Campos, Manor, USF1, kdo vlastně jsou? |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera zveřejnila startovní listinu Mistrovství světa formule 1 2010, ve které figurují tři nové stáje, Campos Grand Prix, Manor Grand Prix a Team US F1. Vzhledem k tomu, že osm současných týmů stále trvá na svých podmínkách o změnách pravidel pro příští rok a mohlo by se stát, že nakonec v roce 2010 nenastoupí, může ještě počet týmů ve startovní listině narůst. Představme si ale nové týmy, které již vybrány byly: Název společnosti: Campos Meta Campos Racing Team byl založen v roce 1998 bývalým pilotem formule 1 Adrianem Camposem. Od té doby závodil v různých šampionátech od GP2 po Euroserii formule 3. Získal šest jezdeckých a pět týmových titulů, ten dosud poslední loni v GP2. Campos Racing bude provozovat tým Campos Grand Prix ve spojení s Meta Image, madridskou sportovní agenturou, která se specializuje na řízení sportovních událostí, zajišťování sponzorských smluv, PR a marketing. Administrativní a marketingové vedení týmu je situováno do Madridu, technické centrum ale sídlí ve Valencii, pouhých 25 kilometrů od okruhu Ricarda Torma. Právě tam jsou spravovány týmy Campos Racing F3, A1GP Mexiko a Barwa International GP2. Pro Mistrovství světa formule 1 2010 si tým zajistil dodávku motorů Cosworth a technickou spolupráci s Dallara Automobili a Xtrac. Název společnosti: Manor Grand Prix Racing Jméno Manor se v motorsportu poprvé objevilo v roce 1990, když se bývalý závodník s monoposty John Booth rozhodl vést vlastní tým. Od té doby Manor nasbíral celou řadu úspěchů, 171 vítězství, 19 mistrovských titulů v šampionátech jako formule Renault či Euroserie formule 3. Manor má dvě základny ve Velké Británii, jednu v Sheffieldu a druhou v Bicesteru. Jeho technickou inovaci charakterizuje skutečnost, že jsou závodní vozy navrhovány, testovány a dolaďovány pomocí digitálních procesů, které navrhla společnost Wirth Research Limited (WRL). WRL je inženýrská společnost, založená Nickem Wirthem v roce 2003, která se specializuje na výzkum, vývoj a tovární výrobu v technologickém sektoru na vysoké úrovni. WRL se uvedla úspěšně, vítězstvími v IRL v letech 2004 a 2005, nedávno také vyprodukovala vítězné vozy Hondy pro American Le Mans Series. Wirth, který bude u Manor Grand Prix Racing zastávat funkci technického ředitele, začal svou kariéru jako aerodynamik u týmu March F1. Byl zodpovědný za aerodynamické koncepty, stejně jako návrh komponent pro aerodynamický tunel pro vozy Leyton House March F1 v letech 1988 a 1989. V letech 1993 až 1995 byl Wirth zakladatelem, vlastníkem a technickým ředitelem týmu Simtek F1, který debutoval ve formuli 1 v roce 1994. Společnost Simtek Research týmu zajišťovala návrh vozů a inženýrské služby. Wirth se poté stal šéfdesignerem Benettonu v letech 1996 až 1999. Tým Manor F1 bude v příští sezóně taktéž využívat zákaznické motory Cosworth. Název společnosti: Team US F1 US F1 je sice zcela novým závodním týmem, jeho vedoucí pracovníci za sebou ale mají spoustu zkušeností z oblasti motorsportu a tento projekt už upoutal pozornost mnoha sponzorů. Týmový šéf Ken Anderson se v motorsportu pohybuje už přes 30 let. Jeho zkušenosti zahrnují navrhování a konstrukci spousty vítězných vozů pro Indy 500 a IndyCar, pracoval jako technický ředitel týmu Ligier a Onyx ve formuli 1 a vytvořil vyspělý aerodynamický tunel Windshear. Druhá vůdčí osobnost týmu, Peter Windsor, pracoval ve formuli 1 35 let jako novinář, týmový manažer a poradce. Týmovým manažerem byl i u mistrovské stáje Williams Renault, u Ferrari měl pod taktovkou oddělení pro šasi a zavěšení a zastával funkci poradce takových jezdců, jako Nigel Mansell či Carlos Reutemann. I do třetice má Cosworth v novém týmu svého zákazníka, US F1 bude také využívat zákaznických agregátů Mezinárodní automobilovou federací zvoleného dodavatele. Zdroj: Autosport Komentáře ke článku
|
Reklama