V Belgii se schyluje k bitvě o trofej v soutěži týmů GT3 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Po společném vystoupení s GT1 v portugalském Algarve v půlce září se tuto neděli účastníci evropského mistrovství GT3 přesouvají do Belgie. Vlámská provincie Limburg je zajímavou kombinací písčité půdy porostlé křovinami a lesy, jejímž opakem je úrodnější jižní část vhodnější pro zemědělství a ovocnářství. Zároveň se jedná o průmyslovou oblast, v níž jsou od roku 1964 v Genku vyráběny vozy Ford – v současnosti se jedná o také v naší zemi oblíbené modely Mondeo, Galaxy a S-Max. O pouhý rok dříve se Limbursko začalo dostávat do povědomí mezinárodní motoristické veřejnosti novým okruhem v blízkosti městečka Heusden-Zolder.
Okruh Zolder, známý také pod názvem Terlaemen, měří 4,184 km. Na piloty čeká celkem deset zatáček na dráze s minimálními výškovými rozdíly. Okruh je z větší části obklopen lesem, takže je k dispozici jediná varianta. Aktuální je v provozu od roku 2006, kdy byly provedeny menší úpravy pro zvýšení bezpečnosti. Piloti vozů GT3 zde závodili loni poprvé, zatímco závodníci silnějších kategorií GT1 a GT2 již celkem šestkrát. Vrcholem na tomto okruhu však bylo v 70. – 80. letech minulého století celkem deset podniků F1. Bohužel poslední závod v roce 1982 byl poznamenán smrtelnou nehodou kanadského pilota Gillese Villeneuva při kvalifikaci. Zajímavostí tohoto okruhu bylo pořádání světového mistrovství v silniční cyklistice (1969 a 2002) a v cyklokrosu (1970 a 2002).
Zdánlivá pohoda pro posádku Keilwitz/Hohenadel. V předchozím závodě si německé duo Daniel Keilwitz a Christian Hohenadel zajistilo titul mezi jezdci. Pilotům vedoucího týmu Callaway Competition k němu dopomohl bílý vůz Corvette Z06 doplněný neotřelým potiskem fotbalových míčů. Ve hře je ovšem ještě 86 týmových bodů, které budou lákat tým Prospeed Competition s vozy Porsche 911 (ztráta 49 bodů) a Need for Speed By Schubert Motorsport vybavený dvojicí BMW Z4 (ztráta 71 bodů). Rakouský tým S-Berg Racing, zaměstnavatel českého pilota Martina Matzkeho, nenastoupí po předchozí neúčasti v Algarve ani v závěrečném závodě v Zolderu. Jediným letošním úspěchem posádky Matzke/Mayr-Melnhof bylo čtvrté místo v nedělním závodě na brněnském automotodromu. Časový plán závodů GT3 Oba závody se budou konat v neděli, první mezi 10-35 – 11,35 a druhý bude probíhat od 16,05-17,05. Závody lze sledovat na stránkách šampionátu GT3, přenosy začínají 15 minut před startem závodu. Závody bude vysílat také Sport 5, první od 10,30 (do 11,50) a druhý od 15,55 (do 17,15).
Užitečné odkazy GT3 Zde
Odkaz vede na stránky šampionátu, kde je ve spodní části stránky umístěno okno GT3 TV. Tu lze sledovat i samostatně. Nabízí možnost zdarma v dobré kvalitě sledovat přímé přenosy ze závodů. Archiv obsahuje záznamy všech letošních nedělních závodů. V záznamu se lze rychleji přesunovat posuvníkem na spodní liště (např. přes upoutávky šampionátu před každým závodem).
Sport 5 Zde
Český televizní program specializovaný na motorsport. Nabízí přenosy závodů GT1, GT3 a jejich opakování. Lze zde zjistit dostupnost programu v nabídce kabelových televizí, systému IPTV anebo prostřednictvím satelitu. Stránky nabízí program stanice 14 dní dopředu. Komentátorem je Vít Kouřil a loňský účastník GT3, Jiří Navrátil. Příležitostně závody komentuje slovenský závodník Andrej Studenič.
Zdroj: GT3, Wikipedia, Circuit Zolder, Aerial , Foto: Martin Ševčík Komentáře ke článku
|
Reklama