GT1 - Enge a Turner budou bojovat ve Francii |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Dáša Radová počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Po úvodních třech podnicích se FIA GT1 World Championship přesouvá na jih Francie, kde bude pokračovat premiérová sezóna světových gétéček závodem na okruhu Paul Ricard. Jezdci týmu Young Driver AMR, Tomáš Enge a Darren Turner, se budou snažit získat další body do celkové klasifikace. Malebný okruh s nezaměnitelným panoramatem v letošním roce slaví čtyřicáté výročí, které bude podtrženo světovým závodem vozů Gran Turismo. Poslední podnik světového formátu se zde jel v roce 1990, kdy zde startovaly vozy formule 1. Okruh Paula Ricarda byl od roku 2001 postupně modernizován, až v roce 2006 získal od FIA certifikát „First Center of Excellence by the FIA Institute for Motorsport Safety“. Vedení okruhu proto do názvu zakomponovalo: High Tech Test Track – profilem jedna z nejbezpečnějších tratích světa. Tomáš Enge s britským kolegou Darrenem Turnerem budou na francouzském okruhu bojovat o co nejlepší výsledek, který by je vynesl z osmého místa v průběžném pořadí jezdců co možná nejvýše. Zopakování brněnské druhé pozice však nebude vůbec jednoduché. V úvodních třech podnicích se na stupních vítězů vystřídalo pět posádek, přičemž bodovat dokázalo již šestačtyřicet jezdců. Vůz Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR obdržel za brněnské druhé místo třicetikilovou zátěž. FIA navíc všem vozům automobilky Aston Martin rozdala dodatečný handicap v podobě 30 kg. Nynější váha vozu se startovním číslem 7 je o deset kilogramů vyšší, něž byla v úvodním podniku v Abú Dhabí. Český závodník však zbraně neskládá a na jih Francie se velice těší. "I když se tu nezávodí, všichni jezdci trať velmi dobře znají, protože zde probíhají oficiální předsezónní testy šampionátů GT1 a Le Mans Series. Samozřejmě se budeme s Darrenem snažit o co nejlepší výsledek, ale váha našeho vozu nebude ideální. S tím bude ve vysokých teplotách souviset vyšší opotřebení pneumatik, a to především zadních. Lehké to nebude mít nikdo, ale s naší váhou to bude obzvláště těžké. Zbraně však neskládáme, protože jsme v Brně dokázali, že při troše štěstí se z šestnácté pozice dá závod dokončit na druhém místě. Štěstí přeje připraveným a já doufám, že připraveni jsme." Televizní stanice SPORT 5 odvysílá v přímých přenosech kvalifikaci a závody ze všech podniků sezóny FIA GT1 World. Sobota 03. července Neděle 04. července Pondělí 05. července Průběžné pořadí jezdců v šampionátu FIA GT1 World naleznete ZDE ČASOVÝ HARMONOGRAM:
KALENDÁŘ FIA GT1 WORLD CHAMPIONSHIP 2010:
Zdroj: BPA, Foto: BPA/Milan Bydžovský Komentáře ke článku
|
Reklama