Grand Turismo v roce 2011 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Při zasedání Světové rady motorsportu FIA 10. prosince 2010 byly schváleny termíny závodů šampionátů GT1 a GT3. Přestože měla mít série GT2 po letošní odmlce (s výjimkou 24 hodin ve Spa) znovu kalendář 4-5 závodů na oblíbených evropských okruzích, není o ní v materiálu FIA jediná zmínka. S těmito vozy se nepočítá ani v nově představené sérii vytrvalostních závodů. Dodatkem k rozvrhu závodů byly změny v pravidlech, které se týkají pneumatik a závaží.
Kalendář MS GT1 2011.
Není velkým překvapením, že se náš brněnský automotodrom na seznamu nevyskytuje. V září totiž vedení okruhu vydalo zprávu, že o zařazení do kalendáře nebylo z finančních důvodů žádáno. Nejbližším závodem by se tak mohl stát německý Sachsenring (pokud bude schválen), který se nachází v blízkosti Chemnitzu. Pro ilustraci uvádím vzdálenosti z Prahy: při využití dálnic činí vzdálenost cca 240 kilometrů, nejkratší cesta se pohybuje okolo 170 kilometrů. V případě návštěvy celého závodního víkendu lze využit levnější nocleh v šedesát kilometrů vzdáleném Chomutově.
I přes ujištění šéfa pořadatelské organizace se v kalendáři opět nevyskytuje jihoafrický Durban s městským okruhem. Nepodařilo se rovněž domluvit závod v severní Americe (nejspíše v Montrealu). Jedinou novou zemí tak bude v září Čína s poměrně neznámým okruhem Ordos International Circuit. Překvapující je změna okruhů v Brazílii: místo atraktivního Interlagosu se pojede v Curitibě známé fanouškům jiného světového mistrovství, cestovních vozů WTCC. To se však paradoxně stěhuje po několika letech právě na Interlagos!
Z kalendáře je rovněž patrná změna doby pořádání: bude se začínat o tři týdny dříve, ale končit o měsíc dříve než tomu bylo v letošním roce.
* mělo by dojít k potvrzení 21. prosince 2010
Během prvních čtyř víkendů bude GT3 doprovodnou sérii světové GT1. Pátý závod by se měl odehrát na novém okruhu v západní části Ruska. Pokud proběhne úspěšně, měl by v roce 2012 možnost přivítat také GT1. Pro GT3 by měl být novinkou i holandský Zandvoort.
* je třeba schválení způsobilosti okruhu Novinkou bude možnost použití šesti sad suchých pneumatik v jednom závodním víkendu. V kvalifikaci a závodech však mohou být použity jen čtyři sady, což bylo letos množství s nimž si týmy musely vystačit během celého víkendu. Záměrem je umožnit týmům jejich maximální využití při trénincích tak, aby se omezila potřeba dalších nákladů při dodatečných soukromých testech.
S platností od ledna 2011 bude ve vozidlech umístěno závaží nejen v hlavním závodě, ale také v kvalifikačním závodě. Výše zátěže je určována na základě úspěchu předchozího víkendu nebo víkendů. Navíc hodnotu hmotnosti závaží bude možné změnit mezi kvalifikačním a hlavním závodem.
Naopak tři nejúspěšnější vozy třídy GT3 závaží z bezpečnostních důvodů již nepovezou. Nově budou při zastávkách v boxech použity tzv.kompenzační časy o něž bude trvání zastávky delší. První vůz tak bude zdržen 15 vteřin, druhý deset a třetí pět sekund. Nejnovější přírůstek v rodině SRO. Ve středu 15. prosince byl představen nový šampionát vytrvalostních závodů využívajících vozy třídy Grand Turismo – Blancpain Endurance Series. Jedná se o návrat do nedávné minulosti, když délka závodu činila tři hodiny a na okruhu se potkávaly vozy více tříd. V novém mistrovství, jehož vrcholem bude 24 hodinový závod ve Spa, budou nasazovány automobily tříd GT3 a GT4.
Zdroj: Formule, FIA, GT1, Foto: Martin Straka, Týdeník Sedmička Komentáře ke článku
|
Reklama