Čeká formuli 1 návrat turbomotorů? |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Hurt počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Podle vysoce spolehlivých zdrojů magazínu Pitpass se pro rok 2013 ve formuli 1 vážně zvažuje zavedení 1,5-litrových přeplňovaných turbomotorů. Pro mnohé éra turbomotorů (1977-1988) představuje jednu z nejlepších dekád v historii motorsportu - superrychlá 1100-koňová monstra však společně s rostoucím vlivem aerodynamiky závratným tempem snižovala časy na kolo, což vedlo k postupnému omezování ze strany Mezinárodní automobilové federace (FIA) až k úplnému zákazu turbomotorů v roce 1989. O 21 let později však vzhledem k ekologickým otázkám znovu vstupuje turbomotor na jednací stůl. Týmy i výrobci motorů podle zdrojů pro rok 2013 diskutují možnost zavedení 1,5-litrového řadového čtyřválcového turbomotoru s poloviční spotřebou současných motorů a s možnými variantami systému KERS. Současné diskuze nad možným návratem KERS, který se pro letošek týmy rozhodly nepoužívat s ohledem na nákladný vývoj, v roce 2011 mají být jen "půlkou příběhu". Má se za to, že by tento krok mohl vést k přílivu nových sponzorů i k příchodu výrobců do formule 1 - mluví se například o Audi. Ačkoli se této myšlence dostává podpory od většiny zúčasněných i výrobců mimo F1, někteří (včetně Ferrari) jsou údajně proti. Pitpass cituje jistého insidera: "V úvahu je bráno množství různých konfigurací motorů, vše je však v rané fázi. Je zde velký tlak na zachování současných jednotek z důvodů nákladů, FIA však chce skokovou změnu v technologii." Zdroj: Pitpass, Foto: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama