clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Rozhovor s komisařem FIA Radovanem Novákem

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 23.4.2008, 23:25

počet komentářů: 0


Zástupce Mezinárodní automobilové federace za Českou republiku Radovan Novák dnes poskytl rozhovor pro rádio Impuls. Novák příležitostně zastává roli sportovního komisaře formule 1 a v podstatě zastupuje Českou republiku u FIA. Právě Novák by měl být účasten hlasování o budoucnosti Maxe Mosleyho ve světle současného sexuálního skandálu.


Celý rozhovor si můžete poslechnout kliknutím zde (*.mp3, 8,77 MB). Přepis rozhovoru zde.

Novák se v rozhovoru vyjádřil i na téma skandálu Maxe Mosleyho, který se nakonec neúčastnil Velké ceny Bahrajnu navdory původnímu plánu. Shodou okolností byl Novák jedním z komisařů Velké ceny Bahrajnu v letošním roce, podobně jako při premiéře v roce 2004.

Novák se proslavil také nesmyslnou penalizací Juana Pabla Montoyi v roce 2002 při Velké ceně Malajsie.  Radek Novák byl poprvé sportovním komisařem ve formuli 1 už v roce 1992 ve VC Austrálie v Adelaide. Od té doby absolvuje v průměru dvě velké ceny ročně.

Radovan Novák zcela vpravo, foto: Zdenda Balcar

V rozhovoru pro rádio Impuls také naznačil, že za skandálem může stát McLaren, jmenovitě jeho šéf Ron Dennis.

"Věrím, že šlo o provokaci, protože vývoj za poslední dobu, kdy FIA na návrh pana Mosleyho udělila významné finanční pokuty, svědčí o tom, že by to takto mohlo být."

Jedná se o narážku na McLaren?

"Ano, třeba McLaren."

Novák taktéž kritizuje současnou podobu formule 1 a současně oceňuje zákaz kontroly trakce:

"Já si myslím, že nejvýznamnější ze všech těch změn, ke kterým letos došlo, je omezení nebo vyřazení toho systému na prokluz kol, který aspoň trochu přinese do toho světa formule 1 nějaký jiný styl jízdy, protože srovnejte si motocyklovou Grand Prix a formuli 1. U těch motorek se pořád něco děje. Tam se předjíždí jeden za druhým.

V té formuli 1 je to vláček, zajedou do boxů, někdo to kolo vymění za 7,5 vteřiny, někdo za 7,8 vteřiny, a ten, co ho vyměnil o 0,3 dřív, tak vyhraje.

Čili tam se musí stát něco s tím, aby ta formule byla zajímavá tak jak, já nevím, v těch 60. letech, kdy ti piloti nic neměli a museli jezdit a museli umět předjíždět a reagovat na všechny situace. To je to podle mě, co dneska té formuli 1 chybí. Podíváte se na start, usnete u té televize a podíváte se na cíl. A tak, jak odstartovali, tak dojeli," řekl komisař FIA Radovan Novák.

Zdroj: Impuls

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Jedním z komisařů GP Maďarska Čech Radovan Novák - 1.8.2008
Kontrola FIA: Hamiltonův motor je v pořádku - 31.7.2008
FIA začala namátkově kontrolovat motory týmů - 24.7.2008
Týmy se sejdou v Maranellu - 20.7.2008
Formule 1 a životní prostředí - 5.7.2008

Reklama