clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Okruhy chtějí návštěvníkům nabídnout více zábavy

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 9.12.2009, 22:45

počet komentářů: 0


Šéfové některých okruhů formule 1 připouštějí, že budou muset pro zábavu návštěvníků udělat více, chtějí-li si je v následujících letech znovu přilákat. Podívaná, kterou nabídne závod jakožto hlavní bod programu, totiž sama o sobě nemusí stačit.

V diskuzi na setkání v Monaku se představitelé okruhů Nürburgring, Sepang, Yas Marina a Silverstone shodli na tom, že závodení nelze brát pouze jako sportovní akci, protože v zábavním průmyslu má, pokud jde o zájem diváků, velkou konkurenci.

Walter Kafitz, bývalý výkonný ředitel Nürburgringu a jeho současný představitel v komisi formule 1, řekl: "Myslím, že okruhy jsou součástí zábavního odvětví a ne jen součástí toho sportovního.

Ve skutečnosti nebojujeme mezi sebou, ale s jinými zábavními událostmi. Lidé mohou jít tam nebo někam jinam. My je chceme přilákat na okruhy a proto musíme myslet na to, že například narozdíl od fotbalu lidé zůstávají na okruzích aspoň jeden den a snad i celý víkend.

Musí být lépe zabaveni, nejen hlavním závodem, ale doprovodnými závody, jinými zábavními nabídkami, aby se, až budou opouštět okruh, chtěli vrátit zpátky. To je náš byznys."

Na Nürburgringu jdou v posledních letech příkladem, hlavní tribuna je totiž součástí nového zábavního centra Ring Werk, kde se nachází spousta obchůdků se suvenýry, nebo dokonce horská dráha s nejvyšší akcelerací na světě.

Razlan Razali, výkonný ředitel Sepangu, řekl: "Diváci jsou pro nás velice důležití, především když většinu našich příjmů tvoří prodej vstupenek. Takže jak je přimějeme, aby chodili na náš okruh a sledovali hlavní závody jako formule 1 a MotoGP? Musíme pro ně udělat víc, zajistit pro ně nabídku, která je víc než jen o závodění.

Nabízíme více interaktivních aktivit s piloty formule 1 a motocyklovými závodníky, ale nyní musíme zapracovat na tom, jak sem dostat přítelkyně a ženy, jak je přimějeme sledovat závod? Musíme pomýšlet na aktivity pro děti, hudební koncerty pro masy, aby si lidé užili více než jen závodění.

Je to o celé škále zábavy, kterou jim během víkendu můžeme nabídnout. Okruhy musí změnit svůj tradiční přístup představením dalších zábavních elementů."

Výkonný ředitel okruhu Yas Marina Richard Cregan dodal: "Nyní máme skvělou příležitost sednout si a vytvořit model, který dá všechny události, které upoutávají pozornost zákazníků, dohromady. Je to o rodinách, o jedincích, kteří se vracejí zpět a mají zážitky. Není to jen o tom zaplatit spoustu peněz a přijít na akci. Musí to zahrnovat koncerty a zábavu ve městě samotném.

Máme velké štěstí, že spolupracujeme se skvělými organizacemi v Abú Zabí, které nám pomáhají toto vytvořit. Ale nevěřím, že si získáte loajalitu zákazníků, pokud neuděláte víc než jen závod."

John Rhodes, vrchní spolupracovník stavitelské společnosti Populous, která má na starosti přestavbu okruhu Silverstone, řekl, že trať v Northamptonshiru nyní dělá vše pro vylepšení diváckého zážitku.

"Já jsem architekt, ačkoliv ve svém týmu máme lidi z motoristického odvětví, ale podstata toho, co děláme, je řízena kreativním procesem." vysvětlil.

"Přinášíme na okruh svěží pohled a když mluvíme o divácích, musí to být o divácích. Proto musíme vytvořit příležitosti, příležitosti k předjíždění, příležitosti pro diváky."

Zdroj: Autosport, Foto: Toyota

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Hektický pondělní trénink vyhrál Newgarden - 21.5.2024
Jak se Norris vrátil do boje o vítězství? - 20.5.2024
McLaughlin má pole position ve vůbec nejlepším čase - 20.5.2024
Poklidný závod zpestřil náznak dramatu v samém závěru - 19.5.2024
Tým Penske vládne, nepříjemné Rahalovo deja vu - 19.5.2024

Reklama