clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

První řada na Mid-Ohio: znovu Briscoe a Wilson

vydal: Michal Beran
zveřejněno: 8.8.2009, 20:00

počet komentářů: 0


Vzhledem k charakteru trati bylo dnes před kvalifikací naprosto zřejmé, že solidní kvalifikace bude základem pro případný úspěch ve vlastním závodě ještě více, než na jiných tratích.

První kvalifikační skupina měla po vylosování následující složení: Dixon, Franchitti, Wheldon, Rahal, Wilson, Hunter-Reay, Antinucci, Andretti, Carpenter,Mutoh a Matos. První minuty patřily Justiny Wilsonovi, kterého ale brzy vystřídal na prvním místě Scott Dixon. jeho čas ale byl stále ještě hluboko pod nejlepším časem Wilsona z ranního tréninku a bylo zřejmé, že i další jezdci jen opatrně testují aktuální podmínkyna trati. Zajímavé věci se začaly dít až zhruba v polovině časového intervalu pro první segment, kdy začali první jezdcizajíždět do boxů pro výměnu primárních pneumatik za alternativní "červené". Nikdo si tentokráte nedovolil pokračovat naprimárních pneumatikách.

V polovině segmentu byli nejrychlejší oba piloti Chipa Ganassiho, těsně následováni Justinem Wilsonem. tři minuty před koncem zaútočil Wilson a zaznemenal nejrychlejší čas víkendu. Scott Dixon vrátil úder jen o minutu později a vrátil se zpět na první místo. Třetí místo patřilo bezpečně Franchittimu, ale o zbývající místa se bojovalo tvrdě. Především Matos a Andretti se snažili postoupit, ale nakonec se radovali místo nich Graham Rahal, Ryan Hunter-Reay a poněkud překvapivě i Hideki Mutoh. Nepostoupili tedy Carpenter, Antinucci, Andretti, Wheldon a Matos.

Druhá kvalifikační skupina ve složení Servia, Tracy, Patrick, Briscoe, Castroneves, Kanaan, Doornbos, Viso, Duno a Conway vyrazila na trať jen po několika minutách. Úvodní část patřila tentokráte Kanaanovi, kterého ale brzy překonal Briscoe. Zároveň se poprvé objevilo nebezpečí blížícího se deště. Ten by samozřejmě zásadním způsobem změnil průběh kvalifikace. Zdálo se, že řada týmů vyčkává s přezouváním na červené až na to, jak se vyvine situace s deštěm. V polovině segmentu byli na nepostupových místech Tracy, Doornbos, Conway, což bylo poněkud překvapivé a samozřejmě i Milka Duno. S blížícím se koncem segmentu se týmy konečně rozhodly obout červené, jako první tak učinil tým Michaela Andrettiho na voze Danici Patrick. Pouze Briscoe setrvával na červených, stále se však držel bezpečně v postupové části tabulky.

Tři minuty před koncem zabojoval Tony Kanaan a posunul se na první pozici, mimo postup byl stále překvapivě Paul Tracy. Téměř současně se dostali mimo trať Kanaan a Viso, což znamenalo, že oba dva ztratí své nejrychlejší časy. Pro Kanaana to neznamenalo příliš, v případě Visa . V každém případě to však ukončilo druhý kvalifikační segment a zmařilo další pokusy ostatních pilotů. Postoupili tedy Castroneves, Briscoe, Kanaan, Viso, Tracy a Danica Patrick. Nejblíže k postupu ze zbytku světa měl Oriol Servia a je otázka jak by to dopadlo, nebýt předčasně ukončeného kvalifikačního segmentu.

K druhému segmentu nastoupila většina pilotů na použitých červených pneumatikách. Nejlépe si počínal Ryan Briscoe, který jako první jezdec pokořil hranici 1:07 . Dvě minuty před koncem segmentu přešli na nové červené všichni, kteří byli mimo postupové pozice, což byli Tracy, Viso, Kanaan, Hunter-Reay, Mutoh a Danica Patrick. Za zaznamenání stál i výkon Justina Wilsona, který k druhému segmentu nastoupil na primárních pneumatikách a dokázal na nich zajet čas 1:07.2492, nejrychlejší čas víkendu na primárních pneumatikách. Boj o postup byl skutečně tuhý, pořadí na páté a šesté příčce se měnilo po několika sekundách.Těsně před koncem segmentu zajel ještě nejrychlejší čas Scott Dixon. Jak se posléze ukázalo, na postup byl řeba čas pod 1:07. Ten  nedokázali zajet Hunter-Reay, Kanaan, Viso, Tracy, Mutoh a Danica Patrick.

Firestone Fast Six se tedy stala soubojem pilotů Penskeho a Ganassiho stájí s Justinem Wilsonem a Grahamem Rahalem, přičemž jen Briscoe a Wilson do souboje nastupovali s jednou sadou nepoužitých červených pneumatik. Jako první vyjel na trať Helio Castroneves. Otázkou bylo, zda se mu podaří dosáhnout kvalifikačního hattricku. První minuty probíhaly velmi klidně, neboť oba piloti stáje TCGR a Briscoe vyčkávali v boxech. Briscoe se však na trať brzy vydal a okamžitě zajel nejlepší čas. Wilsonovi patřila příčka druhá, třetí nejlepší čas patřil tři minuty před koncem Dixonovi. Z vozu v boxech vystoupil překvapivě brzy Wilson a přenechal tak souboj o pole position ostatním. Obě pozice v první řadě však již nikdo neohrozil a do závodu tak zítra odstartují z první pozice opět Briscoe a Wilson. Druhá řada bude patřit dvojici Dixon a Rahal, z třetí pak odstartují Castroneves a Franchitti.

Postavení na startu Honda Indy 200

p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 R.Briscoe  Team Penske
1:06.681
2.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
1:06.701
3.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:07.024
4.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:07.064
5.
 H.Castroneves  Team Penske
1:07.181
6.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:07.379
7.
 R.Hunter-Reay  AJ Foyt Enterprises
1:07.236
8.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
1:07.508
9.
 E.Viso  HVM Racing
1:07.571
10.
 P.Tracy  KV Racing Technology
1:07.613
11.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
1:07.670
12.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
1:07.744
13.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
1:08.178
14.
 O.Servia  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:08.431
15.
 R.Matos  Luczo Dragon Racing
1:08.231
16.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
1:08.549
17.
 D.Wheldon  Panther Racing
1:08.818
18.
 R.Doornbos  HVM Racing
1:08.573
19.
 R.Antinucci  3G Racing
1:08.852
20.
 M.Duno  Dreyer & Reinbold Racing
1:14.537
21.
 E.Carpenter  Vision Racing
1:09.714

Všechny časy neoficiální

Zdroj: Formule.cz, Foto: Indycarmedia / USA LAT Photographic

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama