Tajemství Red Bullu - stlačený plyn? |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Hurt počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
V paddocku Velké ceny Malajsie se silně spekuluje o "aktivním zavěšení" týmu Red Bull. Systém, který má umožňovat měnit světlou výšku vozu, je prý postaven na stlačeném plynu. Představitelé McLarenu a Mercedesu nedávno vyjádřili svá podezření, že vůz Red Bull jakýmsi způsobem mění nastavení světlé výšky svých monopostů, když v kvalifikaci jeho vozy téměř škrtají o zem a po naložení plné nádrže nemají v závodě jakýkoli problém. "Chápeme to tak, že... Nemohu si vzpomenou na přesný článek, ale není dovoleno měnit nastavení zavěšení mezi kvalifikací a závodem," řekl šéf Mercedesu Ross Brawn. Nicméně se zdá, že si Red Bull mohl chytře vyložit pravidla a nikoli je přímo porušit. Článek v technických pravidlech nedovoluje užití elektronických zařízení, které by ovlivňovaly systém zavěšení, jiný článek pak zakazuje úpravy "pokud je vůz v pohybu". Další pravidlo pak říká, že pilot bude penalizován startem z boxové uličky, pokud tým "provede změny nastavení svého zavěšení" během parc fermé. Pravidla parc fermé nicméně v době po kvalifikaci a před startem závodu dovolují vypuštění či přidání stlačených plynů ve voze. Podle spekulací Red Bull dělá pouze to, že po kvalifikaci vypouští stlačený plyn, čímž dosáhne zvýšení světlé výšky použitelné pro závod. Zdá se, že FIA nebude systém Red Bullu vyšetřovat, dokud některý ze soupeřů nepodá oficiální protest. Podle Španělského Diario AS již přední týmy, včetně Ferrari, mají svá řešení tohoto systému na papíře a pracují na jeho nasazení. "Nevím, co ostatní týmy dělají," řekl Brawn Turun Sanomatu. "Proto jsem požádal FIA o vyjasnění situace." Šéf McLarenu Martin Whitmarsh řekl v Melbourne, že i jeho tým pracuje na svém vlastním systému, který možná nasadí již za dva týdny v Číně. Zdroj: Ones Stop Strategy, Foto: Red Bull Komentáře ke článku
|
Reklama