clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

GT1: Úspěšná obhajoba titulů – boj o zbývající medaile pokračuje

vydal: Tomáš Krejčík
zveřejněno: 5.12.2010, 17:15

počet komentářů: 0


Šampionát vozů GT1, letos poprvé startující se statusem mistrovství světa, zná po kvalifikačním závodě v Argentině držitele zlatých medailí jak v kategorii jezdců, tak týmů. Překvapení se nekonalo a tak dvojice Michael Bartels a Andrea Bertolini získala již čtvrtý titul (třetí v řadě) v hodnocení závodníků. Jejich domovský tým, Vitaphone Racing, se nenechal sesadit z trůnu týmových mistrů, kde je usazen nepřetržitě od roku 2005. Získal tak již šestý titul, čímž jen upevnil svoji pozici nejúspěšnějšího týmu historie GT.

GT Brno

O majitelích dalších trofejích však rozhodnuto není. Rozluštění této hádanky začne dnes v 19,00 (našeho času) v argentinském San Luis. Jak si vedli týmy a jezdci v kvalifikačním závodě, jaké jsou jejich šance to se dozvíte v tomto článku. 

Jezdci.

I po kvalifikačním závodě je se 104 body na druhém místě posádka Enge/Turner. Ačkoliv startovali z beznadějné 17. pozice, podařilo se jim dojet v závodě na desátém místě. Navzdory nepovedené zastávce v boxech, kdy měl Darren problém s odjezdem z boxového stání. Povzbuzující skutečností je, že i přes 40 kilogramový handicap dokázali porazit přímo na okruhu jejich pronásledovatele, Marca Hennericiho, ale také probíjet se polem dopředu. Totéž však budou muset prokázat i v hlavním závodě, protože celkově třetí Mutsch (se ztrátou pouhých tří bodů) startuje z druhé pozice a má výhodu vozu bez závaží. Německý pilot se tak stane největší hrozbou, protože v kvalifikačním závodě úspěšnější Kechele (dojel pátý, na 2. místo ztrácí 21 bodů) anebo Makowiecki (vyhrál, na 2. místo ztrácí 24 bodů) by museli vyhrát a zároveň počítat s neúspěchem britsko-české dvojice.

GT Brno

Velmi dobré vyhlídky má se 101 body celkově třetí Thomas Mutsch, který kvalifikační závod dokončil na druhém místě. Má výhodnou pozici pro útok na stříbrnou příčku, zároveň hlavní pronásledovatelé Marc Hennerici (ztrácí 2 body) a Alexandros Margaritis (ztráta 17 bodů) budou startovat až z devatenáctého místa. Kvalifikační závod nedokončili po kontaktu s Bernoldiho maserati, navíc jim 30 kg zátěže moc nesvědčilo a nedokázali se ubránit ani Engemu vezoucímu o 10 kg více.

GT Brno

Nyní k pronásledovatelům: posádka Hennerici/Margaritis (99/84 bodů) se potýká s 30 kilogramy zátěže a ani start z 19. místa nebude výhodou (i když pro dvojici Enge/Turner to problém pro postup výše nebyl). Další kandidáti, Kechele (83 bodů) anebo Makowiecki (80 bodů), mají spíše teoretické naděje. Ani výhra jim nezaručuje medaile, musí ještě spoléhat na neúspěch soupeřů.

GT Brno

Souhrn vozů bojujících o stříbrnou a bronzovou příčku: bílý Aston Martin (č.7, 104 bodů), modrý Ford (č.5, 101 bodů), žlutá Corvette (č.13, 99 a 84 bodů), černé Lamborghini (č.25, 83 bodů) a šedý Aston Martin (č.9, 80 bodů).

Týmy.

