clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Do Brna se letos vrátí vozy A1GP i F1

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 8.3.2010, 08:00

počet komentářů: 0


Srdce fanoušků automobilového sportu musí při pohledu na letošní kalendář Masarykova okruhu pookřát. Po loňské dietní sezoně, kterou vedle stabilního podniku WTCC měla okořenit pouze polozávodní exhibice Ferrrari Racing Days, nastal hlad po mezinárodních závodních sériích. Ten by mělo letos zasytit několik chodů.

Příznivce kapotovaných speciálů potěšila určitě zpráva, že se do Brna po roční pauze vrací šampionát FIA GT a nabídne tak v porovnání s nízkokalorickými WTCC opět plnotučné závodění silných strojů. Grand Turismo už však český divák zná, na co se tedy může těšit dál?

Na formule. Mistrovství světa cestovních vozů s sebou opět přiveze seriály Formule 2 a International Formula Master, především se ale po loňském tématickém víkendu Ferrari na jihu Moravy pro změnu představí Světová série Renault (4.-6. června).

Víkend v režii francouzského výrobce nemá sice takový punc výjimečnosti jako Ferrrari Racing Days, na rozdíl od italských kolegů však Francouzi preferují závodění před exhibováním a tak více než o defilé fotogenických vozidel půjde o body do mezinárodních šampionátů.

Mimo jiné s sebou Renault přiveze tři formulové série, z nichž nejprestižnější je ta obsazená třiapůllitrovými monoposty, která se stala bránou do F1 např. pro Kubicu, Vettela či naposledy Alguersuariho. Letošní jezdecké pole navíc zpestří i české barvy. Startovat budou Jan Charouz a Filip Salaquarda.

Renault také najde prostor pro exhibici. Do arzenálu Světové série patří jízdy závodních veteránů, poháněných motory Renault (vozy F1 nevyjímaje), stejně jako aktuálního monopostu týmu formule 1.

Světová série Renault je koncipována jako akce pro celou rodinu s bohatým doprovodným programem. Pro české publikum však bude zřejmě důležitější fakt, že vstup bývá obvykle zdarma - po registraci na internetových stránkách.

Ještě než se ale v Brně objeví závodní stroje ze země galského kohouta, přijedou formule z Itálie. Dva roky ČR čekala, zda se na její půdu vrátí A1GP. Nevrátí. Alespoň ne pod hlavičkou Světového poháru motorsportu, jak se série ve svých začátcích sama titulovala.

Brno však znovu uvidí původní vozy Lola B05/52, které byly pro A1GP postaveny. Tyto originální stroje převzala evropská (dnes spíše italská) série F3000 a stvořila nový šampionát Auto GP, jehož první podnik se u nás pojede v rámci tradiční Jarní ceny (24.-25. dubna ).

Auto GP se považuje za nejmladší a nejbohatší šampionát. Náklady na monopost/sezonu by měly být kolem 380 000 euro. Na odměnách pro ty nejúspěšnější by měl šampionát vyplatit 1,2 milionu euro.

Ani tato série nebude bez českého zastoupení. Do jednoho z 18 kokpitů Auto GP usedne opět Jan Charouz.

Přehled vybraných mezinárodních závodů z kalendáře Masarykova okruhu:

 24.-25. dubna

 Jarní cena Masarykova okruhu (Auto GP)

 21.-23. května

 FIA GT

 4.-6. června

 Světová série Renault (FR 3,5)

 30. července - 1. srpna

 WTCC (F2, IFM)

Zdroj: Formule.cz, Foto: Martin Ševčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Přes dva miliony na dobrou věc - 15.1.2024
Výzva jménem Ferrari - 8.6.2021
Masaryk Racing Days s diváky - 3.9.2020
RTM Motorsport se vrací do TCR Eastern Europe - 31.7.2020
Gangster Abraham řádil na Masarykáči - 22.7.2020

Reklama