobu, kdy FIA na návrh pana Mosleyho udělila významné finanční pokuty, svědčí o tom, že by to takto mohlo být." Jedná se o narážku na McLaren? "Ano, třeba McLaren." Novák taktéž kritizuje současnou podobu formule 1 a současně oceňuje zákaz kontroly trakce: "Já si myslím, že nejvýznamnější ze všech těch změn, ke kterým letos došlo, je omezení nebo vyřazení toho systému na prokluz kol, který aspoň trochu přinese do toho světa formule 1 nějaký jiný styl jízdy, protože srovnejte si motocyklovou Grand Prix a formuli 1. U těch motorek se pořád něco děje. Tam se předjíždí jeden za druhým. V té formuli 1 je to vláček, zajedou do boxů, někdo to kolo vymění za 7,5 vteřiny, někdo za 7,8 vteřiny, a ten, co ho vyměnil o 0,3 dřív, tak vyhraje. Čili tam se musí stát něco s tím, aby ta formule byla zajímavá tak jak, já nevím, v těch 60. letech, kdy ti piloti nic neměli a museli jezdit a museli umět předjíždět a reagovat na všechny situace. To je to podle mě, co dneska té formuli 1 chybí. Podíváte se na start, usnete u té televize a podíváte se na cíl. A tak, jak odstartovali, tak dojeli," řekl komisař FIA Radovan Novák. Zdroj: Impuls Komentáře ke článku
|
Reklama