Celkově druhý tým Reiter (142 bodů) si i po kvalifikačním závodě udržel svou pozici. V hlavním závodě však bude muset spoléhat spíše na jeden vůz posádky Kechele/Jimenez (č.25), který startuje z 5. místa. Druhý vůz (č.24) ukončil své působení v prvním kole kvalifikačního závodu po kontaktu Haaseho s Bartelsem a následně se zdí. Pokud se podaří opravit poškození, měla by dvojice Kox/Haase startovat z 19. místa. Ztrátu pět bodů má Young Driver AMR, ale nejlepší vůz (č.7) startuje z desátého místa a vítěz kvalifikace (č.8) až z chvostu po havárii v úvodu závodu – pokud se podaří opravit poškození. Velké nebezpečí pro německý tým představuje spíše čtvrtý Hexis AMR (ztráta 5 bodů), s oběma vozy startujícím z první desítky. Pátý Sumo Power má ztrátu 12 bodů a pouze posádka vozu č.23 startuje z výhodné šesté příčky. Piloti vozu č.22 se dokázali po startu z 18. místa propracovat v kvalifikačním závodě pouze o pět míst.

GT Brno

I přes neúspěch si třetí příčku udržel tým Young Driver AMR (137 bodů). Protože úspěšnější posádku vozu č.7 odsoudilo 40 kg zátěže až na 17. místo na startu, tíha bodování padla na bedra posádky vozu č.8. Přestože je Stefan Mücke zkušený pilot, start z první příčky se mu vůbec nepovedl a po nešťastném kontaktu s Astonem konkurenčního týmu musel poškozený vůz odstavit. To znamená start v hlavním závodě z konce startovního pole, naději představuje místní pilot José María López. I když je desátá startovní pozice posádky Enge/Turner (č.7) nadějná, bude těžké vytěžit dostatek bodů před dotírajícími rivaly z týmu Hexis AMR.

Po výhře vozu č.9 v kvalifikačním závodě se na německou konkurenci dotáhl Hexis AMR. Při obou pilotech stálo štěstí při startu – vůz č.9 měl kontakt s Astonem konkurenčního týmu a ve zmatku se roztočil i vůz č.10. Jako zázrakem neovladatelný vůz nikdo netrefil a zároveň hodiny vozu skončily ve směru jízdy celého pole, takže Clivio Piccione mohl pokračovat v závodě. Velké šance na útok na bronzovou (bez ztráty) a stříbrnou příčku (ztráta 5 bodů) znamená nejen první startovní pozice posádky Makowiecki/Clairay (č.9), ale také pojistka v podobě čtvrtého místa vozu č.10 posádky Piccione/Hirschi.

GT Brno

Britská stáj Sumo Power GT ztrácí sice 12 bodů na druhé místo a 7 bodů na třetí, ale musela by spoléhat jednak na nezdar soupeřů a zároveň i výrazněji bodovat. Šesté místo dua Krumm/Dumbreck (č.23) je nadějné, hůře je na tom z třináctého místa statující dvojice Hughes/Campbell-Walter.

GT Brno

Pro Matech Competition (113 bodů) vypadal kvalifikační závod nadějně do chvíle, než Armindo (č.6) musel odstavit svůj vůz po technických problémech – z výborného druhého místa. To nakonec uhájil Richard Westbrook (před dotírajícím Martinem), čímž svému lépe umístěnému kolegovi a týmu připsal na konto 6 bodů. Pouze double posádek Mutsch/Westbrook (č.5) a Jani/Armindo (č.6) by udržel Švýcary v naději na druhou (-29 bodů), případně třetí příčku (-24 bodů) – a výpadky výše umístěných soupeřů.

Hlavní závod.

Start závěrečného závodu proběhne v 19,00 našeho času. V 18,55 zahájí přímý přenos televize Sport 5, která se GT1 bude věnovat do 20,15. Pořadatel MS GT1 nabízí na svých internetových stránkách možnost sledování tohoto závodu (a také starších hlavních závodů) Zde

Diváci se mohou těšit na řadu dramatických soubojů na okruhu lemovaném betonovými zdmi, které v kvalifikačním závodě nikdo nekontaktoval po vlastní chybě. Na piloty čeká 22 zatáček a 6,249 kilometrů dlouhý okruh vinoucí se okolo jezera Potrero de los Funes. Při výjezdu zpomalovacího vozu v kvalifikačním závodě zkracovaly divákům čekání z vrtulníku snímané působivé záběry okolní krajiny.

 

GT v Brně

 

Zdroj: GT1, Wikipedia, Sport 5, Foto: Tomáš Krejčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Býci šlechtění ve Friedersdorfu opanovali závod ve Španělsku - 2.7.2011
Engeho smolný víkend pokračoval i v neděli, cíl nespatřil - 16.5.2011

Reklama