FIA vyjasní pochybnosti okolo dvojitých difuzorů |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Hurt počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Mezinárodní automobilová federace (FIA) vyjasní situaci ohledně problematických dvojitých difuzorů některých týmů a to ještě před startem závodu v Austrálii. Technický šéf FIA Charlie Whiting v Bahrajnu zkontroloval monoposty všech stájí a podle všeho narazil na jistá diskutabilní řešení - některé týmy si totiž otvor určený pro startér motoru přizpůsobily tak, aby zvyšoval efektivitu dvojitých difuzorů. Technické regule povolují ústění takového otvoru v difuzoru. Článek 3.12.7 říká: "V povrchu je povolen jeden otvor výhradně pro poskytnutí minimálního nutného přístupu k zařízení uvedeném v článku 5.15. (startér motoru - pozn. red.)." Neexistuje však definice "minimálního nutného přístupu" a některé týmy tak používají neobvykle tvarované startéry, což jim umožňuje vyformovat otvor v difuzoru do takového tvaru, který přináší aerodynamickou výhodu. Záležitost se má týkat tří týmů - mezi nimi jsou McLaren a Mercedes. Řídící orgán věří, že tyto stáje svým jednáním zneužívají pravidla, ačkoli je přímo neporušují. Podle zdrojů má FIA podat vyjasnění této záležitosti před druhým závodem sezóny v australském Melbourne. Spekulace, které hovořily, že použité řešení FIA definitivně shledala závadným, nebyly pravdivé. Šéf McLarenu Martin Whitmarsh situaci okomentoval následovně: "Myslím, že Charlie přišel a podíval se na řešení všech vozů v této oblasti. Nejsem si ale vědom, že by někdo něco v této věci podnikal. Byly jen vyjádřeny jisté obavy. Momentálně ohledně toho probíhá mezi týmy diskuze. V difuzoru jsou otvory pro startér, ten náš otvor však není o nic větší než otvor loňského mistrovského vozu. A rovněž ne větší, než otvor dalších čtyř týmů." Zdroj: Autosport, Foto: FIA Komentáře ke článku
|
Reklama