clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pohled do budoucnosti MS GT1

vydal: Tomáš Krejčík
zveřejněno: 19.8.2010, 06:30

počet komentářů: 0


Během závodního víkendu GT1, vytrvalostního závodu GT2 a dalších kategorií gétéček ve Spa (30.7.-1.8.), se uskutečnila tisková konference se Stéfanem Ratelem. Vedoucí pořadatelské organizace šampionátů vozů GT se věnoval především sdělením vizí o fungování třídy GT1, jenž se od letošní sezony pyšní statusem mistrovství světa.

Naplnění představ o světovém šampionátu.

Stéphane Ratel Organisation (SRO), společnost pořádající mistrovství světa GT1, pracuje na zařazení okruhů v Severní Americe (USA a Kanada) a v Číně do kalendáře příští sezony. „Naším hlavním cílem je pokračovat v globalizaci mistrovství. Jako světový šampionát chceme navštívit celý svět“, sdělil Ratel. „Samozřejmě, nic není jisté až do podepsání smlouvy, a i když je podepsána mohou se vyskytnout další problémy, ale myslím, že máme dobrou šanci dostat šampionát příští rok do Severní Ameriky“ uvedl dále vedoucí SRO.

SRO chce také využít možností plynoucích z umístění okruhů v oblastech s klíčovými anebo rostoucími trhy. Nepříjemnou skutečností bude úbytek závodu na evropském kontinentu: „Věříme, že většina dosavadních okruhů bude pokračovat, ale není tajemstvím, že omezíme počet závodů v Evropě, abychom měli více podniků v zámoří“.

Avšak již letos byl zrušen jediný závod na africkém kontinentu v ulicích jihoafrického Durbanu. „Měl jsem souhlas durbanského městského úřadu k využití okruhu, jenž v minulosti používala A1 GP. První problém vznikl ze skutečnosti, že zbourali část okruhu z důvodu výstavby stadionu pro fotbalové mistrovství světa. Byl vytvořen nový návrh, ale FIA byla důslednější při jeho posuzování a po řadě jednání bylo potřeba úplné přepracování projektu“, vysvětlil Ratel důvod letošního odvolání závodu v Durbanu. „A tak i když magistrát souhlasil s těmito pracemi, nemohli je stihnout v požadovaném zbývajícím čase, proto byl závod odložen na rok 2011“.

Náhradním místem se stane okruh na severu Španělska, Circuito de Navarra. Byl otevřen teprve v červnu letošního roku a závodní víkend zde proběhne v pozměněném termínu 24.-25. října. 
 
Paul Ricard - tým Young Driver AMR

V letošním roce na piloty nakonec čeká jediný okruh s omezenými možnostmi nápravy chyb pilotů, argentinský San Luis. Městský okruh v Durbanu byl nakonec z kalendáře vyřazen. Opakem je moderní francouzský okruh Paul-Ricard, s rozsáhlými asfaltovými únikovými zónami.

Obohacení startovního pole o další výrobce.

Stéphane Ratel naznačil možný vstup další značky a to již v příštím roce. Jednalo by se o BMW Alpina B6 připravované společností Aurora Racing Designs. Podpořil tento program, přestože se na vývoji nepodílí výrobce. „Jde o soukromý projekt, ale vůz, jenž vyhrál dva závody, Matech Ford GT, je také zcela soukromý projekt, stejně jako Lamborghini Murciélago“.

„Je možné, že budeme mít BMW Alpinu B6 GT1 příští rok v šampionátu, který by byl něčím novým. Bylo by potřeba udělat drobné zásahy do pravidel, abychom povolili výrobci ke vstupu pouze dvě vozidla, místo čtyř. Možná bychom mohli příští rok mít jednu stávající značku s dvěma vozy a dvě nová auta“. Pozn. autora: dle současných pravidel musí výrobce mít na roštu minimálně čtyři vozy v maximálně 24-členném poli. Maximální počet výrobců, šest, je tudíž zcela naplněn.

Velmi zajímavě vypadá pojetí šéfa SRO ohledně sezony 2012: „Náš cíl pro rok 2012, vím, že to zní bláznivě, je mít jedenáct výrobců, každý s dvěma vozy. Pokud se podívám na GT3, která pokračuje velkou rychlostí v růstu počtu přicházejících značek, nemyslím, že to je ztřeštěná představa“. 
 

Bude následovat BMW Alpina osud Fordu GT? Také vůz s oválem ve znaku byl nejprve nasazován v třídě GT3, aby byl v roce 2009 představen i ve specifikaci pro vrcholnou kategorii. V tomtéž roce si odbyla Alpina premiéru v GT3. Nyní se snaží společnost Aurora Racing Designs připravit tento model pro příští ročník mistrovství světa GT1. Vůz na snímku je pilotován jediným českým zástupcem v GT3, Martinem Matzkem.

Vzkříšení GT2.

Ratel se rovněž vyjádřil ke kategorii, která byla v letošním roce nasazena pouze do jediného závodu. V předchozích letech tato třída závodila společně s vozy GT1, jímž však byl vytvořen samostatný šampionát. Závody by měly být přístupné, podobně jako letos ve Spa, třídám GT2, GT3, GT4 a GTN.

„Navrhneme FIA závody konané na oblíbených okruzích jako jsou Monza a Nürburgring, omezený počet podniků okolo 24 hodin ve Spa. Mohlo by to být čtyři nebo pět víkendů s návratem k původnímu formátu FIA GT, s tříhodinovými závody, špičkovými okruhy a bez omezení kategorií pilotů“ řekl Francouz.

Na závěr Stéphane Ratel vzkázal: „Máme velmi jasnou taktiku: chceme nabídnout GT1 zákazníkům sportovních vozů, automobilů Grand Turismo. Chceme přinést GT mladšímu publiku hrajícímu videohry, navštěvujícímu sociální sítě a internetové televize. Jsme velmi realističtí, nebudeme zítra v RAI, TF1 a BBC, máme rozdílný výtvor a chceme přitáhnout odlišnou diváckou obec, a to je to, na čem pracujeme“.

FIA GT, Brno 2008

 

Zdroj: GT1 World, Wikipedia, Foto: Martin Straka, Týdeník Sedmička

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama